Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-28@17:00:50 GMT

وقتی که محمد جهان‌آرا آسمانی شد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۷۷۱۸۱

وقتی که محمد جهان‌آرا آسمانی شد

امروز روز بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس است . شهادت سرداران اسلام شهید کلاهدوز ،شهید فلاحی، فکوری، نامجو و شهید محمد جهان آرا .

جهان آرا سال ۱۳۳۳ در خرمشهر دیده به جهان گشود.  از ۱۵ سالگی به صف مبارزه بر ضد طاغوت پیوست و در سال ۱۳۴۹، به عضویت گروه حزب الله خرمشهر درآمد و پابه پای افراد این گروه، تلاش وسیعی را در براندازی رژیم پهلوی آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جنگ فرمانده سپاه خرمشهر شد اما پس از دفاع جانانه اش مقابل دشمن ؛ پیروزی خرمشهر را ندید چرا که هواپیمای حامل او و ۵ فرمانده دیگر سقوط کرد.

شهید سید محمدعلی جهان آرا ۷ مهر سال ۶۰ به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

سوم خرداد سال ۶۱ خرمشهر آزاد شد و شهید جهان آرا ۹ ماه بود که شهید شده بود و در میان یارانش و همرزمانش حضور نداشت تا آزادسازی خرمشهر را ببیند.

خود همرزمان شهید جهان آرا عنوان می کنند که شهادت این فرمانده گرانقدر و آگاه چقدر سخت بوده است آنهم در ماه‌های پر تلاطم منتهی به آزادسازی خرمشهر و چقدر دوست داشتند که محمد جهان آرا آزادسازی خرمشهر را ببیند.

سروده زیبای ممد نبودی ببینی در واقع به مناسبت آزادسازی خرمشهر و به یاد محمد جهان‌آرای عزیز سروده و خوانده شده است.  

۲۴۱۲۴۱

کد خبر 1304941

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دفاع مقدس جنگ تحمیلی شهیدان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۷۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام ضبط شده فرمانده حماس پس از ادعای اسرائیل در مورد ترور مروان عیسی | درخواست مهم محمد الضیف از جهان اسلام

به گزارش همشهری آنلاین، جنبش حماس امروز چهارشنبه پیامی ضبط شده از «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس منتشر کرد.

روزنامه رای الیوم نوشت، محمد الضیف در این پیام مردم اردن، لبنان، مصر، الجزایر، مغرب، پاکستان، مالزی، اندونزی و تمامی نقاط جهان عرب و اسلام را مورد خطاب قرار داد و از آنها خواست تا راهپیمایی برای فلسطین را آغاز کنند و اجازه ندهند محدودیت‌ها، افتخار شرکت در آزادسازی مسجدالاقصی را از آنها سلب کنند.

این دومین پیام الضیف از زمان بر عهده گرفتن مسئولیت حملات ۷ اکتبر علیه رژیم صهیونیستی است‌؛ ۷ اکتبر، الضیف در پیامی صوتی آغاز عملیات نظامی علیه رژیم صهیونیستی موسوم به «طوفان الاقصی» را اعلام کرد.

الضیف این پیام را یک روز پس از ادعای ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر ترور «مروان عیسی» ۵۸ ساله، فرمانده القسام در جریان حمله دو هفته پیش در غزه منتشر کرد و از جهان عرب و اسلام خواست با اموال و جانهایشان در راه خدا جهاد کنند.

رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته است که ده ها هزار تلفات غیرنظامی را که بیشتر آنها کودک و زن هستند، به جای گذاشته است.

کد خبر 840985 منبع: ایسنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • پیام ضبط شده فرمانده حماس پس از ادعای اسرائیل در مورد ترور مروان عیسی | درخواست مهم محمد الضیف از جهان اسلام
  • امنیت کشور مرهون رشادت جوانان ما در مرزهاست
  • درخواست فرمانده حماس از جهان اسلام برای شرکت در آزادسازی مسجدالاقصی
  • مادر شهیدان والامقام «جلیل و جلال آزادی» آسمانی شد
  • شهادت ستوان دوم شهید محمد ذخیره در حمله تروریستی خاش/ یک نوزاد هم شهید شد
  • شهادت یک عضو یگان تکاوری سیستان و بلوچستان
  • شهادت ستوان دوم شهید محمد ذخیره در حمله تروریستی در خاش/ جزییات
  • یک پلیس در خاش به شهادت رسید
  • شهادت مامور یگان تکاوری پلیس در خاش
  • شهادت یکی از کارکنان یگان تکاوری استان سیستان و بلوچستان