Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانوی هرمزگانی که توانسته در عرصه بین المللی برای قایقرانی ایران مقام کسب کند تا در عرصه ورزش الگویی باشد برای زنان استان هرمزگان و کشور، در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری شبستان می گوید: برای تبدیل شدن به الماس باید سخت تلاش کنی تا تراشیده شوی.

خبرگزاری شبستان-بندرعباس؛ «یگانه یاقوت پور »، تاکنون در مسابقات بین المللی  قایقرانی موفق به کسب 5 مدال 3 نقره و 2 برنز از کشورهای چین، اسپانیا و گرجستان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مسابقات داخلی قایقرانی نیز موفق به کسب یک طلا 3 نقره و 3 برنز در رشته موج سواری پدل بورد شده است. همچنین کسب کاپ سوم مسابقات قهرمانی کشور به همراه تیم هرمزگان  و مدال طلا از مسابقات استانی و کسب مدال نقره و کاپ مقام دومی توسط شاگردان تیمش از دیگر افتخارات این بانونی قهرمان است.

 

این بانوی قهرمان که متولد سال 73 در بندرعباس است می گوید: ورزش را از بچگی شـروع کردم و در رشته های تـکواندو، هـندبال، دفاع شخصی، قایقرانی و موج سواری فعالیت داشته ام که از سن 20 سالگی رشته قایقرانی را به طور دائم و حرفه ای شروع کردم.

 

یاقوت پور می افزاید: یکی از دلایل علاقه ام به رشته های آبی همین است که از کودکی در کنار دریا بزرگ شده ام. قایقرانی را آغاز کردم و در رشته های کایاک، تورینگ و دراگونبوت پارو زده ام.  در حال حاضر به صورت حرفه ای و به طور خاص در رشته ی دراگونبوت فعالیت دارم. از سال 97 هم در رشته ی موج سواری پارویی(پدل بورد)  به عنوان مـربی و ورزشـکار شروع به کار کرده ام.

 

این بانوی مدال آور هرمزگانی که هم اکنون در قایقرانی مربی رشته دراگـون بت است و در موج سواری مربی رشته پـدل برد که بیشترین تمرکزش در زمینه مربیگری روی پـدل برد می باشـد و از اسفند 97 به عنوان دبیر کمیته موج سواری استان هرمزگان منصـوب شده است، ادامه می دهد: هـدف ما پیشبرد و توسعه رشتـه های آبی نه تنها در تمامی مراکـز استان بلکه در تمامی نقاط کـشور است .

 

نکته قابل توجه اینکه یگانه یاقوت پور در زمینه آموزش موج سواری در حال حاضر مربی آقایان است و این برای یک بانوی ایرانی که با محدودیت های زیادی روبرو می باشد، کار بسیار سخت و سنگینی است.

 

 

وقتی از خانم یاقوت پور در مورد مربی گری برای آقایان می پرسم می گوید: مربی آقایون بودن سخت نیست زیرا  مـربی چه خانم چه آقا با خلاقیت ذهنش، با رفتار، منش و تکنیک هایش کار می کند و اما موضوعی که یک خانم را که مربی آقایون هست می توند ناراحت کند، مورد تـمسخر قـرار گرفتن شاگردانش توسط دیگران است که زیر نظر مربی خانم فعالیت می کنند  به دلیل اینکه این موضوع هنوز جا نیفتاده است و نشان دهنده این است  که  همچنان بسیاری از افراد، بین خانم ها و آقایان تبعیض قائل هستند. اما ما تحمل کردیم و توانستیم ثابت کنیم مربیان خانم نیز می توانند مقام آور و مدال آور باشند و در اولین دوره مسابقات استانی پـدل برد از بین 13 تیم موفق به کسب مدال نقره و کاپ دومی شدیم.

 

وقتی از یگانه در مورد تفاوت نگاه یک دختر ورزشکار و یک دختر عادی پرسیدم، پاسخ داد: من از بچگی ورزش کردم و دیدگاه ورزشی را دارم ولی نمی توانم حرفی از دیدگاه فردی که ورزش نکرده است را بزنم چون دیدگاه آنها را نمی دانم؛ اما با خانم ها و آقایان زیادی صحبت داشتم که دوست دارند ورزش رو شروع کنند. از نظر من ورزش رو می توان در دو کلمه توصیف کرد ورزش یعنی علاقه و اراده. که همه افراد با این دو می توانند به تمامی اهدافشان برسند.

 

پیشنهاد من اینکه که افراد اهداف خود را مشخص کنند و سپس بر روی هدفی که دارند متمرکز شوند و به سمت آن هدف گام بردارند و دوست دارم همه افراد در هر سنی ورزش را در زندگی روزمره خود بگنجانند.

 

این قهرمان موج سواری و قایقرانی  استان هرمزگان از سختی های سر راه این ورزش نیز سخن گفت و ادامه داد: وقتی فردی هدفی را مشخص می کند باید با سختی های آن هم کنار بیاد. من هم در ورزش سختی های زیادی داشتم از آنجایی که ورزش ما یک ورزش آبی بود  در فضای آزاد و در دریا، تحمل گـرمی هوا در تابستان های داغ بندرعباس، نداشتن امکانات مناسب، قایق های از استاندارد خارج شده، پاروهای چوبی سنگین، نداشتن محل تمرین مناسب، مشکلات مالی، مشکلات رفت و آمده  از جمله سختی های این رشته است.

 

 

وقتی نظر بانوی ورزشکار هرمزگان را در مورد وضعیت این ورزش  در اســتان پرسیدم این گونه پاسخ داد: به نظر من فعالیت اندک این رشته فقط شامل بندرعباس نمی شود و تقریبا می توان این فعالیت کم را در همه شهرهای ایران دانست، یکی از دلایل آن هم ناشناخته بودن این ورزش نسبت به ورزشی همچون فوتبال است و به موجب این هم مسلما هزینه بسیار بسیار کمتری برای ترویج آن در نظر گرفته می شود.

 

و حرف آخر: می خواهم از شاگردانم که به من اعتماد کردند و همراهم بودند تا با تلاش و پشتکار به هرچه که در ورزش می خواستیم بتوانیم به آن دست یابیم قدردانی ویژه کنم.

 

گفتگو از صدیقه دشتی

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس کانون های فرهنگی هنری مساجد دفاع مقدس اربعین حسینی نماز جمعه خطبه های نماز جمعه یادواره شهدا خبرگزاری شبستان بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۲۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاناوارو مربی جدید اودینزه شد

به گزارش قدس آنلاین، اودینزه در فصل جاری سری A  عملکرد ناامیدکننده‌ای از خود نشان داده است و با ۲۸ امتیاز در رده هفدهم جدول قرار دارد و یکی از تیم‌هایی است که خطر سقوط را به‌شدت احساس می‌کند.

 این باشگاه ایتالیایی رسما گابریل سیوفی، سرمربی خود را از کار برکنار کرد و از انتخاب فابیو کاناوارو به عنوان سرمربی جدید و البته موقتش تا پایان فصل جاری سری آ خبر داد. به این ترتیب کاناوارو برای نخستین بار در دیدار ناتمام اودینزه و رم روی نیمکت تیم جدیدش خواهد نشست. این بازی به خاطر اتفاق تلخی که برای مدافع رم رخ داد، نیمه‌تمام باقی ماند؛ به طوری که ۱۸ دقیقه از آن باقی مانده است؛ در حالی که دو تیم یک بر یک مساوی بودند.

کاناوارو سابقه مربیگری در لیگ چین و امارات را در کارنامه دارد و آخرین تجربه مربیگری او در تیم بنونتو بود. او چهارم فوریه ۲۰۲۳ از این تیم جدا شد. پائولو کاناوارو نیز دستیار فابیو در اودینزه خواهد بود.

انتهای پیام/ منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • انتقاد شدید اولین مربی میراسماعیلی از شرایط فدراسیون جودو
  • کاناوارو مربی جدید اودینزه شد
  • کاراته کا‌های کرمانی و صید ۵ مدال رنگارنگ از رقابت‌های کشوری
  • پیام تبریک معاون وزیر ورزش به دختران المپیکی
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک
  • تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید
  • سهمیه‌های المپیکی ایران به 30 رسید
  • ورود وزیر ورزش به ماجرای پاراتکواندو
  • تصوری غلطی از رشته هاکی وجود دارد
  • ورزش زنجان سال گذشته ۳۷۰ مدال رنگارنگ کسب کرد