Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-03-28@10:26:17 GMT

کریستین کلمن سریعترین مرد جهان در سال ٢٠١٩

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۷۳۹۵۷

کریستین کلمن سریعترین مرد جهان در سال ٢٠١٩

کریستین کلمن، دونده آمریکایی با زمان ٩.٧۶ ثانیه تبدیل به جدیدترین قهرمان دوی ١٠٠ متر جهان شد.

به گزارش "ورزش سه"، در حساس ترین و جذاب ترین مسابقه امروز رقابت های قهرمانی جهان که در قطر برگزار می شود، کلمن که در دور مقدماتی هم بهترین زمان را در بین سایر دونده ثبت کرده بود، با رکوردی قابل توجه ٩.٧۶ از جاستین کاتلین قهرمان به نام آمریکایی و هموطن خود گذشت و به مقام قهرمانی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عنوان سومی این رقابت ها را هم آندره دی کرس از کانادا به دست آورد.


کلمن ٢٣ ساله و گاتلین ٣٧ ساله، سال قبل نیز عنوان های اول و دوم مسابقات جهانی را به خود اختصاص داده بودند که البته در آن مسابقه گاتلین پیروز شده بود و حالا او این فرصت را دارد در المپیک ٢٠٢٠ توکیو از حریف جوان‌ترش انتقام بگیرد.


کلمن این مسابقه را از همان ابتدا با استارت سریع آغاز کرد و با گام های تندتر از دیگر حریفان از خط پایان گذشت تا سریعترین مرد دنیا در سال ٢٠١٩ باشد.

 


قهرمانی کلمن در شرایطی به دست آمده که او بابت عدم پذیرش ٣ تست دوپینگ در یک سال گذشته مورد انتقاد شدید ناظران دو‌و‌میدانی قرار گرفته بود. با این حال او خود را مبرا از مواد نیروزا می داند و قصد دارد در المپیک افسانه ای یوسین بولت(٩.۵٨ ثانیه) حمله کند.


در مسابقه امروز گاتلین ١٠٠ متر را در ٩.٨٩ دوید و دونده کانادایی که در رده سوم قرار گرفت، رکورد ٩.٩٠ را ثبت کرد.


در جدول سریعترین مردان تاریخ بولت با ٩.۵٨ ثانیه در صدر قرار دارد. تایسون گای، یوهاوا بلیک، آسافا پاول و جاستین گاتلین هم زمان های بهتر از کلمن را ثبت کردند.

 


کلمن برای رسیدن به جمع ۵ دونده سریع تاریخ حداقل باید ٢ صدم ثانیه رکورد خود را پایین بیاورد. کلمن حالا ششمین مرد سریع تاریخ دو‌و‌میدانی است.


جالب اینکه یوهان بلیک، دونده جاماییکایی که در فینال ١٠٠ متر حضور داشت، ٩.٩٧ در رده پنجم قرار گرفت و دور از سکوهای سه گانه برترین های صد متر ماند.


کلمن بعد از پیروزی مسافت طولانی را به تنهایی دور ورزشگاه طی کرد و خطاب به دوربین ها جملاتی را به زبان آورد که رجز خوانی او برای رقابت های بعدی به نظر می رسد.

 


این دونده ٢٣ ساله با حفظ روند فعلی شاید بتواند به رکوردهای دست نیافتنی بولت برسد.

دو و میدانی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: دو و میدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۳۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۰ ثانیه با اخبار ایلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ بسته ۱۲۰ ثانیه، کاری از مرکز ایلام که در خصوص تازه‌ترین اخبار روز تهیه می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فیلیپه نیستروم؛ ماجرای گدایی و اعتیاد قهرمان دوچرخه‌سواری جهان
  • ماجرای گدایی و اعتیاد قهرمان دوچرخه‌سواری جهان
  • (عکس) سریع‌ترین دوربین جهان ساخته شد
  • سریع‌ ترین دوربین جهان ساخته شد
  • سریع‌ترین دوربین جهان ساخته شد
  • وقتی عربستانی ها مقابل سپاهان به زمین نیامدند! | اتفاقات جنجالی سال
  • اقامت حدود۱۵ هزار و ۱۵۰ زائر و مسافر در نیشابور
  • ۱۲۰ ثانیه با اخبار ایلام
  • کریستین رومرو: گارناچو بسیار خجالتی است؛ این پسر آینده درخشانی دارد
  • سریعترین گل جهان در بازی اتریش و اسلواکی