Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@22:53:44 GMT

ورود نزدیک به 5 میلیون گردشگر به منطقه آزاد انزلی

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۷۲۹۵۷

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی مجید فاتحی اظهار داشت: این تعداد گردشگر در مقایسه با 4 میلیون و 55 هزار گردشگر ورودی به این منطقه در نیمه نخست پارسال نشان دهنده افزایش 10 درصدی است.

وی خاطرنشان کرد:وجود تنوع گسترده ای از امکانات و جذابیت های متعدد برای گذران لحظات خوش برای گردشگران و اجرای برنامه های فرهنگی، نمایشگاهی و جشنواره ای این منطقه را به کانون گردشگری شمال کشور تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه ابتدایی سال جاری فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی میزبان 1686 گردشگر خارجی بود، اضافه کرد: از سوی دیگر در نیمه نخست سال 98 مجموعه های اقامتی محدوده منطقه میزبان 388 هزار و 744 گردشگر بود که هتل ها و اماکن اقامتی این منطقه را برای اقامت انتخاب کرده بودند.

معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص تداوم روند افزایشی جذب و ماندگاری گردشگران ورودی به محدوده تجاری و گردشگری این منطقه افزود: این مهم در سایه ایجاد زیرساخت های متنوع گردشگری از سوی این سازمان و بخش خصوصی، در کنار اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، نمایشگاهی و جشنواره های مختلف به دست آمده، روندی که در کل محدوده منطقه با هدف بهره گیری از همه ظرفیت های گردشگری در دستور کار قرار گرفته است.

فاتحی در ارتباط با برنامه های فرهنگی، نمایشگاهی، گردشگری و ورزشی این سازمان در نیمه نخست سال جاری گفت: جشنواره های ترنم بهار در ایام نوروز و ترنم دریا در فصل تابستان، بهمراه نمایشگاه های صنایع دستی و نمایشگاه های تخصصی در حوزه های مختلف کاری، برپایی همایش های ملی در مرکز نمایشگاهی و همایش های منطقه، به همراه برگزاری مسابقات ورزشی حرفه ای و ورزش های همگانی در کنار اجرای تئاتر خیابانی و نمایش های آئینی از جمله مهمترین این برنامه ها بود.

وی افزود: علاوه بر موارد فوق، طی این مدت جشنواره های موسیقی پاپ، اجرای های موسیقی سنتی و فولکلور نیز در دستور کار قرار گرفت تا علاوه بر ایجاد خاطره های بصری خوب از منطقه آزاد انزلی، لحظات خوش موسیقایی نیز برای گردشگران منطقه در بستر تنوع سبک های موسیقی فرآهم شود.

جانشین ستاد خدمات گردشگری منطقه آزاد انزلی رویکرد برنامه های فرهنگی، نمایشگاهی این سازمان را افزایش آگاهی عمومی نسبت به فرهنگ غنی مردم نقاط مختلف گیلان زمین، افزایش نشاط و شادابی عمومی و خانوادگی مسافران عنوان و خاطرنشان کرد: از سوی دیگر تأمین امنیت گردشگران از طریق حضور نیروهای امداد و نجات، ناجیان غریق، هلال احمر و اورژانس بهمراه نیروی انتظامی و آتش نشانی بخش لاینفک خدمات ارائه شده از سوی این سازمان را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه با همکاری صدا و سیمای مرکز استان و از طریق شبکه های اجتماعی و رسانه های استانی و کشوری، تبلیغات و اطلاع رسانی لازم در خصوص برنامه ها و امکانات موجود در این منطقه انجام شد، اظهار داشت: وجود بزرگترین و مجهزترین مجموعه طرح ساحلی شمال کشور، اسکله تفریحی مارینا، استخر ساحلی، مجموعه تفریحی و گردشگری آکواریوم بعنوان بزرگترین آکواریوم کشور که از سوی سرمایه گذار خارجی احداث شده، بهشت پرندگان،نورپردازی منطقه، پارک های جنگلی در سطح روستاهای منطقه و امکاناتی همچون اتوبوس دریایی، پاراموتور، پاراسل و جت اسکی و سایر تفریحات دریایی از جمله مهمترین امکانات گردشگری موجود در این منطقه می باشد.

فاتحی اضافه کرد: مجموعه ورزش های ساحلی قایقران بهمراه وجود ۱۷ هتل، ۱۲۰مسافرکاشانه و اقامتگاه بوم گردی با قابلیت پذیرش شش هزار و 340 نفر تخت و ۶۵ رستوران و اقامتگاه های بوم گردی و جاذبه های روستایی به عنوان ظرفیت های اقامتی و پذیرایی؛ مجموعه امکانات، خدمات و برنامه های این سازمان برای ایجاد لحظات مفرح و شاد برای گردشگران منطقه را تشکیل می دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بندر انزلی گردشگری توریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۲۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق بازار مهاباد با حضور مسافران و گردشگران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مهاباد، بیشتر مسافران و گردشگران در کنار بازدید از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری این شهر مثل سد مهاباد، خریدهای خود را هم از مراکز تجاری و بازارچه‌های متعدد مهاباد خرید می‌کنند.

البته این حضور همیشگی میهمانان در مهاباد هم بی ارتباط با رفتار خوب مردم این شهر و میهمان‌نوازی و انصاف بازاریان نیست.

مهاباد با جاذبه‌های گردشگری متنوع و مراکز خرید، از قطب‌های مهم گردشگری آذربایجان‌غربی است که در طول سال پذیرای مسافران و گردشگران از نقاط مختلف کشور است.

 

دیگر خبرها

  • رونق بازار مهاباد با حضور مسافران و گردشگران
  • منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز
  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردی در گردشگری منطقه آزاد ماکو
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • سرمایه گذاری هلدینگ گردشگری در سواحل رود ارس درماکو
  • افزایش میزان گردشگران خارجی در سال گذشته به بیش از ۵۰ درصد
  • میزان گردشگران خارجی در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت
  • سودای جهانی شدن ابیانه چه زمانی محقق می‌شود؟