Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در گیلان یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در حوزه کاری آتش‌نشانان را وجود ساختمان‌های قدیمی و فرسوده در شهرها دانست و گفت: باید برای افزایش سرعت خدمات دهی آتش‌نشانان بافت فرسوده کشور بازسازی شود. ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار شهردار، مدیرعامل و آتش‌نشانان سازمان آتش‌نشانی شهر رشت با وی به‌مناسبت روز آتش‌نشان اظهار داشت: روز آتش‌نشان را به کسانی که در ارتقای سلامت جامعه نقش مهمی برعهده دارند تبریک می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه وضعیت سازمان آتش‌نشانی در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت چشمگیری داشته است گفت: بایستی از ارتقای خدمات و روند رو به رشد سازمان آتش‌نشانی در کشور قدردانی شود.

وی یکی از بزرگترین مشکلات در حوزه کاری آتش‌نشانان را وجود ساختمان‌های قدیمی و فرسوده در شهرها دانست و تصریح کرد: باید برای افزایش سرعت خدمات دهی آتش‌نشانان، بافت فرسوده کشور بازسازی شود.

خرید تجهیزات آتش نشانی مشهد نیازمند اعتبار 160 میلیاردی استنخستین سالگرد آتش نشان شهید ساروی برگزار می‌شود117 هزار مزاحمت تلفنی برای آتش نشانی همدان ثبت شده است

امام جمعه رشت با اشاره به صدور مجوز برای ساخت و ساز و تراکم بالا در شهرها توسط شهرداری‌ها افزود: باید با فرهنگ‌سازی عقب‌نشینی واحدهای مسکونی قدیمی و فرسوده را به مردم آموزش دهیم زیرا این امر یکی از ملزومات جامعه امروز است.

فلاحتی آمادگی جسمانی خوب آتش‌نشانان را یکی از مهم‌ترین نکات در حوادث دانست و بیان کرد: آتش‌نشانان می‌توانند در هنگام حوادث، آسیب دیدگان را آرام کنند و با عشق و علاقه وظایف خود را انجام دهند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان گفت: مردم دید بسیار مثبتی به آتش‌نشانان دارند زیرا آنان همواره و به‌ویژه در سال‌های اخیر با جانفشانی خود زندگی افراد زیادی را حفظ کردند و جان‌های زیادی را نجات دادند.

وی با بیان اینکه آرامش آتش‌نشان هنگام برخورد با آسیب دیدگان از خاموش کردن آتش موثرتر است تصریح کرد: آتش‌نشانان باید توجه داشته باشند که حفظ آرامش آنان در حوادث موجب تسکین درد آسیب دیدگان می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان حضور آتش‌نشانان زن در مراکزی که زنان حضور دارند را دستور شرع دانست و خاطرنشان کرد: بایستی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

ناصر حاج‌محمدی شهردار رشت نیز در این دیدار با اشاره به 14 ایستگاه آتش‌نشانی و 380 آتش‌نشان در رشت ابراز داشت: 5 ماشین آتش‌نشانی با قیمت 80 میلیارد تومان و خودرویی با نردبان 52 متری جهت اطفای حریق برای شهر رشت خریداری شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی رشت نیز با اشاره به اینکه این شهر به 18 ایستگاه آتش‌نشانی احتیاج دارد اظهار داشت: دو ایستگاه جدید در مسکن مهر رشت و بلوار خرمشهر راه‌اندازی می‌شود.

بابک رمضانی عمر ماشین آلات آتش‌نشانی رشت را 20 سال عنوان کرد و بیان داشت: 72 دستگاه خودروی سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در آتش‌نشانی شهر رشت وجود دارد.

وی به انجام 2 هزار و 696 عملیات آتش‌نشانی توسط سازمان آتش‌نشانی رشت در نیمه نخست امسال اشاره کرد و گفت: نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، 16 درصد کاهش حوادث در شهر رشت داشتیم.

انتهای پیام/ح

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۳۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت مرد ۶۰ ساله بر اثر آتش سوزی منزل در شمال تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، جلال ملکی گفت: ساعت ۱۱ و ۱۳ دقیقه ظهر امروز یک مورد آتش سوزی در ساختمانی در­خیابان حسینی، خیابان مجیدیه شمالی به سازمان آتش نشانی اعلام شد و بلافاصله دو ایستگاه با امکانات کامل به محل اعزام شدند.

این مقام مسئول افزود: آتش نشانان در محل مشاهده کردند، آتش سوزی در یک واحد آپارتمان ۷۰ متری در طبقه سوم یک ساختمان چهار طبقه دوازده واحدی اتفاق افتاده و این منزل مسکونی کاملا شعله ور است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: در داخل این واحد ۷۰ متری، مقدار زیادی لوازم مستعمل و ضایعات، ­دو ظرف کوچک حاوی بنزین، افشانه، حشره کش و وسایل این چنینی که قابلیت انفجار و اشتعال دارند، وجود داشت.

ملکی افزود: به گفته افراد حاضر در محل در داخل این منزل یک نفر حضور داشت و دو انفجار کوچک هم در منزل اتفاق افتاده بود.

این مقام مسئول گفت: پیش از رسیدن آتش نشانان درب واحد باز شده بود و منزل کاملا شعله ور بود که آتش نشانان عملیات را آغاز کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی افزود: آتش نشانان حین عملیات با وضعیت سوخته یک مرد حدودا ۶۰ ساله مواجه شدند که به تایید عوامل اورژانس جان خود را از دست داده بود.

ملکی گفت: آتش نشانان از گسترش آتش به اطراف جلوگیری کردند و پس از ایمن سازی و تخلیه دود، محل را به عوامل انتظامی تحویل دادند.

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: بقیع باید بازسازی شود
  • مرگ مرد ۶۰ ساله در محله مجیدیه
  • مرگ دردناک مرد میانسال در میان شعله‌های آتش
  • فوت مرد ۶۰ ساله بر اثر آتش سوزی منزل در شمال تهران
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • واژگونی خودرو ایسوزو یک مصدوم بر جای گذاشت
  • مصدومیت ۴ آتش‌نشان در حادثه آتش‌سوزی ساختمان درالقرآن تالش
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است
  • اعزام بیش 5 هزار عمره گزار در ماه شوال به سرزمین وحی