Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیامک حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  با اشاره به اینکه طرح های سالم سازی دریا بر اساس دستور العمل ساماندهی سواحل از یازدهم خرداد ماه آغاز و تا پنجم مهرماه ادامه یافت ، افزود:  طی مدت اجرای این طرح ؛ ۸۳۶ نفر در آب های ساحلی استان ( طرح های سالم سازی دریا و نقاط خطر آفرین ) توسط عوامل امداد و نجات  از غرق شدن نجات یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان این که  امسال نسبت به سال گذشته افزایش تعداد غریق نداشتیم خاطرنشان کرد: نا آشنا بودن افراد با موقعیت جغرافیایی دریا ، عدم آشنایی با فنون شنا ، ورود به نقاط خطر آفرین و توجه نکردن به هشدارهای عوامل  نجات از دلایل غرق شدن شناگران است.

وی با بیان اینکه امسال ۳۵ طرح سالم سازی با ۶۸ شناگاه در استان فعال بود افزود:  امسال ایجاد سه طرح الگویی با اعتبار بالغ بر چهار میلیارد تومان  در دستور کار قرار گرفت .

حیدری افزود: این سه طرح الگویی برای  شهرهای لنگرود ، آستارا و  بندر انزلی  پیش بینی شده  که در بندر انزلی زیرساخت های لازم  برای این طرحدر حال آماده سازیست.

وی با تاکید بر اینکه در این سه طرح الگویی بایستی تمامی  استانداردهای لازم در بحث سواحل و گردشگری رعایت شود ، بیان کرد: سلامت و بهداشت و ارائه خدماتی  همچون زمین بازی و فروشگاهها  از  شاخصه های این طرح های الگوییست.

گیلان از چابکسر در شرق تا آستارا در غرب، ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد؛ ۹ شهرستان و ۵۶ روستای این استان نیز ساحلی هستند.

۷۲۹۶ /6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون نجات غریق استانداری گیلان دریای خزر گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۸۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل آبرسانی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری

یاسر اکبریان  با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر تامین آب آشامیدنی روستا‌های محروم، اظهار کرد: با بررسی و مطالعات فنی انجام شده ۱۶۲ روستا که از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار نبودند شناسایی شد.
وی گفت: این روستا‌ها یا از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره‌مند نبودند یا اگر آب آشامیدنی هم در دسترس بوده تاسیسات و منابع آب آنها ضعیف بوده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان استان تاکید کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم تا پایان سال‌جاری مشکل تامین آب آشامیدنی این روستا‌ها را بر طرف کنیم.
به گفته اکبریان آبرسانی به این روستا‌ها با هماهنگی بسیج سازندگی و خیرین و با استفاده از اعتبارات ملی و استانی همچنین اعتبارات محرومیت زدایی انجام می‌شود.
وی بیان کرد: ۱۶۲ روستایی که شناسایی شده‌اند در همه شهرستان‌ها پراکنده هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • شاهین خزر رودسر در گیرودار مشکلات مالی
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • تکمیل آبرسانی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری
  • مذاکرات ایران و کویت برای تضمین امنیت مرزهای دریایی
  • بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت تا پایان امسال تجهیز می‌شود
  • نجات خیبر از گرداب دریا با پنالتی جنجالیِ ۹۳
  • نجات ۲۱ روستای در معرض خطر رانش سنگ و سیلاب شهرستان کلات در گرو احداث دیوار ساحلی
  • نجات لاک‌پشت در معرض انقراض از شن‌های ساحلی میناب
  • مردمی سازی سلامت، گامی به سوی جامعه‌ای سالم‌تر
  • جنوبی‌ها فردا به دریا نروند