Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردوغان: واضح است که حملاتی از خاک یمن به تاسیسات آرامکو انجام شده است.. هیچ سند و مدرکی مبنی بر دخالت ایران در این حادثه وجود ندارد.

"رجب طیب اردوغان" رییس جمهوری ترکیه مقصر جلوه دادن ایران بابت حمله اخیر به تاسیسات نفتی آرامکو سعودی را صحیح ندانست و تاکید کرد تاکنون هیچ سند معتبری مبنی بر دست داشتن ایران در این حمله منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان که با شبکه خبری آمریکایی "فاکس نیوز" مصاحبه می‌کرد در پاسخ به سوالی در این باره گفت: "بسیار واضح و مبرهن است که تعرضی از چند منطقه از خاک یمن صورت گرفته است که همه نیز آن را بیان می‌کنند. مقصر دانستن ایران از منظر ما صحیح نیست. نباید این موضوع را به گردن ایران انداخت. زیرا اسناد و مدارک چیزی را در این زمینه اثبات نمی‌کند."

اردوغان بار دیگر ضمن مخالفت با تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران گفت:" نباید دنیایی داشته باشیم که در آن هر کسی که قدرت بیشتری دارد، صاحب حق باشد. این صحیح نیست که کسی بگوید من قدرت بیشتری دارم پس حق به جانب هستم. باید دنیایی بر اساس عدالت، واقعیت و حقوق ایجاد کنیم. تحریم‌ها موضوع جدیدی نیستند. تحریم ها تا کجا؟ اگر می خواهیم که دنیایی پایدار تاسیس کنیم باید بر اساس برقراری صلح باشد. در سخنان خود در سازمان ملل متحد نیز بر لزوم آن تاکید کردم. ما با ایران همسایه هستیم. شاهد آن بودیم که اعمال تحریم مشکلی را حل نمی کند."

اردوغان دیروز نیز همزمان با ترک آمریکا و بازگشت به کشورش در پاسخ به سوال‌های خبرنگاران درباره تحریم‌های ایران گفته بود: ترکیه همچنان به خرید نفت و گاز از ایران ادامه خواهد داد، چون به واردات گاز از ایران نیاز دارد.

اردوغان تاکید کرد پیشتر نیز بارها به مقامات آمریکا گفته است که جایگزینی برای گاز وارداتی از ایران برای کشورش وجود ندارد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۸۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم نگران تامین بنزین نباشند

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در واکنش به انتشار خبری در خصوص تشکیل صف‌های طولانی در پمپ‌بنزین‌های تهران در پی حملات موشکی ایران به اسراییل، اظهار داشت: ما مشکلی بابت تامین بنزین نداریم.

به گزارش ایسنا، جعفر سالاری‌نسب، مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در واکنش به انتشار خبری در خصوص تشکیل صف‌های طولانی در پمپ‌بنزین‌های تهران در پی حملات موشکی ایران به اسراییل، اظهار داشت: ما مشکلی بابت تامین بنزین نداریم.

وی افزود: موجودی سوخت جایگاه‌ها و مخازن ذخیره، تکمیل است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: بنزین به میزان کافی موجود است؛ مردم نگران تامین سوخت نباشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است
  • وضع تحریم جدید نفتی علیه ایران توسط کنگره امریکا؟
  • ترامپ : بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • ترامپ: بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • رییس مجلس نمایندگان آمریکا: بایدن در حمله ایران به اسرائیل مقصر است
  • بایدن در حمله ایران به اسرائیل مقصر است
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: بایدن در حمله ایران به اسرائیل مقصر است
  • رشد اقتصادی حاصل از گسترش تجارت نفتی ایران در شرایط تحریمی
  • مردم نگران تامین بنزین نباشند