Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروهی از معماران اهل فرانسه، در پیش‌بینی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ تابستان پاریس تصمیم گرفتند یکی از ساختمان‌های صنعتی این شهر را به نمادی با طراحی کربن صفر تبدیل کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در رقابتی که بین بسیاری از طراحان و معماران سراسر جهان برای بازسازی ساختمان خرابه‌ای در فرانسه برگزار شد، گروهی از معماران فرانسوی بهترین طرح پیشنهادی را ارائه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساختمان جدید که خرابه‌ای به جا مانده از تاریخ گذشته صنعتی شهر سنت دنیز در شمال پاریس است و این روزها به مرکز انجام پروژه‌های مهم کلانشهر پاریس تبدیل شده است، دقیقا در همسایگی مکانی در نظر گرفته شده که برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در نظر گرفته شده است.

معماران در طراحی Odyssee Pleyel، نامی که برای ساختمان جدید درنظر گرفته شده است، در نظر دارند پایداری را برای ساختمان و فضاهای اطراف آن به ارمغان آورند.

ساختمان Odyssee Pleyel که پیش از این the Hall de décuvage Pleyel نام داشت، در فضایی با مساحت ۱۵ هزار فوت مربع و با ارتفاع تقریبا ۷۹ فوت احداث خواهد شد. معماران قرار است از تخریب کامل ساختمان جلوگیری کنند و در عوض با بازسازی آن، این ساختمان را به چشم‌اندازی زیبا برای شهر با میزان کربن صفر تبدیل کنند زیرا در نزدیکی مکانی که برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در نظر گرفته شده است، قرار دارد.

معماران علاوه بر حفظ ساختمان قدیمی قصد دارند یک سازه تماما چوبی، مجهز به سیستم‌های انرژی تجدیدپذیر نیز احداث کنند تا از خودکفایی انرژی در این ساختمان مطمئن شوند.طراحان در ساختمان جدید علاوه بر استفاده از پنل‌های خورشیدی و سلول‌های فتوولتائیک هیبریدی برای تامین انرژی مورد نیاز Odyssee Pleyel از سیستم جمع‌آوری آب باران نیز بهره خواهند گرفت تا میزان تقاضای منابع این ساختمان را به حداقل برسانند.

علاوه براین، استفاده از خاک حفاری باقی مانده از ساخت‌وساز Grand Paris Express، سیستم حمل و نقل قطار شهری پاریس، برای احداث ساختمان Odyssee Pleyel جز اهداف اصلی سازندگان آن به شمار می‌رود. مهم‌تر از همه این که، در ساختمان کربن صفر سنت دنیز کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های آموزشی مختلفی برای افزایش خلاقیت ساکنان این شهر در جهت ایجاد پایداری در شهر برگزار خواهد شد.

کد خبر 391270

منبع: ایمنا

کلیدواژه: المپیک معماری شهری نمادهای شهری نماد پاریس فرانسه المپیک 2024 پاریس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۹۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی تیم ملی والیبال: می‌خواهم با ایران در پاریس ۲۰۲۴ حضور داشته باشم

به گزارش قدس آنلاین، مائوریسیو موتا پائز پس از ورود به تهران گفت: من آگاه هستم به این موضوع که والیبال چقدر در ایران از اهمیت برخوردار است. یادم می‌آید که از سال ۲۰۱۴ تا الان رشد یافته است و ایرانی‌ها والیبال را دوست دارند.

وی با بیان این‌که می‌توانم به خوبی این موضوع را احساس کنم، تصریح کرد: امیدوارم در ایران با هم کار خوبی انجام دهیم. برای همکاری با فدراسیون و بازیکنان بسیار هیجان زده هستم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: من با شما صادق هستم، می‌دانم که همه هواداران اینجا واقعاً والیبال را دوست دارند، برای آنها عملکرد تیم بسیار مهم است، اینکه تیم چه کاری انجام می‌دهد، چه کسی مربی است، چه بازیکنانی حضور دارند، اما من واقعاً روی کار متمرکز هستم.

وی تاکید کرد: همگی یک هدف بزرگ داریم و واقعا باید روی آن تمرکز کنیم که آن هدف هم راه‌یابی به المپیک پاریس است و تابستان امسال به آن نیاز داریم. نمی‌توانیم این فرصت را از دست بدهیم و باید متمرکز پیش رویم چون در صورت کسب این نتیجه مردم با ما خوشحال خواهند شد و امیدوارم که چنین باشد.

پائز خطاب به مردم ایران گفت: من خیلی خوشحالم که اینجا هستم و امیدوارم تابستان خوبی را بسازیم و در پاریس ۲۰۲۴ باشیم. این هدف ماست و از حمایت شما متشکرم که در این چالش طولانی با تیم ملی همراه هستید.

دیگر خبرها

  • غیبت شمشیربازان روسی در المپیک پاریس
  • باید به سهمیه المپیک برسیم
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • تدابیر امنیتی جدید فرودگاه پاریس برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴
  • سرمربی تیم ملی والیبال: می‌خواهم با ایران در پاریس ۲۰۲۴ حضور داشته باشم
  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • انتخابی المپیک پاریس| رکوردشکنی پرورش نیا در تراپ بانوان
  • اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک ۲۰۲۴
  • عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • اعزام کاروان‌های المپیک و پارالمپیک به پاریس با پرواز داخلی