Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، کپسول باری رباتیک ژاپنیHTV-۸ که هفته گذشته به فضا ارسال شد، روز گذشته به ایستگاه فضایی بین المللی رسید. این کپسول حامل ۴ تن ذخایر از جمله باتری های جدید برای پنل های خورشیدی این ایستگاه است.

 «کریستینا کوخ» یکی از فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی، کپسول باری را به وسیله یک بازوی رباتیک کنترل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازوی رباتیک در مرحله بعد کپسول را به ماژول «هارمونی» در ایستگاه متصل شد.

همراه کپسولHTV-۸ ۶ باتری لیتیوم یونی تازه برای جایگزین کردن باتری های نیکل- هیدروژن قدیمی در ایستگاه فضایی بین المللی نیز ارسال شده بود.  فضانوردان ناسا قرار است در ماه آینده طی چند راهپیمایی فضایی این باتری ها را جایگزین کنند.

 علاوه برآن فضانوردان با کمک تجهیزاتی که در این کپسول ارسال شده «ردیاب اشعه های کیهانی» این ایستگاه به نام Alpha Magnetic Spectrometer-۲ را تعمیر می کنند.

در کنار این موارد در HTV-۸ یک سیستم ارتباطات لیزری جدید نیز همراه کپسول به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شد که سازمان فضایی ژاپن با همکاری سونی آن را ساخته است. هدف این سیستم ارتقای سرعت ارتباط اطلاعاتی با ایستگاه فضایی است.

کد خبر 4731501 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری فضایی نوآوری ایستگاه فضایی بین المللی ژاپن معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نوآوری تحقیقات علمی فناوری فضایی شرکت دانش بنیان فناوری نانو موبایل ناسا امنیت اطلاعات فیس بوک گوگل گوشی آیفون شرکت های دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۷۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه انفجار کپسول گاز در نوشهر

دریافت 11 MB کد خبر 6064100

دیگر خبرها

  • مهلت ارسال چکیده به کنفرانس مطالعات هند تمدید شد
  • حادثه انفجار کپسول گاز در نوشهر
  • نتانیاهو: هدفم از لغو سفر هیئتی به واشنگتن ارسال پیام به حماس بود
  • اسکن سه‌بعدی به اکتشافات ایستگاه فضایی بین‌المللی یاری می‌رساند
  • اطلاعات تازه از L6 اولین خودروی جهان با باتری حالت جامد (+عکس)
  • تصویر روز ناسا: دم یونی دنباله‌دار Pons-Brooks
  • نمای شگفت‌انگیز ماه از ایستگاه فضایی
  • عکس برتر فضایی هفته / نمای شگفت‌انگیز ماه از ایستگاه فضایی
  • ۳ فضانورد جدید به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند
  • تولید انبوه باتری‌های لیتیم سولفور حاوی گرافن