Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@21:59:46 GMT

مقاومت سلاح بلامنازع در همه عرصه‌ها

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۶۷۸۱۳

مقاومت سلاح بلامنازع در همه عرصه‌ها

مهم نیست که میدان جنگ، عرصه نظامی باشد یا اقتصادی یا فرهنگی یا هر چیز دیگر؛ مهم این است که همه‌ی این عرص‌ها یک سلاح مشترک دارد که به واسطه آن می‌توان به پیروزی رسید و آن سلاح «مقاومت» است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، دفاع مقدس هشت ساله مردم ایران که عملا در برابر همه دولت‌های قلدر و سلطه‌گر دنیا انجام گرفت، نماد مقاومت و ایستادگی ملت ایران است و این برهه از تاریخ نشان داد که با سلاح «مقاومت» می‌توان بر همه ارتش‌های مجهز دنیا چیره شد و آن‌ها را در اهداف‌شان ناکام گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم نیست میدان جنگ چه باشد سلاح یکی است

مهم نیست که میدان جنگ، عرصه نظامی باشد یا اقتصادی یا فرهنگی یا هر چیز دیگر؛ مهم این است که همه‌ی این عرص‌ها یک سلاح مشترک دارد که به واسطه آن می‌توان به پیروزی رسید و آن سلاح «مقاومت» است.

با تکیه بر همین مقاومت بود که ملت ایران امروز به جایگاهی رسیده که همگان به نفوذ آن در منطقه اذعان دارند و پیروزی‌های متعدد در منطقه غرب آسیا و محور قرار گرفتن ایران، ماحصل همین مقاومت است.

بدون تردید، در هر حوزه‌ای که مقاومت مبنای کار باشد، نتیجه آن پیروزی خواهد بود. امروز بر کسی پوشیده نیست که یکی از اصلی‌ترین و جدی‌ترین مسائل پیش روی ملت و مسئولان کشور، مشکلات اقتصادی و معیشتی است و جنگ واقعی در این عرصه است. اما همانطور گه گفته شد، تفاوتی ندارد میدان جنگ اقتصادی باشد یا نظامی، سلاح محوری یکی است و آن «مقاومت» است، لذا مسیر پیروزی در جنگ اقتصادی نیز، پیروی از همان الگوی دوران دفاع مقدس با محوریت مقاومت است.

به کارگیری الگوی دفاع مقدس در عرصه های مختلف، مقوله مهمی است که رهبر انقلاب نیز بر آن تأکید داشته اند. در آخرین نمونه می تواند به سخنان دو روز قبل ایشان در دیدار با اعضای مجلس خبرگان اشاره کرد که ایشان در این دارد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با اشاره به درس‌های این دوران درخشان و لزوم گسترش و تعمیق این درس‌ها در جامعه افزودند: توکل امام(ره) به خداوند متعال در زمان آغاز جنگ و در طول هشت سال دفاع مقدس، به‌رغم همه مشکلات و کمبودها و فشارها، یک موضوع شگفت‌آور بود که باید این توکل امروز نیز در همه عرصه‌ها وجود داشته باشد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه اساس همه امور کشور و لازمه موفقیت در عرصه‌های مختلف «ایستادگی و مقاومت» است، افزودند: برخی امور نیازمند ایستادگی طولانی مدت است، بنابراین نباید از گستردگی جبهه دشمنان و قلدری‌ها ترسید بلکه باید همانند دوران دفاع مقدس، با مقاومت و ایستادگی، ثابت کرد که «ما می توانیم».

نتایج متفاوت دو رویکرد در سال‌های اخیر

این واقعیتی است که تجربه چند سال اخیر نیز به وضوح بر آن صحه می‌گذارد؛ در حالی که یک جریان سیاسی در سال‌های اخیر تلاش کرد تا اینگونه القا کند که دست کشیدن از مقاومت و کوتاه آمدن در مقابل خواسته‌های دشمن، می‌تواند مشکلات اقتصادی را حل کند و همین رویکرد مذاکرات طولانی‌مدت با غرب و آمریکا را به دنبال داشت، اما آنچه در نهایت نصیب ملت ایران شد، مضاعف شدن مشکلات اقتصادی کشور بود.

در واقع باید گفت، ارمغان جریان حامی مذاکره با غرب در سال‌های اخیر که اعتقادی به گفتمان مقاومت ندارد، مشکلات اقتصادی است که این روزها ملت با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. موضوعی که نشان داد نه تنها دست کشیدن از مقاومت آورده‌ای برای مردم ندارد بلکه از یکسو مشکلات اقتصادی کشور را چند برابر می‌کند و از سوی دیگر موجب گستاخی هرچه بیشتر دشمنان می‌شود.

این در حالی است که همزمان و در همین چند سال اخیر، جریان معتقد به گفتمان مقاومت، کارنامه‌ای متفاوت از خود به جای گذاشت و در شرایطی که حتی نزدیکترین دوستداران انقلاب اسلامی هم، موفقیت داعش و آمریکا در سوریه را قطعی عنوان می‌کردند و حتی کمترین امیدی به غلبه بر این گروه ترویستی خشن مورد حمایت ایالات متحده آمریکا نداشتند، شاهد بودیم که تکیه بر گفتمان «مقاومت»، پیروزی غرورآفرین بر داعش در عراق و سوریه را نصیب مردم کرد و آمریکایی که امید داشت با ایجاد و حمایت داعش، مقاومت را در منطقه از کار بیندازد و جنگ را به کرمانشاه و همدان و حتی تهران بکشاند، حال تماشاگر نفوذ جمهوری اسلامی در عمق کشورهای منطقه است و این به دست نیامده است مگر با مقاومت.

مقاومت فعال جمهوری‌اسلامی است که نماینده رهبر جنبش انصارالله را روانه تهران می‌کند و مقاومت است که تصاویر حضور مقتدی صدر یکی از رهبران با نفوذ عراق در حسینیه امام خمینی(ره) بهت رسانه‌ها را موجب می‌شود.

مقاومت عزتی را برای مردم به ارمغان می آورد که سید مقاومت، سید حسن نصرالله در سخنرانی‌اش در شب عاشورای امسال را خطاب به رهبر معظم انقلاب، اینگونه پایان می‌دهد: «به آقا، سید و رهبر خود می‌گوییم، ای حسین زمان ما، همچنانکه یاران امام حسین در شب عاشورا گفتند، ما هم می‌گوییم که والله ای سرور و امام ما، اگر همه ما کشته شویم و بدانیم که کشته می‌شویم و ما را می‌سوزانند سپس زنده می‌شویم و این کار را هزار بار با ما بکنند، ای حسین زمانه، تو را تنها نخواهیم گذاشت.»

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۷۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن یک نفر در گتوند بر اثر رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فرماندار گتوند گفت: در مراسم عروسی که در یکی از تالار‌های این شهرستان برگزار شد یک مرد نفر در یک رسم غط اقدام به تیراندازی با سلاح شکاری می‌کند.

عباس عباسی زاده افزود:بر اثر این رسم غلط تیراندازی یک مرد ۳۲ ساله جان خود را از دست داد که با هماهنگی مقام قضایی فردی که اقدام به تیراندازی کرده بود دستگیر و سلاح شکاری نیز توقیف شد.

وی ادامه داد: تیراندازی در مراسم‌های شادی و عزا یک رسم و سنت غلط می‌باشد که موجب خساراتی جانی و مالی به شهروندان می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • علم‌الهدی: تامین اقتصادی اصل قرار گیرد، مردم یکدیگر را پاره پاره می‌کنند | اینجوری یزید بوجود می‌آید!
  • احمد علم الهدی: اگر تامین اقتصادی اصل قرار گیرد، مردم یکدیگر را پاره پاره می‌کنند
  • دولت حضور بخش خصوصی خالص در عرصه‌های اقتصادی را تسهیل کند
  • ایران اسلامی مرکزیت جبهه مقاومت است
  • برای حل بسیاری از چالش‌های اقتصادی باید تولید در کشور افزایش یابد
  • تجمع بانوان اصفهانی برای دفاع از مقاومت مردم فلسطین
  • جان باختن یک نفر در گتوند بر اثر رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی
  • سی‌ان‌ان: خرید و انتقال فوری سلاح، محور دیدار گالانت و آستین است
  • توجه به بایسته های مشارکت مردم در عرصه جهش تولید
  • حضور مردم در تمامی عرصه‌ها موجب فتح قله‌های پیشرفت می‌شود