Web Analytics Made Easy - Statcounter

ومین سوگواره موسیقایی عاشورا با عنوان «وداع» به خوانندگی و آهنگسازی سید حسام الدین سراج از پنجم تا هفتم مهرماه در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

این خواننده در گفتگویی درباره اجرای پیش رو گفت: «امسال هم توفیق شد که در ایام ماه محرم کنسرت «وداع» را اجرا کنم. ضمن آنکه آهنگسازی این کنسرت برعهده خودم بود، تنظیم آن برعهده سیدمحمد میرزمانی و علی رحیمیان هم رهبری ارکستر را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او همچنین درباره انتخاب اشعار «عمان سامانی» برای این اجرا گفت: «به زعم من، عمان سامانی شاعر و مرثیه‌سرا با شخصیت بی‌نظیری است که صنایع ادبی و ظرایف شعری نهفته در اشعارش علت انتخاب ما بود. اشعار وی جنبه عرفانی، عاشقانه و حماسی دارد که برای یک اجرای ارکسترال فوق‌العاده است.»

این  خواننده موسیقی سنتی همچنین درباره سبک اینگونه اجراها در ایامی خاص همچون محرم و صفر گفت:« این نوع اجراها در حقیقت بیان یک فرهنگ است که به صورت خاص متعلق به ایران است. یک فضای اسطوره‌ای و حماسی دینی که ارزش‌های خاص خود را دارد و همواره این ارزش‌ها باید زنده نگه داشته شود.»

سراج در پایان درباره رایگان برگزار کردن این سوگواره موسیقایی، گفت: «برگزاری رایگان کنسرت «وداع» برای عموم شهروندان و دعوت از آنها برای حضور بدون هیچ جنبه اشرافیتی، در نوع خود بی‌نظیر است و جای تقدیر و تشکر دارد. »

دومین سوگواره موسیقایی عاشورا در ادامه اجرای کنسرت‌های فاخر و بعد از اجرای موفق ارکستر فیلارمونیک شهر تهران، اجرا می‌شود.

این سوگواره شامل اجرای ۸ قطعه در قالب روایتی داستانی از حماسه عاشورا و رشادت‌های حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفای ایشان با اشعاری از «عمان سامانی» است.

۲۴۱۲۴۱

کد خبر 1304805

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: خواننده کنسرت موسیقی سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۲۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح رایگان پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن در کرمانشاه

دریافت 232 MB کد خبر 6087068

دیگر خبرها

  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • درباره کنسرت‌های عصر گاهی بانوان و چند چالش
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • «نوای آفتاب» یک کنسرت بی‌کلام برگزار خواهد کرد
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • اجرای طرح رایگان پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن در کرمانشاه
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • رونق کنسرت‌ها تهدید یا فرصت؟
  • ماجرای لغو کنسرت موسیقی در بوشهر چه بود؟