Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، طرفداران جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس، امروز در مقابل زندان بلمارش، محل نگهداری او در لندن تظاهرات کردند.

همچنین در این تظاهرات، مراسمی برگزار شد که در غیبت آسانژ جایزه‌ای را برای «شجاعت فوق‌العاده و فداکاری در خدمت به حقیقت» به او اهدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«جان پیلگر» روزنامه نگار استرالیایی، به نمایندگی از آسانژ این جایزه را که از سوی یک سازمان اجتماعی اهدا می‌شد دریافت کرد.

در اوایل سال جاری میلادی و پس از آنکه سفارت اکوادور پناهندگی خود را از آسانژ پس گرفت، وی در لندن بازداشت و به اتهام نقض وثیقه به ۵۰ هفته حبس محکوم شد.

شش روز پیش، ویکی‌لیکس اعلام کرد مدت زمان محکومیت آسانژ پایان یافته، اما او از زندان آزاد نشده است و در شرایط بد و سلول انفرادی به سر می‌برد. بنا به گفته این سایت، «صرفا به دلیل خواست آمریکا» او را در زندان بلمارش نگه داشته‌اند. آمریکا خواستار استرداد آسانژ است، اما به گفته ویکی‌لیکس او آمادگی جسمانی لازم برای پرونده استرداد را ندارد.

روز گذشته نیز ویکی‌لیکس اعلام کرد قرار است دست‌کم در هشت کشور جهان حامیان آسانژ دست به تظاهرات بزنند. خواسته اصلی این تظاهرات کنندگان اعتراض به استرداد آسانژ به آمریکاست.

جولیان آسانژ در سال ۲۰۰۶ سایت ویکی لیکس را ایجاد کرد. او در سال ۲۰۱۰ با انتشار تصاویر و ویدئو‌های کشتار غیرنظامیان توسط ارتش آمریکا در عراق و افغانستان مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت. اندکی بعد دولت آمریکا علیه سایت ویکی‌لیکس تحقیقات جنایی را آغاز کرد و از متحدان خود خواست به این تحقیقات کمک کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انگلیس تظاهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۱۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، آلمان به عنوان یکی از بزرگترین حامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از 7 اکتبر به فروش سلاح به این رژیم ادامه داد.

صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهور این کشور بیش از یک بار در سفر به تل‌آویو پیام حمایت خود را از این کشتار تکرار کردند. اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان در حالی به ترکیه سفر می‌کند که خشونت‌ها در غزه ادامه دارد.
 
پلتفرم همبستگی غزه در مقابل پردیس دانشگاه فنی استانبول تجمع کرده و به سمت کنسولگری آلمان راهپیمایی کردند.

مورات عیار به نمایندگی از این پلتفرم، دلایل تجمع در مقابل کنسولگری آلمان را تشریح کرد و گفت: مردم غزه از 7 اکتبر با تقدیم شهدا مقاومت می‌کنند. مردم وظیفه شناس که انسانیت خود را از دست نداده‌اند، تظاهرات گسترده‌ای را در همبستگی با مردم فلسطین ترتیب می‌دهند. دنیا به دو دسته قاتل و مقاومت تقسیم شد. ما جلوی کنسولگری آلمان جمع شدیم تا گناه آلمان یکی از بزرگترین حامیان قاتلان را افشا کنیم. اشتاین مایر، شریک اشغال، نمی‌تواند آزادانه به ترکیه سفر کند.

 

دیگر خبرها

  • فیلم| تظاهرات اردنی‌ها مقابل سفارت رژیم صهیونیستی
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • با یک شرط مهم: این بهترین تصمیمِ یحیی است!
  • هوادار خردسال چلسی و دلی که شکست؛ قرار بود بجنگید! / عکس
  • ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد
  • لحظه عبور قطار آتش‌گرفته از مرکز لندن در کانادا مقابل چشمان پلیس (فیلم)
  • ببینید | تصاویر عجیب از لحظه عبور قطار آتش‌گرفته از مرکز لندن در کانادا مقابل چشمان پلیس!
  • معترضان مقابل اقامتگاه نتانیاهو آتش به پا کردند
  • تجمع بزرگ حمایت از فلسطین مقابل دانشگاه یِیل آمریکا
  • بهانه حامیان اسرائیل برای فشار بر طرفداران فلسطین در لندن