Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی، گفت: ایران خودرو، سایپا و کرمان موتور که خود وزنه‌هایی در صنعت خودروسازی ایران محسوب می‌شوند با مشکل واردات برخورد کرده اند، حالا اگر یک شرکتی این وسط دارد کار واردات قطعات را انجام می‌دهد باید گفت: بسیار شرکت هنرمندی است!

به گزارش تابناک اقتصادی، در هشتم آذر ماه سال گذشته بود که مطلبی با عنوان "آیا ملاقات با لوکس‌ترین شاسی بلند‌های اقتصادی، داستان عظیم خودرو را تکرار خواهد کرد؟ " در سایت تابناک اقتصادی منتشر شد که در آن مطلب هشدار داده شد که برخی شرکت‌ها در شرایطی که واردات خودرو از تیرماه ۱۳۹۷ ممنوع می‌باشد همچنان اقدام به تبلیغات گسترده در بیلبورد‌های سطح شهر تهران جهت پیش فروش خودرو‌های خارجی می‌کنند که از آن جمله می‌توان به شرکتی اشاره نمود که به مانند عظیم خودرو که ادعای تولید خودروی خارجی را داشت و با مشکلات گسترده‌ای در عدم تحویل خودرو‌ها به مشتریان خود مواجه شد، ادعای تولید خودروی خارجی را دارد و در تبلیغات این شرکت عباراتی، چون "ملاقات با لوکس‌ترین شاسی بلند‌های اقتصادی ایران" دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در پایان این مطلب اشاره شده بود که مردم و خریداران قبل از خرید خودرو‌های خارجی پیش فروش شده، بهتر است اول از عرضه کننده، مجوز این پیش فروش که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده است را مطالبه کنند و حتی پیشنهاد شد که مردم به این مجوز‌ها نیز بسنده نکنند، چون شاید شرکت مورد نظر به مانند عظیم خودرو که مجوز پیش فروش ۱۵۰ دستگاه خودرو را داشت و ۴ هزار دستگاه پیش فروش کرد و ادعای راه اندازی کارخانه در لرستان را نیز داشت، چنین کاری را انجام بدهد.

هر چند در مطلب منتشر شده نامی از شرکت خاصی آورده نشده بود، اما کد‌های داده شده در مطلب نشان می‌داد که مقصود شرکت سیف خودرو می‌باشد. بلافاصله نیز بعد از انتشار این مطلب شرکت سیف خودرو به این مطلب واکنش نشان داد و جوابیه‌ای را برای سایت تابناک ارسال کرد و در آن جوابیه از راه اندازی کامل خط تولید مدرن محصولات  BISU T۵ و  BISU T۳ گفت و اعلام کرد که طبق مجوز صادره از وزارت صمت اجازه پیش فروش ۱۴۳۱ دستگاه از انواع خودروی بیسو را دارد.

خودرو‌هایی که سه ماه از موعد تحویل آن‌ها گذشته است!

خبر‌های منتشر شده نشان می‌دهد که شرکت سیف خودرو، در تحویل خودرو‌های موعد تیرماه خود حدود سه ماهی تاخیر داشته است، موضوعی که  توسط خود مسئولین شرکت نیز تایید می‌شود. محسنی مدیر روابط عمومی بیسو طی مصاحبه‌ای در ۳ مهر ماه سال جاری با اشاره به تاخیر سه ماهه تحویل خودرو‌های بیسو به مشتریان گفت: خودرو‌های بیسو همزمان با آغاز تشدید تحریم‌های  ظالمانه غرب در مورد خودرو، پولی و بانکی کشور پا به ایران گذاشته که با پیگیری‌های شبانه روزی مدیران مجموعه سیف خودرو و با استفاده از کشور‌های ثالث قطعات این خودرو‌ها به صورت CKD به کشور وارد گردیده که پیگیری از طریق این مسیر‌ها موجب افزایش زمان انتقال پول به شرکت تولیدکننده و متعاقب آن انتقال قطعات به کشور گردیده، در حال حاضر، اما به اطلاع مشتریان گرامی می‌رسانیم که قطعات خودرو‌های بیسو به صورت پیوسته در حال ورود به کشور و تولید در کارخانه مرتب خودرو هستند که تا بحال تعهدات خرداد ماه تحویل مشتریان گردیده و تعهدات تیر ماه نیز به ترتیب اولویت ثبت نام در حال واگذاری است و همچنین تعهدات ماه‌های آتی نیز با پیش بینی تاخیر سه ماهه  والبته با محاسبه سود تاخیر تحویل برای مشتریان به مرور تحویل خواهد شد.

وضعیت فروش حواله خودرو‌های بیسو در سایت‌ها رو به افزایش است!

بررسی سایت‌های خرید و فروش خودرو نشان می‌دهد که تعداد قابل توجه‌ای حواله خودرو بیسو جهت فروش در سایت‌ها قرار گرفته است. این موضوع احتمالاً نشان دهنده آن است که تاخیر‌های سه ماهه و عدم مشخص بودن تاریخ تحویل خودرو باعث شده است تا کسانی که حواله‌های خرید خودرو‌های بیسو را در اختیار دارند به فکر فروش این حواله‌ها بیفتند. تصویر حواله خودرو‌های بیسو در یکی از سایت‌های خرید و فروش را زیر ملاحظه می‌کنید.


 
قرارداد خرید بیسو از قرارداد ترکمنچای هم بدتر بود!

جعفری یکی از فروشندگان حواله خودرو بیسو در پاسخ به این پرسش خبرنگار تابناک اقتصادی که چرا اقدام به فروش حواله خود کرده اید، گفت: قرار بود اگر قیمت دلار ۱۲ هزار تومان شد، این خودرو‌ها را با قیمت ۱۸۰ میلیون تومان به خریداران تحویل بدهند، اما با اینکه قیمت دلار به زیر ۱۲ هزار تومان رسیده است، هیات مدیره این شرکت تصمیم گرفته اند و تصویب نموده اند که این خودرو‌ها را به قیمت ۲۵۰ میلیون تومان به خریداران تحویل دهند! وی افزود: این شرکت، گویا قرار است کل هزینه‌هایی خود و هزینه‌هایی را که هیات مدیره آن قرار است در آینده برای فرزندان خود بکنند، از جیب خریداران بردارند!   این خریدار خودروی بیسو در مورد تاخیر در تحویل خودرو نیز گفت: قرار بود تیرماه این خودرو‌ها را به ما تحویل دهند، اما تاکنون تاخیر داشته اند و  هم اکنون نیز که دعوتنامه برای تحویل خودرو آمده است، اعلام کرده اند که مدل فول این خودرو‌ها در حال حاضر وجود ندارد و اگر مدل فول را می‌خواهید تحویل بگیرید باید دو الی سه ماه دیگر هم صبر کنید! وی در انتهای صحبت‌های خود گفت: قرارداد شرکت سیف خودرو برای خرید خودروی بیسو از قرارداد ترکمنچای نیز بدتر بوده است!

شرکتی که در این شرایط واردات قطعات انجام می‌دهد بسیار هنرمند است!

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو نیز با اشاره به اینکه واردات خودرو ممنوع است، به خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: فارغ از ماجرای سیف خودرو، در این فضا اگر کسی پیش فروش خودرو انجام دهد قریب به یقین در حال انجام کاری خلاف است و نخواهد توانست به تعهدات خود عمل کند. وی افزود: به مردم فقط باید این را گفت که هر کسی که می‌خواهد خودرویی را خریداری کند باید خودرو و کارتکس آن را رویت کند بعد اقدام به خرید آن خودرو کند. در غیر این صورت فضا، فضای کلاهبرداری است.   دادفر با اشاره به اینکه سیف خودرو نیز تعهداتی را به مردم داشته است که من از ایفا یا عدم ایفای این تعهدات واقعا اطلاعی ندارم، ادامه داد:، اما با توجه به شرایط تحریمی کشور، آن موقعی که سیف خودرو آغاز به پیش فروش کرد، همه شرکت‌های واردکننده خودرو مشکل داشتند و کسی نمی‌توانست کاری انجام دهد هم اکنون که وضعیت دیگر مشخص است.   دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا سیف خودرو می‌تواند واردات قطعات انجام دهد، گفت: ایران خودرو، سایپا و کرمان موتور که خود وزنه‌هایی در صنعت خودروسازی ایران محسوب می‌شوند با مشکل واردات برخورد کرده اند، حالا اگر یک شرکتی این وسط دارد کار واردات قطعات را انجام می‌دهد باید گفت: بسیار شرکت هنرمندی است! وی ادامه داد: اینکه می‌گویند واردات قطعات داشته ایم و کار‌ها دارد انجام می‌شود باید به رضایت مردم ختم شود و خریداران بتوانند سروقت خودروی خود را تحویل بگیرند و حالا اگر این نتیجه حاصل نشده است باید گفت که مشکلی در این وسط وجود دارد.  

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات افغانستان لایحه تجارت بوریس جانسون مجید تخت روانچی تالاخادزه پیش فروش خودرو خودرو های خارجی سیف خودرو فروش حواله خودرو انتخابات افغانستان لایحه تجارت بوریس جانسون مجید تخت روانچی تالاخادزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۷۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش تریلی چینی پرقدرت با پیش پرداخت 2 میلیارد و 750 میلیونی و تحویل فوری

تین نیوز

چراغ اول فروش تریلی در سال 1403 را یک شرکت داخلی با فروش تریلی های پرقدرت چینی روشن کرده است. این تریلی ها با پیش پرداخت 2.75 میلیاردی و تحویل فوری به فروش گذاشته شده است.

بر اساس خبر منتشر شده در رسانه ها شرکت آرین دیزل در نخستین فروش خود در سال ۱۴۰۳ تریلی های شکموتو را به خریداران عرضه کرده است. این کشنده پرقدرت چینی در این بخشنامه با مدل ۱۴۰۳ به متقاضیان تحویل خواهد شد و طبق اعلام این شرکت تحویل این تریلی ها به خریداران به صورت فوری خواهد بود. آغاز ثبت نام کشنده شکموتو از ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳-  شنبه می باشد.

قیمت نهایی فروش تریلی شکموتو در نخستین بخشنامه 1403

قیمت نهایی اعلام شده برای فروش این کشنده در بخشنامه ۵.۷۴۵ میلیارد تومان بیان شده است. شما در زمان ثبت نام ۲.۷۵۰ میلیارد تومان را پرداخت می کنید. مابقی مبلغ به صورت چک از شما دریافت می گردد. شما باید ۶ فقره چک هر کدام به مبلغ ۴۹۹ میلیون تومان را تحویل دهید. سود مشارکت در بخشنامه ۱۰ درصد بیان شده و سود انصراف نیز ۱۱ درصد عنوان شده است. جریمه تاخیر نیز ۸ درصد است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فروش تریلی چینی پرقدرت با پیش پرداخت 2 میلیارد و 750 میلیونی و تحویل فوری
  • آغاز اولین طرح فروش فوق‌العاده سایپا؛ نام خودرو، قیمت و زمان تحویل
  • فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران
  • شرایط و قیمت فروش دایون اعلام شد + قیمت و شرایط خرید
  • آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو | نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل
  • برلین به کی‌یف وعده ۴۰۰ خودروی زرهی داده بود، اما تحویل مختل شد
  • ماجرای خطر یک کلاهبرداری بزرگ از قربانیان جنگ تحمیلی
  • اولین واکنش ایران خودرو به فروش پژوپارس با قیمت جدید
  • پاسخ ایران خودرو به فروش پژو پارس با قیمت جدید به متقاضیان
  • واکنش ایران خودرو به فروش پژو پارس با قیمت جدید به متقاضیان