Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ در زمین‌لرزه ۷،۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶، ۷۸ مدرسه با ۴۱۵ کلاس و با زیربنایی بیش از ۴۲ هزار مترمربع تخریب شد که بلافاصله با تلاش دولت و پیگیری‌های استاندار و مسئولان استانی ساخت و تعمیر مدارس در این مناطق در دستور کار قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش روز شنبه برای افتتاح ۷۲ مدرسه از مدارس تخریب شده راهی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه شد و با حضور در شهرستان‌های ثلاث باباجانی و سرپل‌ذهاب در مجموع ۷۲ مدرسه را افتتاح و به بهره‌برداری رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرانه فضای آموزشی کرمانشاه پس از زلزله افزایش یافت

وزیر آموزش و پرورش در این مراسم گفت: سرانه فضای آموزشی در استان کرمانشاه پس از وقوع زلزله ۲۱ آبان ۹۶ به میزان ۷۰ سانتی‌متر اضافه شده است.

محسن حاجی میرزانی، افزود: در زلزله ۲۱ آبان، ۷۸ مدرسه در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خسارت دید که تاکنون در این مناطق ۱۴۵ مدرسه ساخته شده و ۴۵ مدرسه دیگر نیز در حال ساخت است.

وی افزود: پس از وقوع زلزله تاکنون سرانه فضای آموزشی در استان کرمانشاه ۷۰ سانتی متر افزایش پیدا کرده و این آمار رو به افزایش است.

دولت ۱۱ هزار میلیارد تومان برای مناطق زلزله‌زده هزینه کرده است

استاندار کرمانشاه هم در مراسم افتتاح مدرسه برکت در شهر تازه‌آباد ثلاث‌باباجانی با حضور وزیر آموزش و پرورش به آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: در این زلزله در مجموع ۱۰۸ هزار واحد مسکونی خسارت دیدند که از این تعداد ۴۱ هزار واحد احداثی بودند که عملیات ساخت ۳۷ هزار واحد آن‌ها به اتمام رسیده و عملیات تعمیر تمامی ۶۷ هزار آسیب دیده به اتمام رسیده است.

هوشنگ بازوند افزود: این زلزله ۱۱ هزار میلیارد تومان برای دولت هزینه داشت که این اعتبارات را بی هیچ دریغی اختصاص داد.

۱۴۵ مدرسه تاکنون در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه افتتاح شده است

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور نیز در این مراسم گفت: از مهرماه سال ۹۷ تا مهر ۹۸ در مجموع ۱۴۵ مدرسه با ۶۲۳ کلاس درس با زیربنای بیش از ۶۳ هزار مترمربع در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسیده است.

خیرالله رخشانی‌مهر افزود: با مدد تعهد اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی توسط خیرین نیک‌اندیش، عملیات ساخت ۱۹۰ پروژه با زیربنای بیش از ۷۱ هزار مترمربع در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه شروع شده است.

وی اظهار داشت: در ۲۱ آبان ماه ۹۶ غرب کرمانشاه، ۷۸ مدرسه و ۴۱۵ کلاس با زیربنایی بیش از ۴۲ هزار مترمربع تخریب یا آسیب دیدند.

۲۰۵ مدرسه در مناطق زلزله زده ساخته می شود

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه نیز با اشاره به تخریب ۷۸ مدرسه در زلزله سال ۹۶ استان کرمانشاه گفت: باتوجه به کمک خیرین‌ مدرسه‌ساز بنا شد که ۲۰۵ مدرسه در مناطق زلزله‌زده ساخته شود.

مرزبان نظری به خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۷۳ مدرسه مهرماه سال گذشته افتتاح شد و امروز نیز ۷۲ مدرسه دیگر با ۳۸۱ کلاس درس با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

وی توضیح داد: از ۷۸ مدرسه تخریبی در زلزله، ۲۵ مدرسه مربوط به مناطق شهری و ۵۳ مدرسه مربوط به مناطق روستایی بودند که کار ساخت تمام مدارس روستایی به پایان رسیده است.

نظری افزود: این مدارس با صرف ۸۰ میلیارد تومان اعتبار سازمان تجهیز و نوسازی مدارس، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار استانی و  ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق خیرین مدرسه‌ساز احداث شده‌ است.

به گزارش ایرنا؛ زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل‌ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

مسئولان ارشد کرمانشاه گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری استان را تا پایان سال ۹۸ تکمیل می‌کنند.

۸۰۶۶/۳۰۳۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افتتاح طرح مدرسه کرمانشاه زلزله کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۱۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز در خوی

مدرسه ۶ کلاسه خیرساز مرحوم «مهدی گلوانی» در خوی با حضور فرماندار ویژه خوی، امام جمعه و جمعی از روسای ادارات به بهره برداری رسید.

 فرماندار ویژه شهرستان خوی در آیین افتتاح مدرسه خیری ۶ کلاسه مرحوم مهدی گلوانی با استناد به آیات قرآن گفت: مدرسه سازی همانند جهاد در جبهه‌های نبرد بوده و صدقه جاری محسوب می‌شود.

کریم علی نژاد با اشاره به اینکه، مدرسه‌سازی توشه برداشتن برای آخرت و یک تجارت معنوی ماندگار است گفت: باید قدردان همراهی مجمع خیرین و خیرین مدرسه ساز باشیم که در کنار دولت برای رفع کمبود فضا‌های آموزشی حضوری پرشور دارند.

رئیس آموزش و پرورش خوی نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: این مدرسه خیر ساز شش کلاسه با ۷۵۰ مترمربع زیربنا و ۸۰ میلیارد ریال اعتبار توسط «حاج حسین گلوانی» تأمین اعتبار شده است.

مرتضی محمد پور افزود: حسین گلوانی خیر خویی، در اقدامی نیک و الگو محور این مدرسه را با نظارت نوسازی مدارس استان به نام و یاد پسر مرحوم شان "مهدی گلوانی" احداث کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز در خوی
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • افتتاح مدرسه ۶ کلاسه در شهر نشتیفان خواف
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟