Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیستمین جلسه کمیته خدمات و زیرساخت ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران به ریاست معاون امورعمرانی استاندار تهران و با حضور رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران و دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران، شهردار منطقه ۱۷ و سایر اعضاء کمیته در سالن جلسات شهرداری منطقه ۱۷ برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش تیترشهر: در این جلسه گزارشی از وضعیت بافت‌های فرسوده و اولویت اقدامات بازآفرینی منطقه ۱۷ ارائه شد، پس از بحث و بررسی کارشناسی، تصمیمات لازم جهت تسریع در روند اجرای موضوعات مطرح شده اتخاذ شد.
جابجایی و تعویض تیر‌های برق معارض و فرسوده، جابجایی پست برق معارض و فرسوده در محلات بافت فرسوده، تعیین تکلیف وضعیت نصب شیر‌های هیدرانت مورد نیاز، بررسی وضعیت توسعه شبکه فاضلاب، ارتقاء روشنایی معابر، مقاوم سازی و یا احداث مدارس، تملک املاک واقع در طرح بهسازی محیطی (خط آهن تهران- تبریز محور نیلوفری)، تعیین وضعیت اراضی دولتی، بهبود سیستم حمل و نقل عمومی، ساماندهی مشاغل، تدقیق پهنه بافت فرسوده، پروژ‌ه‌های تامین خدمات پشتیبان سکونت از جمله موضوعاتی بودکه در دستور کار بیستمین جلسه کمیته خدمات و زیرساخت ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران قرار داشت و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نگاه ویژه به منطقه ۱۷
محمد تقی زاده معاون عمرانی استانداری تهران در جریان حضور در بیستمین جلسه ستادبازآفرینی شهر تهران گفت: نگاه ویژه‌ای نسبت به منطقه ۱۷ وجود دارد و امیدواریم نتایج خوبی برای بازآفرینی این منطقه حاصل شود.
تقی زاده با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: این منطقه بیشترین میزان شهید، جانباز و ایثارگر را تقدیم نظام اسلامی کرده و باید همزمانی برگزاری این نشست و هفته دفاع مقدس را به فال نیک گرفت.
معاون عمرانی استانداری تهران با ابراز امیدواری گفت:امیدوارم نتایج خوبی از جلسه امروز که تمرکز بر منطقه ۱۷ دارد، حاصل شود و منجر به توسعه منطقه گردد.

جابجایی کمتر از ۵ درصد از تیر‌های چوبی معارض
زهرا نژادبهرام عضو هیئت رییسه شورای شهر تهران نیز در این جلسه با تاکید بر تسریع عملکرد تمامی حوزه ها، از جابجایی ۴۰ تیر از ۸۴۷ تیربرق معارض در منطقه ۱۷ خبر داد.
زهرا نژادبهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران، در بیستمین جلسه کمیته خدمات و زیرساخت ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران، در خصوص ارائه گزارش در بخش جابجایی و تعویض تیر‌های برق معارض و تامین روشنایی در منطقه ۱۷، تاکید کرد و از مسئولان خواست تا راه‌های جدید و متناسب با موقعیت منطقه برای جابجایی تیر‌های معارض انتخاب کنند.
وی به تنظیم جدول زمانبندی باهمراهی شهرداری با اداره برق تهران، جهت جابجایی تیر‌های برق معارض و تامین روشنایی، اشاره و بار دیگر بر اولویت بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: در منطقه ۱۷ شهر تهران از سال ۹۷، از ۸۴۷ تیربرق معارض تنها ۴۰ عدد جابجا شده اند.

ستاد بازآفرینی نماد مدیریت یکپارچه شهری است
محمدسالاری رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در جریان حضور در منطقه ۱۷ با اشاره به اهمیت اجرای صحیح امور گفت: ستاد بازآفرینی به دلیل ماهیتی و حضور نمایندگان نهاد‌های اجرایی و بررسی امور متنوع، به نمونه موفقی از مدیریت یکپارچه شهری تبدیل شده است.
سالاری با اشاره به اهمیت ستاد بازآفرینی گفت: مجموعه‌ای از دستگاه‌های خدمات رسان در نشست و ستاد حاضر هستند که در مقابل هر موضوعی که طرح شد اعلام آمادگی کردند که برای رفع آن اقدام کنند. متاسفانه تا کنون دستگاه‌های اجرایی در بسیاری از امور چه در ابعاد کلان و چه ابعاد محلی، به صورت موازی عمل کردند که در ستاد بازآفرینی این امر به صورت مدیریت یکپارچه درآمده تا مشکلات با سرعت بیشتری رفع شود.
رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر گفت: در دولت کنونی به دلیل همگرایی و مشارکت دولت و مدیریت شهری اعم از شورای شهر و شهرداری، چالش‌های شهر تهران در سطح کلان و منطقه‌ای قابل حل است. مهمترین چالش‌ها در شکل گیری مدیریت یکپارچه است. الگوی ستاد بازآفرینی الگوی موفقی برای مدیریت یکپارچه بوده که منجر به اتفاقات خوبی هم شده است. با توجه به هماهنگی موجود باید بتوانیم مشکلات شهر را حل کنیم و پاسخی برای مردم داشته باشیم.
سالاری بر لزوم جدیت و انگیزه لازم برای اثربخشی جلسات ستاد تاکید کرد و افزود: این جلسات با حضور نمایندگان سازمان‌های مختلف برگزار می‌شود و باید برای افزایش انگیزه لازم در میان تمامی دستگاه‌ها و اثربخشی تصمیمات اتخاذ شده، لازم است که جلسات ثانویه برای بررسی نتایج و مصوبات و هم چنین جلسات مقدماتی برای طراحی تصمیم‌های لازم برگزار شود تا انگیزه لازم در تمامی بخش‌ها شکل گیرد و اثرات اجرای مصوبات به نتیجه مطلوب برسد.
وی محور نیلوفری را محرک توسعه شهر خواند و افزود: اجرای طرح نیلوفری با سرعت پیش بینی شده نبوده و ایجاد گله مندی‌های کرده است. چرا هنوز تکلیف این طرح مشخص نشده است. چرا علی رغم انتخاب برنده مسابقه طراحی این محور، هنوز اقدامی از سوی سازمان نوسازی صورت نگرفته و این محور معطل مانده است. لازم است که اگر موانعی در مسیر اجرای این طرح قرار دارد اطلاع داده شود تا با همکاری دولت و مدیریت شهری حل شود. طرح محور نیلوفری بزرگترین پروژه محرک توسعه در بازآفرینی شهری ست و می‌تواند به عنوان الگوی موفق در سطح کشور مطرح شود، اما هنوز به نتیجه اجرایی نرسیده و لازم است ستاد بازآفرینی بر روی اجرای این طرح به توافق جمعی رسیده و اقدام لازم جهت اجرا صورت گیرد.
سالاری با تاکید بر بهسازی محیطی گفت: لازم است که ستاد بازآفرینی درباره بهسازی محیطی هم از بیاندیشد و این امر را نیز در دستور کار قرار دهد. بودجه خوبی برای بهسازی محیطی درنظر گرفته شده که لازم است هرچه زودتر نسبت به تحقق امر و بهسازی محیطی اقدام شود و لازم است همه سازمان‌ها و نهاد‌های ذیربط در این امر مشارکت کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات افغانستان لایحه تجارت بوریس جانسون مجید تخت روانچی تالاخادزه مشکلات شهری بافت های فرسوده ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران انتخابات افغانستان لایحه تجارت بوریس جانسون مجید تخت روانچی تالاخادزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۲۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلدیه تهران بعد از ۵۰ سال بازآفرینی شد

صبح امروز خبرنگاران از ۳ پروژه شهری از جمله مجتمع ورزشی امامزاده یحیی، میدانگاه سبزه‌میدان و خانه بلدیه (خانه شهر) بازدید کردند.

مسعود حق‌لطفی، مدیر عامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران گفت: مجتمع ورزشی امامزاده یحیی در منطقه ۱۲ و در محدوده بافت فرسوده قرار دارد که احداث این پروژه پیش از این در اختیار شهرداری منطقه بود که با هماهنگی ایجاد شده فرآیند احداث این پروژه به سازمان عمرانی معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران سپرده شد.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مجموعه آبی، توپی، بیلیارد و ... در مجتمع ورزشی امامزاده یحیی در نظر گرفته شده و ان‌شاءالله این مجموعه در زمان معین و مشخص به بهره‌برداری خواهد رسید.

حق‌لطفی در پاسخ به این سؤال چرا پارکینگی برای مجتمع ورزشی امامزاده یحیی (ع) پیش‌بینی نشده ادامه داد: با توجه به اینکه قرار است از این مجموعه ورزشی اهالی این محله و منطقه استفاده بکنند پارکینگی برای آن پیش‌بینی نشده است.

وی تصریح کرد: مجتمع ورزشی امامزاده یحیی در منطقه ۱۲ در زمینی به مساحت ۱۱۰۰ متر و شامل ۲ بلوک است که بلوک اول دو طبقه ساخته و مجموعه مختلف ورزشی در این مجتمع در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران به عنوان بازوی اجرایی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در پروژه‌های بزرگ‌مقیاس ورود پیدا کرده است، افزود: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به پردیس شماره سه و چهار، ساختمان شهرداری منطقه ۶، احداث سوله‌های بحران، احداث شتاب‌نگاره‌ها برای مدیریت بحران، احداث میادین میوه و تره‌بار و همچنین احداث مراکز نگهداری برای مجموعه سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران جهت نگهداری معتادان متجاهر، اشاره کرد.

وی افزود: یکی از پروژه‌های مهمی که در دستور کار سازمان عمرانی قرار دارد، همان خانه بلدیه است. این پروژه در محدوده میدان امام خمینی در حال اجرا است.

حق لطفی در ارتباط با هزینه اجرای این پروژه گفت: پیش بینی ما از احداث و تجهیزات و بهره‌برداری از این مجموعه رقمی حدود ۳۰ میلیارد تومان است.

مدیر عامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در رابطه با جزئیات احداث ساختمان شهر (ساختمان بلدیه) اظهار کرد: ساختمان بلدیه‌ای در سال ۱۳۰۳ در همین محدوده ساخته و در سال ۱۳۰۵ به بهره‌برداری رسید که بهره‌برداری آن فراتر از شهرداری بود و اقداماتی در حوزه اقتصاد و دارایی انجام می‌شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۴۸ ساختمان بلدیه تهران تخریب و جای آن را به پارکینگ اتوبوس‌های بین شهری داد و در ادامه از سال ۹۶ بازآفرینی بلدیه یا خانه شهر در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت.

حق‌لطفی با اشاره به اینکه در حال حاضر این پروژه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: ان‌شاءالله قبل از روز تهران و در شهریورماه امسال این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران درباره کاربری خانه شهر (بلدیه) تهران اظهار کرد: رویکرد و کاربری در این مجموعه فرهنگی و تاریخی است البته قرار است بخشی از روابط عمومی شهرداری تهران در این مجموعه جهت نگهداشت این ساختمان حضور پیدا کنند.

وی درباره نحوه دسترسی به خانه شهر (بلدیه) گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پارکینگی برای این مجموعه پیش‌بینی نشده است و افراد می‌توانند از مترو که به این مجموعه متصل شده است استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • معماری و شهرسازی، آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است 
  • نگاه تمدن آفرین در عرصه معماری و شهرسازی و بازآفرینی لازم است
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • بلدیه تهران بعد از ۵۰ سال بازآفرینی شد
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • نظارت ستاد ملی جمعیت بر دستگاه‌ها در قانون جوانی جمعیت
  • هیچ مجوز کاغذی از ۲۵ اردیبهشت در دستگاه‌ها قابل پذیرش نخواهد بود
  • ثبت هوای پاک در ۶ منطقه تهران