Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، مخاطبان سوژه‌ای را با عنوان «اعتراض به نتایج نهایی و انواع سهمیه در کنکور کارشناسی ارشد سال 98» ثبت کرده‌اند که خبرنگاران فارس در سلسله مصاحبه‌هایی از مسؤولان آموزش کشور و کارشناسان این حوزه، سوژه مطرح شده از سوی مخاطبان را پیگیری کرده‌اند.

در این باره از منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز سؤال کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس در زمینه اعتراض به سهمیه‌ها در کنکور کارشناسی ارشد، گفت: سهمیه ایثارگران مصوبه قانونی مجلس را دارد و برای هر تغییری در این سهمیه‌ها نیز مجلس باید وارد شود.

غلامی افزود: البته ما نیز سال گذشته یک لایحه برای تغییر بعضی از این شرایط به مجلس ارائه دادیم که برای بررسی رأی نیاورد، امسال هم برنامه ای در دستور داریم که در دولت هم مطرح شده است، قصد داریم لایحه‌ای تنظیم کنیم و به مجلس ارائه دهیم.

وی ادامه داد: این مسأله در واقع دو طرف دارد، یک طرف بحث تعداد قبول شدگان است که احیانا اشخاصی مدعی هستند که با وجود شرایط بهتر در آزمون قبول نشدند و یک طرف این است که ما نباید در سایه این امتیاز خدای نکرده شأن ایثارگران و خانواده‌های آنان را در معرض بعضی نقدها و انتقادات قرار دهیم، الزام ما در حفظ شأن و جایگاه ایثارگران و خانواده های آن ها باید به ما کمک کند که اگر بخشی از این مصوبه نیاز به اصلاح دارد، اصلاح کنیم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۵۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بالغ بر ۸۱۴ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب

علی جان صادق پور مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس با اشاره به اصلاح و توسعه بالغ بر ۸۱۴ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب در شهر‌ها و روستا‌های استان، طی سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: سال پر تلاشی را در حوزه تأمین آب آشامیدنی مردم فارس پشت سر گذاشتیم و این تلاش‌ها در افزایش رضایتمندی مردم موثر بود.

او با بیان اینکه به علت تداوم خشکسالی‌ها و تنش آبی در بیشتر شهر‌ها و روستا‌های استان، ماه‌های پرکاری را سپری کردیم، گفت: با برنامه ریزی مدون قبلی و تلاش مضاعف، تنش آبی شهر‌ها و روستا‌های استان به خوبی مدیریت شد و تلاش‌های صورت گرفته به نتیجه رسید و در حال حاضر وضعیت نسبتا مطلوبی را در غالب مناطق استان شاهد هستیم.

او در همین رابطه تصریح کرد: علاوه بر ذخائر سد ها، چشمه‌ها و قنات ها، تأمین بخش غالب آب آشامیدنی مردم استان فارس از طریق چاه‌ها تأمین می‌شود که بارندگی مناسب در برخی نقاط استان موجب خروج تعدادی از منابع از جمله سد رودبال و تعدادی از چاه‌ها از مدار بهره برداری شد.

صادق پور افزود: همچنین تحت پوشش قرار گرفتن مشترکان جدید ایجاب می‌کند تا طرح‌های توسعه‌ای جدیدی در حوزه آبرسانی طراحی و اجرا شود که در همین رابطه طی پارسال، علاوه بر اقدامات فنی و مهندسی گسترده با هدف نگهداشت و افزایش بهره وری تأسیسات آبرسانی موجود، به منظور تأمین آب آشامیدنی مشترکان جدید و قدیم، اقدام به اصلاح و توسعه افزون بر ۸۱۴ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع با صرف اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال شد.

این مسئول ارشد حوزه آبرسانی استان فارس گفت: اصلاح و توسعه بیش از ۲۹۱ کیلومتر خط انتقال و اصلاح و توسعه بالغ بر ۵۲۳ کیلومتر شبکه توزیع در شهر‌ها و روستا‌های استان مشروح این اقدامات است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع
  • شرکت هزار و ۵۰۰ داوطلب آباده‌ای در آزمون سراسری
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج
  • ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند
  • دارویار ۱۲۰ همت بودجه نیاز دارد
  • دارویار ۱۲۰ همت بودجه نیاز دارد/ ممکن است دچار چالش شویم
  • چرا معطلی تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در مجلس به ضرر کشور است؟
  • توسعه بالغ بر ۸۱۴ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب در فارس
  • توسعه بالغ بر ۸۱۴ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب
  • ارائه بسته کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکا