Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:09:23 GMT

وقتی زور «انسانیت» به «رقابت» می‌چربد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۶۷۰۸۸

وقتی زور «انسانیت» به «رقابت» می‌چربد

«برایما سونکار دابو» دونده اهل گینه بیسائو و «جاناتان بازبی» نماینده جزیره کوچک آروبا، تنها نمایندگان کشورهای مطبوع خود در این رقابت‌ها بودند و با کنار گذاشتن تمام تفکرات رقابت‌جویانه در گرماگرم دوی ۵ هزار متر در ورزشگاه بی‌ المللی خلیفه دوحه، صحنه‌ای تاثیرگذار را رقم زدند.

بازبی ۳۳ ساله که به وضوح از لحاظ انرژی تحلیل رفته بود، در مراحل پایانی به شدت تقلال می‌کرد و دابو ۲۶ ساله که شانسی برای قهرمانی نداشت، از قید زمان و ثبت رکورد خود گذشت و به بازبی کمک کرد تا مرحله آخر را هرچند لنگ‌لنگان به پایان رسانده و از خط عبور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقابت در نهایت با قهرمانی «سلمون بارگا» از اتیوپی و با زمان ۱۳:۲۴:۶۹ به اتمام رسید و دابو با ثبت زمان ۱۸:۱۰:۸۷ از خط پایان عبور کرد اما بازبی بینوا اگرچه با کمک دابو چند ثانیه زودتر از وی از خط پایان گذشت اما بنا بر مقررات (در قوانین دوومیدانی هیچ دونده‌ای اجازه ندارد به دیگری کمک کند) رد صلاحیت شد.

ورزشگاه خلیفه قطر مجهز به سیستم تهویه است اما با توجه به اینکه دمای هوا در برهه‌ای از روز به بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد، شرایط برای دوندگان همچنان طاقت‌فرسا است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گینه بیسائو دوومیدانی قهرمانی جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۷۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای سان: تن‌هاخ آخر فصل اخراج می‌شود

مدیران باشگاه منچستریونایتد قصد دارند در پایان فصل جاری مسیر خود را از سرمربی هلندی‌شان جدا کنند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جایگاه اریک تن‌هاخ در منچستریونایتد با توجه به عملکرد پرفراز و نشیب این تیم در فصل جاری متزلزل به نظر می‌رسد. نشریه انگلیسی «سان» با انتشار گزارشی مدعی شد؛ تن‌هاخ در آستانه اخراج از سمت سرمربیگری منچستریونایتد در پایان فصل جاری است.

طبق این گزارش؛ حتی در صورت قهرمانی شیاطین سرخ در رقابت‌های جام حذفی انگلیس، خیلی بعید است که این مربی هلندی بتواند جایگاهش در این تیم را حفظ کند.

پیشتر نشریه «کیکر» آلمان با انتشار خبری مدعی شده بود؛ سِرجیم رتکلیف رئیس گروه INEOS (گروهی که اخیراً 25 درصد سهام باشگاه من‌یونایتد را خرید و بر بخش ورزشی آن کنترل پیدا کرد) با توماس توخل تماس گرفته و احتمال حضور او روی نیمکت منچستریونایتد برای فصل آینده در صورت اخراج تن‌هاخ را جویا شده است. این مربی آلمانی در پایان فصل جاری با توافقی دوجانبه که اخیراً حاصل شد، از سمت سرمربیگری بایرن کنار‌ه‌گیری خواهد کرد.

تماس رتکلیف با توخل برای حضور در منچستریونایتد

منچستریونایتد که یکشنبه شب در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی انگلیس پس از تساوی 3-3 مقابل کاونتری در جدالی 120 دقیقه‌ای، در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 2 به برتری رسید و حریف منچسترسیتی در فینال این رقابت‌ها شد، در لیگ برتر انگلیس وضعیت چندان خوبی ندارد و در حال حاضر با 50 امتیاز در رده هفتم جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس جای دارد و به نظر شانسی برای کسب سهمیه حضور در یکی از رقابت‌های اروپایی فصل آینده را ندارد.

تن‌هاخ 54 ساله تابستان 2022 بود که هدایت منچستریونایتد را برعهده گرفت و در همان فصل اول این تیم را به قهرمانی در جام اتحادیه انگلیس رساند و تا فینال جام حذفی انگلیس هم پیشروی کردند. او تا پایان ماه ژوئن 2025 با این باشگاه انگلیسی قرارداد دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • صعود تیم ملی فوتسال به جام‌جهانی با عبور از قرقیزستان
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • ادعای سان: تن‌هاخ آخر فصل اخراج می‌شود
  • وقتی فناوری خاطرات را زنده می‌کند
  • فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال
  • وقتی فناوری خاطرات را زنده می‌کند!
  • سرمربی تیم فوتسال فرش‌آرا مشهددر لیگ عراق
  • وقتی نبود سرعت گیر در خیابان مالک اشتر شمالی کرمان جان دانش آموزان را نشانه گرفت + فیلم
  • شانس تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال