Web Analytics Made Easy - Statcounter

مستند موبایلی «سکوهای امن افغانستان» توسط امیر تاجیک، مستندساز و مدیر سابق شبکه مستند سیما تولید شده است.

مستند موبایلی «سکوهای امن افغانستان» که توسط امیر تاجیک تولید شده، در کافه افغانستانی‌های مقیم تهران رونمایی شد. تاجیک در ابتدای این مراسم گفت: رفتن به افغانستان در ابتدا برایم سخت و توام با نگرانی بود اما هنگامی که خود را در میان مردم میهمان‌نواز و با محبت افغانستان دیدم احساس کردم در خانه و وطن خود هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه گفت: در دیداری که با مدیران تلویزیون طلوع داشتم، آقای امان‌الله قیصاری از بنده دعوت کرد که برای دیدن مسابقه دو تیم مهم لیگ برتر افغانستان به استادیوم این شهر بروم. هم تماشای بازی برایم مهم بود و هم آشنایی که با تاریخ این استادیوم داشتم.

بله در دوره طالبان، این استادیوم ورزشی برای اعدام و قصاص استفاده می شد اما امروز تبدیل به یکی از امن ترین و محافظت شده ترین نقاط شهر کابل شده است.

تاجیک سپس با اشاره به تجربه همنشینی با مردم کابل گفت: مردم افغان میهمان نواز، هنرمند و دغدغه مند آینده خود و کشورشان هستند. ناامنی موجود زندگی را برای مردم سخت کرده و در چهار روزی که در افغانستان بودم، دو بار حمله انتحاری رخ داد و یکبار هم درگیری مسلحانه.

 

دلتنگی ورزش دوستان افغانستانی برای برنامه نود

وی افزود: در جریان فیلم با هواداران و گزارشگران ورزشی که در استادیوم کابل صحبت کردم از تعطیلی برنامه نود گلایه داشتند و می گفتند امیدواریم عادل فردوسی‌پور و برنامه‌اش دوباره روی آنتن برود. یکی از هواداران در فیلم می‌گوید که به عشق این برنامه و آقای فردوسی‌پور شب‌ها تا دیروقت بیدار می‌مانده و برنامه را می‌دیده است.

تاجیک گفت: با توجه به اینکه تولیدات فرهنگی و خبری در افغانستان محدود است، فاکتور همزبانی باعث شده که محصولات فرهنگی ما خریداران زیادی در این کشور همسایه داشته باشد. این فرصتی مناسب برای تولیدکنندگان محتوا در ایران می باشد که متاسفانه ازاین فرصت استفاده مطلوبی تاکنون نشده است.

این مراسم با حضور مدیرانی چون مهدی شاملو، محمد آفریده، نصرالله جهانگرد، پرویز شهپر، فرید فرخنده کیش، رضا گنجی، علی رویین تن و مستندسازانی چون پژمان مظاهری پور، محسن سخا، محمدصالح حجت الاسلامی، سعید رسولی، ایزد مهرآفرین، مژگان صیادی، آزاده بیزار گیتی، نازنین پیرکاری، سپیده آماده از شرکت کنندگان در این مراسم بودند.

«سکوهای امن افغانستان» پس از رونمایی در سایت‌های ارائه محتوای ویدئویی قابل مشاهده است./ خبرآنلاین

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۸۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه های هنری ناشنوایان در جوار آرامگاه فردوسی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، امروز در شهرطوس جمعی از دختران آسیب دیده شنوایی سوم شعبان دو در مراسم بزرگداشت فردوسی که در کنار مزارش برگزار شد ترانه خوشه چین را با زبان اشاره اجرا کردند.

در حاشیه این مراسم نقالی یکی از داستان‌های شاهنامه توسط یکی از آسیب دیدگان شنوایی اجرا شد.

این مراسم با هدف تقویت هویت ملی و آشنایی ناشنوایان انجام شده است.

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • اجرای برنامه های هنری ناشنوایان در جوار آرامگاه فردوسی
  • رضاییان به مدیرعاملی باشگاه فولاد خوزستان رسید!
  • ویدیوهای یک افغان از جمعیت عظیم افغانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای اوقاف/ شفاف و به‌روز هستیم
  • اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد
  •   همۀ دوستان و دشمنانِ خاورمیانه در روایت نیویورک تایمز
  • اخراج اجباری پناهجویان با مدرک روابط با کابل را تیره می‌کند
  • آتش‌بازی هواداران ملوان روی سکوهای سن‌سیروس +فیلم
  • تاکید کابل-اسلام‌آباد بر ایجاد ساختار مشترک مدیریت پناهجویان