Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@15:32:35 GMT

نمایشگاه تجهیزات آتش‌نشانی در تهران گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۷۶۹۱۰

نمایشگاه تجهیزات آتش‌نشانی در تهران گشایش یافت

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران روز یکشنبه در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: در این نمایشگاه آخرین تجهیزات و دستاوردهای حوزه آتش نشانی شهر تهران به معرض نمایش درآمده است.

سید جلال ملکی افزود: در این نمایشگاه تعدادی از خاموش کننده ها و تانکرهای آب و خودروهای سنگین آتش نشانی در دهه های گذشته به نمایش گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین تعدادی از آتش نشانان داوطلب در این نمایشگاه در حوزه ایمنی و آتش نشانی به شهروندان آموزش و مشاوره ارائه می کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه نیز انجام حرکات عملیاتی و آتش نشانی توسط تعدادی از آتش نشانان اجرا شد.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری تهران در این سال های اخیر حمایت ویژه ای از سازمان آتش نشانی داشته تاکید کرد: در این ۳ سال اخیر ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات آتش نشانی خریداری شد و همچنین در حوزه ارتقای سطح ایمنی شهروندان نیز با بازدیدهای میدانی از ساختمان های نا ایمن اقدامات خوبی صورت گرفت.

به گفته ملکی، در حال حاضر حدود ۵ هزار آتش نشان در بیش از ۱۳۰ ایستگاه عملیاتی آتش نشانی مشغول کار هستند و بطور میانگین ماهانه بیش از یک هزار ماموریت توسط آتش نشانان صورت می گیرد که تنها ۳۰ درصد این حوادث آتش سوزی است و مابقی حوادث تصادف، سقوط و سایر حوادث نیز است.

در روز ۷ مهر ۱۳۵۹ وقتی که دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، آتش نشانان منطقه و شهر های اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند که در حین عملیات خاموش کردن آتش، مجدداً هواپیماهای دشمن اقدام به بمباران پالایشگاه می کنند که منجر به شهادت تعداد زیادی از آتش نشانان می شود.

طرح تعیین روز آتش نشانی و ایمنی در سال ۱۳۷۹ توسط ستاد هماهنگی امور ایمنی و آتش نشانی کشور پیشنهاد و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تائید شد. این روز با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث در سطح کشور همچنین یادآوری حماسه آفرینی ها و از خود گذشتگی های آتش نشانان میهن اسلامی در عرصه دفاع مقدس نامگذاری شده است. ایجاد زمینه های مناسب برای آموزش همگانی مردم در جهت پیشگیری از بروز حوادث مختلف و حفاظت از سرمایه های ملی نیز از دیگر اهداف نامگذاری این روز است.

تهرام/۷۲۴۳//۱۳۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز آتش نشانی و ایمنی سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۶۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شب پرحادثه برای آتش نشانی قزوین/ سه حادثه طی دو ساعت

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، معروفی بیان کرد: در پی تماس با سامانه 125 سازمان آتش نشانی در ساعت ۱۹ دقیقه حریق یک دستگاه خودرو نیسان در محور شمالی آزادراه قزوین زنجان جنب پمپ بنزین آفتاب درخشان صحرا اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های ۵ و ۴ به محل حادثه اعزام شدند.

 افسرکشیک سازمان آتش نشانی شهرداری قزوين گفت: آتش نشانان ضمن ایمن سازی مکان حادثه نسبت به اطفای حریق اقدام کردند.

معروفی ادامه داد: در دومین ماموریت در ساعت ۲۰ واژگونی خودرو پرشیا در پل غیر همسطح امام رضا(ع ) به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که در این حادثه آتش نشانان ایستگاه ۱ باغ دبیر در محل حضور یافتند.

وی اضافه کرد: همچنین در حادثه واژگونی خودروی دیگری در ساعت 22 در محور شرقی بلوار آیت الله ابوترابی نرسیده به چهارراه شورا، آتش نشانان ایستگاه ۲ شهید بابایی با حضور در محل با ایمن سازی مکان حادثه و رهاسازی راننده به ماموریت خود پایان دادند.

 

دیگر خبرها

  • برخی سازمان‌ها به آتش نشانی اجازه بازدید ایمنی نمی‌دهند
  • اعزام آتش‌نشانان تهران به مناطق سیل زده چابهار
  • گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی
  • جزئیات آتش‌سوزی در شرق تهران با ۶ کشته
  • شب پرحادثه برای آتش نشانی قزوین/ سه حادثه طی دو ساعت
  • شب پرحادثه برای آتش نشانی قزوین / سه حادثه طی دو ساعت
  • ببینید | آتش سوزی مرگبار در شرق تهران
  • مرگ مرد ۶۰ ساله در محله مجیدیه
  • فوت مرد ۶۰ ساله بر اثر آتش سوزی منزل در شمال تهران
  • محدوده بازار تهران رکورددار ساختمان‌های ناایمن