Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی یار علی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی رسانه ها از قطع ۱۰ هزار اصله درخت تنومند بلوط در مسیر اجرای این طرح خبر داده بودند در حالی که بر اساس برآورد های انجام شده تنها یک هزار و ۲۵ اصله درخت بلوط قطع شده است.

وی با انتقاد از تمامی افرادی که بدون آگاهی در خصوص این طرح اظهار نظر کردند، افزود: زمانی که بخش قابل توجهی از جنگل های زاگرس در مناطق مختلف این استان از جمله شلال دان(گچساران) دچار بیماری و آتش سوزی شدند هیچ حساسیتی نشان نداند و دلسوزی نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی پور بیان کرد: چندین درخت در مناطق مختلف کشور و استان سوختند و از بین رفتند، چنانچه مدیران منابع طبیعی کمی حساسیت نشان می دادند و برنامه ریزی درست داشتند، چنین خساراتی پدید نمی آمد.

وی عنوان کرد: امسال برای خاموش کردن آتش تنها وسایل ابتدایی در اختیار امدادگران و مردم قرار داشت این درحالی است که یک دستگاه دمنده می تواند کار ۵۰ نفر را در خاموش کردن آتش انجام دهد

علی پور گفت: بر اساس قانون به ازای قطع هر درخت در این مسیر سه درخت جدید کاشته می شود و مسئولان ارشد استانی می توانند بر این مهم نظارت کافی را داشته باشند.

سرپرست فرمانداری دنا تصریح کرد: این طرح چهارخطه به منظور کاهش تصادفات در مسیر سی سخت به یاسوج بوده و بدون شک اجرای آن تاثیر بسیاری در کاهش آمار سوانح خواهد داشت.

وی ابراز داشت: شهر سی سخت یکی از قطب های گردشگری است که با ایجاد زیرساخت ها از جمله توسعه جاده می توان به این صنعت رونق بخشید.

تاکنون یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای چهار خطه کردن جاده یاسوج به سی سخت هزینه شده و این طرح ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

طول این مسیر ۳۵ کیلومتر بوده که ۱۵ کیلومتر آن درسالهای گذشته چهار خطه شده و ۲۰ کیلومتر دیگر باقی مانده است.

سی سخت در سالهای دور در بدترین حالت یک ساعت با مرکز استان فاصله داشت و پس از حذف ده ها پیچ و چندین تغییر در آن در بهترین حالت فقط ۱۵ دقیقه به یاسوج نزدیکتر شد.  در ازای کم شدن این ۱۵ دقیقه هزاران اصله درخت چند صد ساله بلوط هم قطع شد.

شهرستان دنا به مرکزیت شهر سی سخت و با ۲ بخش مرکزی و پاتاوه افزون بر ۴۶ هزار نفر جمعیت دارد. 

۹۸۶۸/۱۶۶۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد محیط زیست یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۳۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اولین تصاویر از واژگونی هولناک سه خودروی شوتی در جاده یاسوج - اصفهان

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898419

دیگر خبرها

  • علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو
  • آیا خشکاندن و آب ندادن به درختان جرم است؟
  • غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق
  • پیشنهاد شهروند نی ریزی برای جلوگیری از خشکسالی در پی خشک شدن درختان پسته
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • (ویدئو) واژگونی سه خودرو شوتی در جاده یاسوج - اصفهان
  • تصادف ۳ خودرو با ۳ کشته در مسیر یاسوج به اصفهان
  • ببینید | اولین تصاویر از واژگونی هولناک سه خودروی شوتی در جاده یاسوج - اصفهان
  • پاکسازی مسیر امامزاده عبدالله تا تپه نورالشهدای یاسوج