Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، شرکت کرمان موتور فروش ویژه خودروهای جک خود را بزودی آغاز خواهد نمود در این طرح کلیه خودروهای خانواده جک با شرایط اقساط بدون بهره وبا قیمت قطعی به مشتریان تحویل خواهد شد مشتریانی که در این طرح ثبت نام نماییند بر اساس شرایط مندرج در جدول اعلامی از دی ماه ۹۸تا مرداد ۹۹ میتوانند خودروهای خود را دریافت نمایند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا کرمان موتور در جهت حمایت از مشتریان خود تخفیفات ویژه ای را در این طرح مد نطر قرارداده است .

شرایط وجدول فروش خودروهای جک بزودی اعلام خواهد شد

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جدول خانواده دی ماه مد جک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۶۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریعترین خودروهای سه سیلندر که عملکردشان شما را شگفت‌زده خواهند کرد (+عکس)

زمانی که صحبت از خودروهای سریع و با عملکرد بالا می‌شود بسیاری افراد ناخواسته یاد خودروهای هشت، ده یا حتی دوازده سیلندر می‌افتند! با این وجود در صنعت خودروسازی، تعداد سیلندرهای بیشتر لزوما به معنای عملکرد فنی قدرتمندتر نیست؛ چنانکه می‌توان خودروهایی سه سیلندر را هم در بازار پیدا کرد که عملکردی هم‌تراز با خودروهای اسپرت شش یا هشت سیلندر دارند! شاید حتی برایتان عجیب باشد که بدانید برخی هایپرخودروهای سرشناس بازار نیز با تنها سه سیلندر رونمایی شده و عملکردی باورنکردنی را ارائه نموده‌اند!

به گزارش گجت نیوز، مهم‌ترین مزیت موتورهای سه سیلندر وزن سبک‌تر آن‌ها در مقایسه با نمونه‌های قدرتمندتر است که می‌تواند باعث کاهش وزن خودرو و بالطبع ارتقای شتابگیری، سرعت و فرمان‌پذیری آن شود.‌ البته یک خودروی سه سیلندر مسلما در یک مسابقه درگ قادر به شکست دادن هیولاهای هشت سیلندر نخواهد بود؛ اما شتابگیری و سرعت بالای برخی از آن‌ها بدون شک شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

از سوی دیگر مصرف سوخت بسیار پایین‌تر موتورهای سه سیلندر نیز دیگر مزیت آن‌ها به شمار می‌رود که باعث صرفه‌جویی قابل توجه در هزینه‌ها و کاهش آلودگی هوا می‌شود.

در ادامه به معرفی تعدادی از سریعترین خودروهای سه سیلندر دنیا می‌پردازیم که بر خلاف آن‌چه فکر می‌کنید مانند یک موشک پرشتاب بوده و شما را به تعجب واخواهند داشت.

بی ام و i8

در سال ۲۰۱۷، بی ام و خودروی هیبریدی BMW i8 را رونمایی کرد و فصل جدیدی از دفتر سوپرخودروهای قرن ۲۱ را ورق زد. این ابرخودرو از یک موتور ۱.۵ لیتری سه سیلندر بهره‌مند بود که در کنار جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته، توانی ۲۲۸ اسب بخاری داشته و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متری را به محور عقب منتقل می‌کرد.

همچنین یک موتور ۹۶ کیلوواتی با توان ۱۳۱ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر نیز روی محور جلو واقع شده بود که توان کلی دستگاه را به ۳۶۹ اسب بخار و گشتاور را به ۵۶۹ نیوتن متر می‌رساند. پیشرانه هیبریدی این خودرو هم صفر تا صدی ۴.۲ ثانیه‌ای داشت و با دستیابی به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت، یکی از سریعترین خودروهای سه سیلندر تاریخ به شمار می‌رفت.

در کنار این مشخصات فنی جذاب، قابلیت‌های تکنولوژیک این خودرو در آن زمان شگفت‌انگیز ارزیابی می‌شدند. به عنوان مثال، رانندگان BMW i8 قادر بودند از خودروی خود به‌طور کامل به‌عنوان یک خودروی الکتریکی استفاده کنند یا توان موتور درون‌سوز سه سیلندر آن را به هر دو دیفرانسیل انتقال دهند.

از سوی دیگر، باتری این خودرو که برای ارائه مرکز جاذبه بهتر در زیر شاسی قرار گرفته بود، ظرفیتی 11.6 کیلو وات ساعتی داشته و ظرف 3.1 ساعت شارژ می‌شد. در صورتی که باتری خودرو به‌طور کامل شارژ می‌شد، میزان پیمایش آن عددی بالغ بر 530 کیلومتر بود.‌

این خودرو در سال 2017 با قیمت حدود 144 هزار دلار رونمایی شد. با این وجود مدل 2026 قرار است موتور سه سیلندر را با یک پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ جایگزین کند و قدرت بالاتری را برای این مدل BMW به ارمغان بیاورد.

هوندا اس ۶۶۰

هوندا S660 یکی از بهترین خودروهای اسپرت هوندا بوده و در شمار سریعترین خودروهای سه سیلندر هم قرار می‌گیرد. نام این خودرو برگرفته از ظرفیت سیلندر آن است. S660 از یک موتور سه سیلندر توربو با حجم 660 سی سی بهره می‌برد که توان تنها 64 اسب بخاری داشته و گشتاور 104 نیوتن متری تولید می‌کند.

با این مشخصات فنی البته نمی‌توان انتظار داشت که خودروی اسپرت هوندا بتواند در مسابقات شرکت کرده و برنده شود؛ اما حداکثر سرعت 140 کیلومتر بر ساعتی آن برای بسیاری کاربران کافی بوده و عملکردی عالی دارد.

این خودروی اسپرت دیفرانسیل عقب طراحی دو درب داشته و از یک جعبه دنده شش سرعته به همراه طراحی کانورتبیل بهره می‌برد. علاوه بر این، وزن بسیار کم این خودرو نیز آن را به هدف نهایی طراحی، یعنی دستیابی به یک خودروی سبک و جمع و جور برای استفاده‌های شهری نزدیک کرده است.

این خودروی جمع و جور یکی از کم‌مصرف‌ترین و سریعترین اتومبیل‌های درون‌سوز آن زمان به شمار می‌رفت که توانست نام خود را در تاریخ جاودانه کند. البته بازار محدود این خودرو را باید از جمله اندک معایب آن دانست!

فورد فیستا ST

مدل ST فورد فیستا یکی از سریع‌ترین نمونه‌های تولید شده از این هاچبک آمریکایی است که از موتور سه سیلندر بهره برده و صفر تا صدی ۶.۵ ثانیه‌ای را به ثبت می‌رساند. علاوه بر این، حداکثر سرعت این هاچبک نیز ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت است که با توجه به پیشرانه به کار رفته در آن قابل ستایش به شمار می‌رود!

موتور 1.3 لیتری سه سیلندر و توربوشارژ فورد فیستا ST قدرتی 197 اسب بخاری داشته و حداکثر گشتاور 290 نیوتن متر را تولید می‌کند. وزن کم این موتور مهم‌ترین عامل دستیابی به این عملکرد عالی به شمار رفته و علاوه بر این، فرمان‌پذیری بسیار خوبی را نیز برای آن به ارمغان می‌آورد.

همانند بسیاری هاچبک‌های دیگر بازار، فیستا ST نیز تک دیفرانسیل بوده و قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. بعلاوه، این خودرو همچنین با یک گیربکس دستی شش سرعته به علاقمندان ارائه شده است.

قابلیت «غیرفعال‌سازی سیلندرها» یکی از ویژگی‌های جذاب موتور این اتومبیل به شمار می‌رود که با قطع سوخت‌رسانی یکی از سیلندرها و از کار انداختن خودکار سوپاپ‌های آن ظرف تنها 14 میلی ثانیه، بدون افت محسوس عملکرد، مصرف سوخت را به‌طور قابل توجهی کاهش داده و از آلودگی تولید شده توسط آن می‌کاهد. علاوه بر این، علاقمندان به هیجان بیشتر هم می‌توانند با فعال کردن مد کشش (Traction Mode) در این خودرو رانندگی هیجان‌انگیزتری را در جاده یا پیست با آن تجربه کنند.

تویوتا GR کرولا

تویوتا جی آر کرولا نیز یکی دیگر از سریعترین خودروهای سه سیلندر دنیاست که از یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ بهره برده و قادر به تولید توان ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور۳۷۰ نیوتن متر است. صفر تا صد این خودرو ۴.۹۹ ثانیه برآورد شده و حداکثر سرعت آن حدود ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت است.

از سوی دیگر تویوتا همچنین یک جعبه دنده شش سرعته دستی و سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل را نیز برای این هاچ بک جذابش در نظر گرفته و محصولی استثنایی و به‌یادماندنی را خلق کرده است.

طراحی و ساخت این اتومبیل همان‌طور که در نامش گویاست، توسط بخش GR تویوتا انجام پذیرفته که به معنای قابلیت استفاده از آن در رالی و مسابقات مختلف استقامتی است. از دیگر قابلیت‌های خاص این هاچبک جذاب تویوتا نیز می‌توان به سیستم تعلیق مخصوص مسابقات که توسط GR طراحی شده، در کنار رینگ‌های 18 اینچی اشاره کرد.

از طرفی ماهیت دو دیفرانسیل این خودرو باعث شده که 60 درصد از توان این خودرو به محور جلو انتقال پیدا کرده و 40 درصد به محور عقب منتقل شود.‌ البته فعال کردن مد مسابقه در Toyota GR Corolla باعث خواهد شد که توزیع نیرو به‌صورت 50/50 رخ دهد. مدل 2024 این خودرو با قیمت 36500 دلار روانه بازار شده است.

کونیگزگ جمرا

کونیگزگ جمرا یکی از سریعترین هایپرخودروهای سه سیلندر دنیا به شمار می‌رود. موتور غول‌پیکر سه سیلندر و دو توربو این خودرو قادر به ارائه توان خروجی 600 اسب بخاری و حداکثر گشتاور 600 نیوتن متری است.

این خودروی فوق پیشرفته فاقد سیستم بادامک با تعریف کلاسیک بوده و در عوض از یک تکنولوژی جدید و فاقد بادامک بهره می‌برد که امکان کنترل هریک از دریچه‌های احتراق به‌طور جداگانه را فراهم کرده و عملکردی خیره‌کننده را ارائه می‌کند. Gemera همچنین از سیستم کنترل پایداری الکترونیکی نیز بهره برده و سه سطح کشش مختلف را نیز به راننده ارائه می‌کند.

البته تمام توان کونیگزگ جمرا توسط موتور احتراق داخلی سه سیلندر تامین نمی‌شود؛ بلکه این هایپر خودرو از یک پیشرانه هیبریدی با سه موتور الکتریکی بهره می‌برد که موتور درون‌سوز آن را یاری می‌کنند. ترکیب این دو پیشرانه توان خروجی مدل جمرا را به عدد باورنکردنی ۱۷۰۰ اسب بخار رسانده و گشتاور بیش از ۳۵۰۰ نیوتن متری را برای آن به ارمغان می‌آورد!

ه این ترتیب هایپرخودروی سوئدی سه سیلندر مورد بحث ما قادر است ظرف تنها ۱.۹ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت رسیده و حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند! از سوی دیگر، بدنه این خودرو نیز از یک شاسی یکپارچه آلومینیومی و پانل‌های فیبرکربنی تشکیل شده که با کاهش وزن این خودرو دستیابی به این عملکرد شگفت‌انگیز را ساده‌تر کرده است.

در صورتی که ۱.۷ میلیون دلار پول در حساب خود دارید و قصد دارید یکی از ۳۰۰ دستگاه کونیگزگ جمرا تولید شده در دنیا را تصاحب کنید، توصیه می‌کنیم هرچه سریع‌تر این کار را انجام دهید!

Caterham Seven 160

کاترهام سون 160 از آن ماشین‌هایی نیست که زیاد در خیابان مشاهده کنید! این اتومبیل جذاب بیشتر برای کلکسیونرها و علاقمندان به خودروهای خاص ساخته شده و محصولی منحصربفرد به شمار می‌رود.‌

Seven 160 از یک موتور سه سیلندر توربوشارژ سوزوکی بهره می‌برد که قدرتی 80 اسب بخاری تولید می‌کند. علاوه بر این، یک گیربکس دستی پنج دنده نیز قدرت را به محورها انتقال داده و سیستم تعلیق جلو و عقب آن نیز کاملا مستقل از یکدیگر عمل می‌کنند.

بدنه آلومینیومی کاترهام Seven 160 آن را به سبک‌ترین خودروی لیست امروز تبدیل کرده و صفر تا صدی 6.5 ثانیه‌ای در کنار حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت را برای آن به ارمغان می‌آورد. همچنین رینگ‌های 14 اینچی این اتومبیل نیز رانندگی لذت‌بخشی را برای آن به ارمغان می‌آورند.

بد نیست بدانید که خودروی کاترهام 7 به عنوان نسل بعدی خودروی لوتوس سون نسل 3 و توسط طراح و موسس کمپانی Lotus، «کالین چپمن» طراحی و تولید شد. این خودرو اساسا فاقد زرق و برق یک خودروی اسپرت و لوکس بوده و صرفا برای رانندگانی طراحی شده که قصد دارند شتابگیری کرده و از رانندگی ساده و بی‌آلایش لذت ببرند.

کارما GS-6

کارما جی اس 6 هم یکی دیگر از سریعترین خودروهای سه سیلندر دنیا به شمار می‌رود که محصولی فوق‌العاده خاص و منحصربفرد تلقی می‌شود. بارزترین مشخصه فنی این خودرو، موتور 1.5 لیتری سه سیلندر خطی آن به شمار می‌رود که توسط بی ام و ساخته شده و در مدل افسانه‌ای i8 نیز به کار رفته است. در عین حال، آن‌چه این خودرو و موتور درون‌سوز نسبتا ضعیفش را به یک هیولا تبدیل می‌کند، پیشرانه الکتریکی کارآمد و توانای آن است.

روی محور عقب Karma GS-6 یک موتور الکتریکی قرار گرفته که قدرتی 536 اسب بخاری و گشتاور 746 نیوتن متری را ارائه می‌کند. همچنین یک گیربکس اتوماتیک مستقیم (Direct-Drive) نیز گشتاور را به محورها انتقال داده و صفر تا صدی 4.5 ثانیه‌ای را برای این سوپرخودرو به ارمغان می‌آورد. همچنین صدای عجیب موتور این خودرو که بیشتر به یک سفینه فضایی شبیه است تا یک اتومبیل نیز دیگر ویژگی منحصربفرد آن است.

علاوه بر تمام این‌ها، کارما جی اس ۶ همچنین از یک باتری ۲۸ کیلووات ساعتی بهره می‌برد که پیمایش ۱۲۹ کیلومتری داشته و عملکرد قابل قبولی ارائه می‌کند. همچنین علیرغم وزن نسبتا زیاد این خودرو، موتور درون‌سوز سه سیلندر و پیشرانه الکتریکی آن به‌خوبی قادرند حس فوق‌العاده‌ای از رانندگی، شتابگیری و سرعت را به علاقمندان ارائه کنند.

مینی کوپر

خودروی دو درب Mini Cooper انتخاب بسیاری افراد در میان محصولات سه سیلندر بازار به شمار می‌رود که مدل ۲۰۲۴ آن با قیمت ۲۵۸۰۰ دلاری بسیار خوش‌قیمت‌تر از محصولات دیگر این لیست است. مینی کوپر ۲۰۲۴ به یک موتور ۱.۵ لیتری سه سیلندر خطی مجهز است که توان ۱۳۴ اسب بخار داشته و گشتاور ۲۲۰ نیوتن متری تولید می‌کند.

موتور مینی کوپر از سیستم VANOS دوبل بی ام و استفاده می‌کند که میزان باز شدن دریچه‌های احتراق و خروج دود را بر اساس دور موتور، دما و فشار وارد بر سیستم تنظیم کرده و باعث ارتقای عملکرد و گشتاور می‌شود.

این موتور سه سیلندر باعث شده که صفر تا صد خودروی مینی کوپر برابر با 7.5 ثانیه باشد. علاوه بر این وزن کم، فنربندی و سیستم تعلیق عالی باعث فرمان‌پذیری شگفت‌انگیز این خودرو مینی کوپر خواهد شد.

به‌طور کلی مینی کوپر ۲۰۲۴ مثل تمامی نسل‌های قبلش قادر به شکست هیچ رکورد سرعت یا شتابگیری نخواهد بود. در عین حال این خودروی دیفرانسیل جلو با توجه به فاکتورهای گفته شده سریعتر از چیزی که ظاهرش نشان می‌دهد به نظر خواهد رسید!

فولکس واگن آپ GTI

تریم GTI فولکس واگن Up در حقیقت مدل اسپرت این خودروی هاچبک به شمار رفته که با بهبودهایی در طراحی و ساخت همراه شده است. این خودرو از یک موتور سه سیلندر یک لیتری TSI فولکس واگن بهره می‌برد که قدرتی 115 اسب بخاری داشته و گشتاوری 200 نیوتن متری تولید می‌کند.این قدرت توسط جعبه دنده‌ای دستی و 6 دنده به چرخ‌ها انتقال می‌یابد.

طراحی مدل GTI بسیار شبیه به مدل معمولی فولکس واگن آپ انجام شده و همان ابعاد و اندازه را دارد. با این وجود علیرغم وزن کم این هاچ‌بک سه سیلندر و دیفرانسیل جلو، چهار سرنشین قادرند به‌راحتی سوار آن شوند!

همچنین علیرغم موتور نسبتا ضعیف Volkswagen Up GTI، صفر تا صد این خودرو برابر با 8.8 ثانیه اعلام شده که تقریبا از تمامی خودروهای چهار یا شش سیلندر کنونی کشور ما بهتر ارزیابی می‌شود! علاوه بر این، حداکثر سرعت این خودرو نیز 196 کیلومتر بر ساعت است. متاسفانه فولکس واگن تولید این خودروی محبوب و جذاب را در سال 2023 متوقف کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سریعترین خودروهای سه سیلندر که عملکردشان شما را شگفت‌زده خواهند کرد (+عکس)
  • فروش اقساطی جک J۴ کرمان موتور در سال ۱۴۰۳ + شرایط و جزئیات دقیق
  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • شرایط فروش اقساطی KMC T8 ، جک J4 و بک X3 کرمان موتور در فروردین 1403
  • آغاز فروش اقساطی ۲ محصول کرمان موتور + جدول فروش
  • آغاز فروش اقساطی 2 محصول کرمان موتور (+جدول فروش)
  • اعلام شرایط فروش اقساطی ۳ محصول کرمان موتور
  • شرایط فروش اقساطی سه محصول کرمان موتور اعلام شد
  • طغیان رودخانه در شهرستان رودبارجنوب استان کرمان + فیلم
  • آغاز فروش ون‌ اینرودز توسط بهمن موتور (+ جدول فروش و قیمت)