Web Analytics Made Easy - Statcounter

حالا طبق جدیدترین گزارش منتشر شده، می‌توانیم تا حدی به ویژگی‌های احتمالی دوربین این گوشی بپردازیم. البته باید خاطرنشان کنیم که این موضوع فعلا در حد شایعه است و تا اطلاع ثانوی و انتشار گزارش‌های بیشتر، باید با شک و تردید این شایعه را در نظر بگیریم.

دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی

سامسونگ بعد از مدت‌ها استفاده از دوربین واحد و دوگانه برای پرچم‌داران، بالاخره برای رقابت با شرکت‌هایی مثل هواوی در سال جاری تصمیم گرفت تعداد دوربین‌ها را افزایش بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلکسی اس ۱۰ از دوربین سه‌گانه بهره می‌برد ولی مدل پلاس گلکسی نوت ۱۰ مجهز به دوربین چهارگانه است. حالا بر اساس این گزارش، سامسونگ برای گلکسی اس ۱۱ می‌خواهد از دوربین بسیار قدرت‌مندتری استفاده کند.

به نظر می‌رسد به جای دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی که سامسونگ از سال ۲۰۱۶ بعد از گلکسی اس ۷ به استفاده از آن‌ها روی آورده، این‌بار می‌خواهد در پرچم­دار خود از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده کند. این سنسور توسط سامسونگ ساخته می‌شود و چند روز قبل شیائومی گوشی می میکس آلفا مبتنی بر آن را معرفی کرد.

این سنسور نسبت به دیگر سنسورهای دوربین موبایل، اندازه بسیار بزرگ‌تری دارد و به همین خاطر می‌تواند نور بسیار بیشتری جذب کند. به همین خاطر چنین سنسوری در محیط‌های کم‌نور عملکرد قابل توجهی خواهد داشت. علاوه بر این، به لطف فناوری ترکیب پیکسل‌ها، می‌تواند عکس‌های ۲۷ مگاپیکسلی بسیار باکیفیتی را ثبت کند.

زوم اپتیکال ۵ برابری

 گلکسی اس ۱۰ و آیفون ۱۱ پرو از زوم اپتیکال ۲ برابری استفاده می‌کنند که بین گوشی‌های مختلف تا حد زیادی به یک استاندارد بدل شده است. وان‌پلاس ۷ پرو از این فراتر رفت که زوم اپتیکال ۳ برابری به ارمغان آورد ولی این گوشی هواوی P۳۰ پرو بود که در این زمینه سروصدای زیاد به راه انداخت.

این گوشی هواوی در ماه مارس معرفی شد که از زوم هیبریدی ۱۰ برابری و زوم دیجیتالی ۵۰ برابری هم پشتیبانی می‌کند. تنها گوشی دیگری که از این مشخصه بهره می‌برد، اوپو رینو ۱۰x Zoom است ولی به نظر می‌رسد گلکسی اس ۱۱ هم می‌خواهد به این فهرست ملحق شود. بر اساس همین گزارش منتشر شده،

گلکسی اس ۱۱ از زوم اپتیکال ۵ برابری بهره می‌برد که قطعات مربوط به آن توسط بخش الکترومکانیک این شرکت تامین می‌شود؛ باید خاطرنشان کنیم همین بخش سامسونگ دوربین تله‌فوتو گوشی اوپو را تولید می‌کند و به همین خاطر باید انتظار بهره‌گیری از دوربین قابل توجهی را داشته باشیم. علاوه بر موارد ذکر شده، گفته می‌شود سامسونگ مشغول توسعه یک قابلیت مشابه Deep Fusion است که مدتی دیگر برای آیفون ۱۱ پرو ارائه می‌شود.

در این قابلیت، چندین عکس مختلف با شرایط نوری گوناگون ثبت می‌شود و سپس با ترکیب آن‌ها، عکس موردنظر کاربر در اختیار او قرار می‌گیرد. هدف ارائه‌ی این مشخصه این است که کاربران به راحتی بتوانند عکس‌های بسیار جذابی را ثبت کنند.

منبع: Phone Arena

کد خبر 456547 برچسب‌ها شرکت سامسونگ

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شرکت سامسونگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۲۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مایکروسافت ظاهراً به‌دنبال افزایش همکاری با سامسونگ در حوزه هوش مصنوعی است

عصر هوش مصنوعی به‌تازگی رونق پیدا کرده و برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان به‌دنبال مشارکت‌های جدید برای تقویت قابلیت‌های هوش مصنوعی خود هستند. سامسونگ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین فروشندگان موبایل و یک تأمین‌کننده پیشرو در ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی، موقعیت بسیار خوبی در این زمینه دارد. به‌همین دلیل مایکروسافت ظاهراً قصد دارد همکاری سودمندی با این شرکت کره‌ای در زمینه هوش مصنوعی داشته باشد.

سامسونگ درحال‌حاضر با شرکت‌هایی مانند انویدیا در ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی آینده خود همکاری می‌کند. به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت نیز به مشارکت با سامسونگ امیدوار است؛ این دو شرکت ظاهراً قصد دارند دراین‌باره یک جلسه سطح بالا با یکدیگر برگزار کنند.

براساس گزارش Kedglobal، «کونگ کی هیون»، رئیس کسب‌وکار نیمه‌هادی سامسونگ، به اجلاس MS CEO ۲۰۲۴ دعوت شده است. این اجلاس در ۱۴ مه (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در ردموند، واشنگتن برگزار می‌شود.

دلایل مایکروسافت برای همکاری با سامسونگ در زمینه AI
«بیل گیتس»، بنیانگذار مایکروسافت و «ساتیا نادلا»، مدیر عامل این شرکت، جلساتی پشت در‌های بسته با رئیس بخش نیمه‌هادی سامسونگ خواهند داشت تا راه‌های همکاری جدیدی را در حوزه هوش مصنوعی پیدا کنند. طبق گزارش‌ها، مایکروسافت علاقه‌مند به بررسی فرصت‌های توسعه و عرضه مشترک تراشه‌های هوش مصنوعی با سامسونگ است.

علاوه‌براین، مایکروسافت احتمالاً درنظر دارد خدمات هوش مصنوعی خود را برای گوشی‌های سامسونگ عرضه کند. در هوش مصنوعی گلکسی، بسیاری از پردازش‌های سنگین توسط سرویس‌های گوگل انجام می‌شود؛ بنابراین احتمالاً مایکروسافت در این زمینه قصد رقابت با گوگل را دارد و می‌خواهد سرویس‌های هوش مصنوعی خود را با گلکسی AI ادغام کند.

علاوه‌بر سامسونگ، مایکروسافت از مدیران SK Hynix، LG Electronics و SK Telecom نیز برای این رویداد دعوت کرده است. کارشناسان بر این باورند که ردموندی‌ها به‌ندرت از مدیران شرکت‌های مستقر در کره جنوبی برای حضور در این جلسات دعوت می‌کند. بنابراین، مایروسافت عزمی جدی برای اتحاد با دیگر شرکت‌ها در زمینه هوش مصنوعی دارد.

منبع: دیجیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ چقدر است؟
  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو
  • مقایسه کیفیت عکس پرتره آیفون 15 پرو مکس با سامسونگ اس 24 اولترا (عکس)
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • نگاهی به بدترین گوشی های هوشمند جهان؛ از آیفون ۶ تا گلکسی نوت ۷ انفجاری (+عکس)
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ بهترین پرچمدار سامسونگ چند؟
  • قدرتمندترین گوشی نوبیا در تعداد محدود از راه رسید!
  • مایکروسافت ظاهراً به‌دنبال افزایش همکاری با سامسونگ در حوزه هوش مصنوعی است
  • بهترین گوشی موبایل در رنج ۲۰ میلیون؛ مقایسه A55 و ردمی نوت 13 پرو پلاس
  • بازی‌گوشی توله خرس قهوه‌ای با دوربین تله‌ای در ارتفاعات رامسر (فیلم)