Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@03:33:51 GMT

ویروس زونا از چه طریقی منتقل می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۷۷۳۱۸

ویروس زونا از چه طریقی منتقل می‌شود؟

ویروس زونا از چه طریقی منتقل می‌شود؟

متخصص پوست، مو و زیبایی، درباره ویروس زونا اظهار کرد: زونا در واقع ادامه آبله مرغان قبلی فرد است، به این صورت که فردی که به آبله مرغان دچار شده است می‌تواند مبتلا به ویروس زونا در مسیر یک عصب پنهان شود و چند ماه یا سال‌ها بعد در فرصتی مناسب که سیستم ایمنی او ضعیف شده است، ویروس آبله مرغان زونا فعال شود و به شکل بیماری زونا در مسیر یک عصب با ضایعات تاولی چرکی بروز پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
ویروس زونا ویروس واریسلا زوستر است.


او بیان کرد: در بیماری زونا بثوراتی که در پوست ظاهر می‌شوند در مسیر اعصاب زیر پوست هم آسیب ایجاد می‌کند، بنابراین محل این بثورات دردناک می‌شود که این درد می‌تواند از ۴۸ تا ۷۲ ساعت قبل از ظاهر شدن بثورات احساس شود؛ این درد می‌تواند بسیار اندک یا شدید باشد، در افراد مسن این درد شدیدتر بوده و در افراد جوان درد کمتر است.


این متخصص پوست، مو و زیبایی افزود: در برخی از مبتلایان به زونا، خارش نسبت به درد شدیدتر است؛ در زونا بثورات تاولی در مسیر یک عصب ظاهر می‌شوند بنابراین این بثورات در یک نیمه بدن وجود دارند.


درمان بیماری زونا

رضوانی تأکید کرد: بیماری زونا اغلب خودبه‌خود بهبود پیدا می‌کند، ولی در افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند، ممکن است به طور وسیع گسترش پیدا کند؛ افرادی که تحت درمان با کورتون هستند یا اشخاصی که شیمی درمانی می‌کنند و مبتلایان به ایدز به علت اینکه سیستم ایمنی بدنشان به اختلال دچار شده است، در این افراد بیماری زونا می‌تواند خطرناک باشد و زندگی شخص را تهدید کند.

او تصریح کرد: بیماری زونا یک دوره سه تا چهار هفته‌ای دارد به این صورت که نخست فرد درد را احساس می‌کند، سپس بثورات پوستی به مدت یک هفته تا ۱۰ روز ظاهر می‌شوند و پس از این مدت بثورات به سمت خشک شدن می‌روند و در یک هفته آخر بثورات بهبود پیدا می‌کنند.


این متخصص پوست، مو و زیبایی درباره درد پس از زونا گفت: در برخی موارد باوجود اینکه چهار هفته از ابتلای فرد به زونا گذشته است و درد تمام شده است، ولی هنوز فرد در محل بثورات درد را احساس می‌کند که به این درد، درد پس از زونا گفته می‌شود؛ درد پس از زونا در افراد مسن شایع‌تر است، این درد می‌تواند به شکل گزگز یا درد‌های خنجری و تیرکشنده باشد؛ افرادی که در سنین بالاتر به ویروس زونا دچار می‌شوند احتمال اینکه درد پس از زونا در آن‌ها بروز پیدا کند، بیشتر است.
رضوانی درباره راه‌های انتقال ویروس زونا اظهار کرد: ویروس آبله مرغان از طریق عطسه و ترشحات بزاقی یا تنفسی منتقل می‌شود، ولی ویروس زونا از طریق تماس با آب درون تاول‌ها منتقل می‌شود، بنابراین اگر روی تاول‌ها با لباس پوشیده است، فرد نباید نگران انتقال بیماری به سایر اعضای خانواده باشد.
او بیان کرد: مادران در سه ماهه نخست بارداری و یک هفته قبل از زایمان باید مراقب باشند که به آبله مرغان دچار نشوند، زیرا ویروس آبله مرغان برای این افراد بسیار خطرناک است.


رضوانی یادآوری کرد: مصرف قرص‌های ضدویروس تنها در ۴۸ تا ۷۲ ساعت نخست ظاهر شدن بثورات پوستی ویروس زونا مفید است؛ دارو‌های ضد التهاب و موضعی هم به تسکین علائم این بیماری کمک می‌کنند.



منبع:سلامت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: زونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۷۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری فینال جام رمضان اتباع در قزوین

با حضور طریقی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین فینال رقابت‌های جام رمضان اتباع و مهاجرین خارجی استان قزوین  برگزار گردید .

این رقابت‌ها که با حضور ۱۰ تیم و برگزاری ۲۴ مسابقه در ماه مبارک رمضان آغاز گردیده بود با برگزاری مسابقه فینال و رده‌بندی تیم‌های برتر خود را شناخت .

در فینال این رقابت‌ها که با حضور دکتر طریقی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین در سالن ناحیه شهری چوبیندر برگزار شد تیم سفیر قزوین موفق شد با غلبه بر تیم اتحاد به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست یابد.

تیم اتحاد نیز دوم شد و تیم سفیر جوانان به مقام سوم این رقابت‌ها رسید.

در حاشیه این مسابقات طریقی از برگزاری منظم و منضبط این  مسابقات تقدیر و تشکر کرد و گفت رسیدگی به امورات فرهنگی و اجتماعی اتباع و مهاجرین خارجی در در اولویت امور این اداره کل می‌باشد.

در پایان مراسم اهدای کاپ و جوایز قهرمانی با حضور مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی برگزار گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • برگزاری فینال جام رمضان اتباع در قزوین
  • انسان به ذکر، یادآوری و توجه نیازمند است
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • آکنه نوزادی چیست؟
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید