Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@03:40:56 GMT

مسئله کمبود معلم جدی‌ترین مشکل آموز‌ش‌وپرورش

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۶۷۶۹۸

مسئله کمبود معلم جدی‌ترین مشکل آموز‌ش‌وپرورش

رئیس پژوهشکده سیاست‌پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت گفت: یکی از مهمترین مشکلات آموزش‌وپرورش، معضل بازنشستگی معلمان و بحران "کمبود معلم" است و دولت‌ها در این زمینه مناسب و به‌موقع عمل نکرده‌اند. ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

صالح رشید حاجی خواجه‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری  تسنیم اظهار‌ کرد: با گذشت حدود 6 سال از ابلاغ سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پروش از سوی رهبر معظم انقلاب و گذشت 7 سال از تصویب و ابلاغ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، متأسفانه چه در دولت فعلی و چه دولت قبلی، اراده جدی برای اجرای سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اولویت‌های حوزه آموزش و پرورش در سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش‌و‌پروش و سند تحول بنیادین آموزش‌و پرورش مشخص است و هر دولت و وزیری که اداره امور را بر عهده می‌گیرد، باید برنامه‌های مناسب و متناسب جهت تحقق آن را طراحی و اجرا  کند، افزود: آنچه در اولویت‌های ابلاغی رئیس‌جمهور محترم به وزیر آموزش و پرورش آمده است، هم به لحاظ محتوایی و هم به لحاظ رویکردهای تربیتی و فرهنگی با روح حاکم بر دو سند فوق، انطباق چندانی ندارد.

رشید حاجی خواجه‌لو تصریح کرد: برنامه‌ای که وزیر آموزش و پرورش برای اخذ رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی ارائه داده بود و بر این اساس از نمایندگان رای اعتماد گرفت، در مقایسه با اولویت‌هایی که رئیس‌جمهور محترم در پیوست حکم وزیر محترم ابلاغ کرده و اجرای آن را از وی خواستار شده است، انطباق بیشتری با سیاست‌های کلی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش داشت.

وی با طرح این بحث که یکی از مسائل اصلی کنونی و آینده نظام آموزش و پرورش، معضل بازنشستگی معلمان و بحران کمبود معلم است و دولت‌ها در این زمینه مناسب و به‌موقع عمل نکرده‌اند، گفت: جذب، تربیت، نگهداشت، بکارگیری، اعتلای منزلت اجتماعی، افزایش انگیزه و رفع مشکلات مادی و معیشتی معلمان که از جمله سیاست‌های کلی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، در کدام بخش از اولویت‌های ابلاغی رئیس جمهور دیده شده است؟ بی‌تردید عدم حل این مسئله، در سال‌های آینده برنامه‌ها و کیفیت تعلیم و تربیت را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

رئیس پژوهشکده سیاست‌پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت خاطرنشان کرد: متاسفانه اولویت‌های ابلاغی کنونی از جامعیت لازم برخوردار نیست و در آن به هیچ یک از زیرنظام‌های آموزش و پرورش از جمله برنامه‌درسی، تربیت معلم، پژوهش و ارزشیابی و... توجه جدی نشده است.

کمبود معلم در مدارس کشور /‌ جذب فارغ‌التحصیلان ‌دانشگاه‌ها‌ در آموزش و پرورشسال 1404 نخستین سال بی‌نیازی از کمبود معلمقانون خاص برای معلمان تدوین می‌شود

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT1 واژه های کاربردی مرتبط وزارت آموزش و پرورش معلمان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش معلمان وزارت آموزش و پرورش معلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۷۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آموزش حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، صادق ستاری فرد افزود: مدرسه محل کشف استعداد دانش آموزان است، برای تحقق این مهم محتوا و کتاب‌های درسی کافی نیست لذا آموزش و مهارت آموزی یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز را در دستور کار و اولویت قرار دادیم. 
او با بیان اینکه برای سیر تحول در نظام آموزشی کشور، سه بعد نیروی انسانی، برنامه و محتوای مناسب و فضا و تجهیزات کافی باید مدنظر قرار گیرد، افزود: برنامه‌های مختلف در بخش‌های توانمندسازی معلمان و ایجاد بستر و زیر ساخت لازم برای تحقق این موضوع را هدف‌گذاری کرده‌ایم.
ستاری فرد گفت: مدرسه اتاق عملیات برای تحقق ساحت‌های ٦ گانه تربیتی مورد اشاره در سند تحول بنیادی است، با کاهش هرچه بیشتر فاصله بین معلم و دانش آموز می‌توانیم در تربیت صحیح و کاهش آسیب‌های اجتماعی را شاهد باشیم.

دیگر خبرها

  • تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود
  • راه جبران ناترازی نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش چیست؟
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • ضرورت آموزش حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشد
  • تنبیه دانش‌آموز مرزن آبادی توسط معلم در حال پیگیری است
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشند
  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • برنامه‌های گرامیداشت مقام معلم در شهرستان زارچ