Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون حقوقی قوه قضاییه صبح امروز از مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، بازدید کرد. تاریخ انتشار: 08:37 - 07 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۳۷۵۷

 به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون حقوقی قوه قضاییه صبح امروز ضمن بازدید از مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، با رئیس این مرکز به گفت‌وگو پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید.

همه قوانین جزایی در قالب کتاب پنجم رونمایی می‌شود/ استفاده از ظرفیت مرکز تحقیقات فقهی برای تدوین قوانین

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: معاون حقوقی قوه قضاییه مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضاییه علی جهرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۵۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون قوه قضاییه : با مشکلات و بحران هایی روبرو بوده و هستیم

معاون  اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: در مدیریت بحران‌ها باید به مسائل ناشی از سوء مدیریت‌ها هم توجه کرد.

به گزارش ایسنا، اصغر جهانگیر در جلسه مشترک با  رییس سازمان مدیریت بحران کشور ضمن تبریک فرا رسیدن روز تشکیل سپاه، گفت:  مدیریت بحران، بحث جهانی است و همه کشورها درگیر بحران و نحوه مدیریت بحران هستند.

وی افزود: در کشور ما اولین قانون در ۱۱۵ سال پیش در ایران تصویب شده و تاکنون بیش از ۱۳ هزار قانون توسط مجلس و سایر نهادهای قانونگذاری تصویب و ابلاغ شده است؛ در حالی که برخی از این قوانین دچار نسخ و اجمال شدند و از سال ۸۹ معاونت تنقیح مجلس تلاش کرده تا  قوانینی که ناسخ و منسوخ هستند را بازنگری کند.

جهانگیر ادامه داد: از آنجا که با مشکلات و بحران هایی روبرو بوده و  هستیم؛ لذا باید قوانین در این عرصه ساماندهی شود.

وی  ادامه داد: یکی از اولین کارهایی که باید سازمان مدیریت بحران  انجام دهد، جمع آوری داده های بحرانی و روز جامعه است و این داده ها می تواند امکان سیاست گذاری واحد را فراهم کند.

وی با اشاره به مدیریت‌های مدیریتی یا نقطه‌ای گفت: این بحران‌ها با برداشتن فرد از بین می رود لذا این جابجایی‌ها می‌تواند از بحران جلوگیری کند. این بحران ناشی از سوء مدیریت است و این مدیریت فقط اجرایی نیست بلکه قضایی حتی مردمی هم می‌تواند باشد؛ لذا در مدیریت بحران‌ها باید به مسائل ناشی از سوء مدیریت‌ها هم توجه کرد. 

جهانگیر گفت: به طور کلی نگاه قانونگذار در سنوات گذشته تا کنون بر اساس روح نظام مسایل بحرانی نبوده است و قوانین و مقرراتی که تصویب شده در دل خود مشکلات و بحران هایی ایجاد کرده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: زمانی که قانونی نگارش می شود باید پیوست‌های نظام مسائل بحرانی آن نیز دیده شود که متاسفانه تا کنون اینگونه نبوده است و در این زمینه ما نیاز به داده‌های واقعی داریم.  متاسفانه بسیاری از داده‌ها در کشور غیر واقعی است.

جهانگیر افزود: بحران‌ها را می‌توان با برش‌های مختلف در نظر گرفت. گاهی معضلات به دلیل حل نشدن به بحران‌های بالفعل و بالقوه تبدیل می شود. باید مدل بحران‌ها را مشخص کنیم و آن را بشناسیم چرا که با منابع محدود روبرو هستیم. در حوزه بحران هم می توان بحران را با برش فرایندی هم مدیریتی بررسی کرد. بحران‌های مدیریتی ناشی از ترک فعل‌ها باید مورد بررسی قرار گرفته و به تصمیم گیری و تصمیم سازی منجر شود.

وی افزود: به عنوان نمونه اکنون ۱۵ سال است که هدفمندی یارانه‌ها در حال اجرا است اما همچنان دهک‌بندی‌ها به درستی صورت نگرفته است؛ در حالی که توزیع منابع نیز در این حوزه در حال انجام است. واقعیت این است که مشکلات انباشته شده‌ای داریم که تبدیل به معضلات شده است و برخی به مرحله بحران رسیده است؛ بنابراین ابتدا باید مدل‌های بحران را بشناسیم و اولویت‌ها را تعیین کنیم زیرا منابع و زمان محدود است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • معاون قوه قضاییه : با مشکلات و بحران هایی روبرو بوده و هستیم
  • ۸۰ هزار عضو داریم/با انبوهی از شکایت‌ها مواجهیم
  • با ۸۰ هزار عضو ۷۰۰ شکایت در ماه داریم
  • نود متقاضی خانواده دارای سه فرزند در شیروان، زمین دریافت می‌کنند
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند
  • امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد
  • استقبال اژه‌ای از بازدید نمایندگان از زندان‌ها
  • اژه‌ای: نمایندگان مجلس از مراکز و مراجع قضایی بازدید کنند
  • تکمیل ۱۵ خرداد شهرکرد؛ بزودی