Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@19:04:55 GMT

گفت‌و‌گوی ظریف با ولید معلم در نیویورک

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۷۲۳۵۴

به گزارش فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران امروز (شنبه) در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با همتای سوری خود دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این دیدار، طرفین آخرین تحولات سیاسی سوریه و منطقه و همچنین روابط دو جانبه را بررسی کرده و ضمن بیان اینکه روابط دو کشور پایدار و با ثبات است بر ضرورت ادامه هماهنگی‌ها و مشورت‌ها در سطوح مختلف تأکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولید معلم در این دیدار نقش جمهوری اسلامی ایران در سوریه و منطقه را مثبت و سازنده دانست و از کمک‌های ایران در راستای مبارزه با تروریسم تقدیر کرد و گفت که روابط استراتژیک دو کشور در مقابله با فشارهای آمریکا و غرب که در «تروریسم اقتصادی» متبلور شده و مقاومت مردم دو کشور را نشانه رفته، باید ادامه یابد.

محمد جواد ظریف نیز در مقابل بر التزام جمهوری اسلامی ایران بر هماهنگی دائم با سوریه و ارائه انواع حمایت‌ها تأکید کرد و گفت که دولت ایران از مقاومت مردم سوریه در برابر طرح‌هایی که منطقه را هدف قرار داده‌اند، پشتیبانی می‌کند.

او با تبریک پیروزی‌های ارتش سوریه  در برابر تروریسم گفت که سوریه به نیابت از تمامی جهان در حال مبارزه با تروریسم است.

دکتر ظریف روز گذشته (جمعه) نیز با «محمدعلی الحکیم» همتای عراقی خود در نیویورک دیدار کرد. وزرای خارجه هلند، فنلاند و ارمنستان نیز از دیگر وزرایی بودند که با ظریف دیدار و گفتگو کردند. ظریف همچنین در نشست وزرای امور خارجه عضو سازمان همکاریهای اکو در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک شرکت کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۲۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان در نیویورک

نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل طی دیدار با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نیویورک پیرامون همکاری‌های نزدیک دو کشور برادر گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی نمایندگی پاکستان در سازمان ملل، منیر اکرم امروز در مقر سازمان ملل با دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد.

طرفین درخصوی همکاری‌های نزدیک دو کشور برادر تبادل نظر و موضوعات مختلف در دستور کار سازمان ملل از جمله شورای امنیت سازمان ملل را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، چهار روز پس از عملیات نظامی تنبیهی «وعده صادق» در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق سوریه، برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین عصر چهارشنبه به وقت محلی وارد نیویورک شد.

کد خبر 746031

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان در نیویورک
  • عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم
  • وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد
  • وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد
  • دیدار وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل
  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق