Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مرادی گلستانی با اشاره به اینکه پژوهشکده علوم اسلامی اسلامی آستان قدس در سال ۷۵ تاسیس شد از جذب نیروهای جدید هئیت علمی این مجموعه در جهت تقویت و ارتقاء تراز علمی خود و قابل رقابت بودن با دیگر مجموعه‌های علمی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام «مهدی مردانی‌گلستان» امروز(۶ مهر) در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در سال ۷۵ تاسیس شد و بنا به دلایلی تا سال ۹۶ فعالیت جدی نداشت که با تاکید تولیت وقت جذب‌ اعضای هیئت علمی آغاز شد و آخرین دوره جذب‌ها را در سالروز میلاد فرخنده امام رضا(ع) داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی افزود: پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در جهت تقویت و ارتقاء تراز علمی خود و قابل رقابت بودن با دیگر مجموعه‌ های علمی به دنبال توسعه در جذب‌ها بوده است.

 

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد پذیرش‌شدگان متقاضی جذب در این مجموعه به‌ کارگیری شده‌اند، خاطرنشان کرد: از مجموع ۸۰ متقاضی تا کنون ۴۰ نفر پذیرفته شده‌اند که شامل ۳۰ آقا و ۱۰ خانم بوده‌اند و در دوره‌ های قبل هم ۵ نفر پذیرفته شده‌اند اما مجوز جذب ۱۲ نفر داشتیم که ۷ نفر مابقی در دوره جدید جذب‌ها و به‌کارگیری خواهند شد، دانشگاه‌های امام رضا(ع) و علوم اسلامی رضوی و معاونت علمی آستان قدس رضوی حامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در جذب قوی‌ترین افراد در حوزه‌های مختلف پژوهش اسلامی هستند.

 

حجت الاسلام مردانی‌گلستانی تصریح کرد: در اساسنامه بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی بر ۵ موضوع امام رضا(ع)، زیارت، وقف و نذر، علوم و فرهنگ رضوی و برنامه‌های علمی، فرهنگی و مذهبی آستان قدس رضوی تاکید شده است و بخش عمده‌ای از این موضوعات ارتباط مستقیم با زائر دارد و می‌خواهیم که زائران داخلی و خارجی را به عنوان مبلغ سبک زندگی رضوی در شهر، استان و کشور خود معرفی کنیم.

 

سرپرست پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تاکید کرد: در برنامه‌های پژوهشی به دنبال رفع دغدغه‌های فکری و نیز ترویج سبک زندگی ائمه اطهار(ع) به‌ خصوص سبک زندگی رضوی در سطح جوامع اسلامی هستیم و یکی از بهترین زمان‌ها و فرصت‌ها در مسیر انجام این کار در ایام دهه شفاعت که به سالروز شهادت عالم آل محمد(ص)، حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) منتهی می‌شود بوده است.

 

وی از حمایت از نویسندگان آثار برتر خبر داد و گفت: در ایام هفته پژوهش طرح حمایت از پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌های شاخص و خاص را در دستور کار خود دارد و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی هزینه چاپ اثر را تقبل می‌کند و این مجموعه حمایت لازم را از نویسندگان شاخص در سطوح مختلف دارد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس دفاع مقدس کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه یادواره شهدا خبرگزاری شبستان رژه نیروهای مسلح بنیاد پژوهش های اسلامی هیئت علمی امام رضا ع آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۷۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می‌شود

دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» با موضوع مدیریت از پنجره قرآن کریم حضور اساتید ارزشمند و برجسته حوزه و دانشگاه به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

سرفصل‌های این دوره شامل؛ مدیریت خداوند بر نظام هستی؛ اساس تفکر توحیدی، ضرورت و اهمیت مدیریت از منظر قرآن کریم، ویژگی‌های مدیریت خدامحور، نقش و نحوه مدیریت در سیره الگوهای قرآنی، اصول و مبانی مدیریت اسلامی براساس آموزه‌های قرآن کریم، رابطه مدیریت و تربیت در قرآن کریم، مدیریت خانواده و جامعه با توجه به آیات قرآن، مدیریت نفس مدیریت بحران با دید خدامحوری و تحقق وعده‌های قطعی الهی، تفاوت مدیریت اسلامی و غربی، مدیریت؛ تخصص یا نیاز، الزامات مدیریت جهادی در بیان اسلام و قرآن و مدیریت افکار عمومی از نگاه قرآن کریم می‌باشند.

اساتید این دوره حجج اسلام محمد ابوالقاسم، رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت، روح‌الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، سیدمصطفی حسینی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، محمدمهدی نبی‌زاده، رئیس دانشکده اصول دین واحد قم برگزار می‌گردد.

همچنین آقایان علیرضا کاوند، رئیس دانشکده علوم قرآنی تهران، محمدعلی برزنونی، عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، روح‌الله تولایی، معاون تعاملات و بین‌الملل دانشگاه جامع امام حسین (ع)، سیدمحسن خادمی، مدیرعامل مؤسسه ترجمان گام دوم، جلیل بیت‌مشعلی، مدیرعامل خبرگزاری ایکنا، سیدعابد رضایی، عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) و حجج اسلام محمدمهدی کریمی‌نیا، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم قرآنی خمین، علی فدیعمی، استاد حوزه و فعال قرآنی و خانم بی‌بی حکیمه حسینی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی مشهد از اساتید دیگر این دوره هستند.

لازم به‌ذکر است این دوره، در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ طی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۲۰ تا ۲۲:۳۰ به مدت ۱۰ شب به صورت آنلاین برگزار شده و پس از پایان دوره گواهی معتبر، اعطا خواهد شد.

افراد علاقه‌مند تا ۷ اردیبهشت فرصت دارند در این دوره ثبت‌نام کنند. ضمناً برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به شماره ۰۹۱۴۷۵۷۰۲۸۸ پیام ارسال کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی
  • عضو هیئت‌علمی واحد علوم و تحقیقات، نشان ملی قانون را دریافت کرد
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • نخستین نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه
  • نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه
  • اهداء قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
  • امتیاز پژوهشی تألیف کتب درسی بدست اعضای هیئت علمی افزایش می‌یابد
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می‌شود