Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با اعتراض شهروندان سوری علیه گروهک‌های تروریستی در مناطق اشغالی استان ادلب، نیروهای ارتش سوریه در انتظار دستور شروع عملیات پاکسازی آخرین پایگاه تروریست‌ها هستند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه از دو هفته قبل گذرگاه «ابوظهور» را در شرق استان ادلب بازگشایی کردند اما گروهک های تروریستی همچنان از خروج شهروندان از مناطق اشغالی جلوگیری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروهک های تروریستی در مناطق اشغالی استان ادلب از شهروندان به عنوان گروگان و سپر استفاده می کنند و با تهدید و استفاده از زور از خروج آنان مانع می شوند تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

ساکنان مناطق اشغالی در استان ادلب در واکنش به گروهک های تروریستی که مانع از حرکت آنان به سمت گذرگاه ابوظهور و انتقال به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه شدند تظاهرات اعتراضی برگزار و اقدامات تروریست ها را محکوم کردند.

به گفته منابع میدانی، روند تحولات میدانی در مناطق اشغالی به گونه ای پیش می رود که اختلاف ها میان مردم به گروگان گرفته شده و گروهک های تروریستی هر روز بیشتر می شود و امکان افزایش اعتراضات وجود دارد.

اگرچه در حال حاضر شهروندان سوری در نقاط اشغالی توان نظامی برای مقابله با گروهک های تروریستی و اخراج آنان از مناطق ندارند اما برای همکاری با نیروهای ارتش مصمم هستند و این مسئله ای است که در نهایت به ضرر تروریست ها تمام می شود.

به گزارش مشرق، شهروندان به گروگان گرفته شده و محاصره شده در مناطق اشغالی با علنی کردن اعتراضات خود به ارتش سوریه نیز پالس های مثبت ارسال کرده اند تا عملیات را علیه گروهک های تروریستی آغاز کنند.

همزمان با اعتراض شهروندان سوری علیه تروریست ها، نیروهای ارتش سوریه در محورهای ابودالی و ابوظهور در شرق استان ادلب، الحاضر در جنوب غرب استان حلب، کفرنبوده و خان شیخون در جنوب و جنوب غرب ادلب مستقر شده اند.

اگر نیروهای ارتش سوریه در محور «کفرنبوده» موفق به پیشروی شوند و مناطق جنوبی کوه «الزاویه» از جمله «بعربو، دیرسنبل، ترملا، سطوح الدیر و...» را از اشغال تروریست ها خارج و پاکسازی کنند، امنیت شهر خان شیخون از محور شمال غرب تامین می شود.

موفقیت نیروهای ارتش سوریه در محور «کفرنبوده»، فشار را بر تروریست ها در دشت «الغاب» در شمال غرب استان حماه چند برابر می کند و در نهایت راهی جز تسلیم و فرار برای آنان باقی نخواهد ماند.

نیروهای سوری با پیشروی در محور شمالی شهر «خان شیخون» و پاکسازی دهها شهرک و روستا از جمله «حیش، کفرسنجه، معره حرمه، طبیش، جبالا و...» امنیت بخش های دیگری از بزرگراه «دمشق - حلب» را تامین می کنند و خود را به مناطق جنوبی شهر ادلب از جمله «معره نعمان» می رسانند.

نیروهای ارتش سوریه اگر از محور «ابودالی» در شرق استان ادلب پیشروی کنند و مناطقی از جمله «الفرجه، ام جلال، الهلبه، التح و...» را از اشغال گروهک های تروریستی خارج و به کنترل دربیاورند، امنیت حومه شمال شرق شهر خان شیخون و مناطق شرقی بزرگراه «دمشق - حلب» را تامین می کنند.

پیشروی نیروهای سوری در محور ابوظهور نیز امنیت مناطق غربی مسیر راه آهن «دمشق - حلب» از جمله «سلمان، خوین الشعر، فروان، الخربیه، ربیعه، کفرعمیم، ابو الخوص، بجغاص، سلامین و...» را تامین خواهد کرد و راه را برای رسیدن به شهرهای راهبردی «معره نعمان و سراقب» باز می کند.

در محور «الحاضر» در جنوب غرب شهر حلب نیز اگر مناطق مهمی از جمله «العیس، تل حدیه، البرقوم، تفتناز» طعوم و...» از اشغال گروهک های تروریستی خارج شوند، نیروهای سوری به دروازه شرقی شهر ادلب نزدیک خواهند شد و همچنین ارتباط تروریست ها از غرب و جنوب غرب استان حلب با مناطق شرقی و شمال شرقی ادلب قطع می شود.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه در این ۵ محور تجهیزات نظامی سنگین را هم مستقر کرده اند و بدون شک اگر گروهک های تروریستی آتش بس را نقض کنند باید منتظر واکنش سخت و شکست های سنگینی باشند که می تواند به اشغالگری آنان در استان ادلب پایان دهد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو کنفرانس افق نو تحولات یمن ادلب الحاضر خان شیخون ابودالی ارتش سوریه حلب سوریه تحولات سوریه نقشه میدانی سوریه تحولات میدانی سوریه تحولات منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۸۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام خمینی (ره) روح تازه‌ای به کالبد ارتش دمید

استاندار همدان گفت: امام خمینی (ره) با دم مسیحایی خود روح تازه‌ای به کالبد ارتش دمید و فتنه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان انقلاب را خاموش کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد امروز _چهارشنبه بیست و نهم فروردین_ در برنامه رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش، اظهار کرد: تصمیم بزرگ امام برآمده از بصیرت بالای ایشان برای خنثی کردن نقشه‌های توطئه آمیز دشمنان است، ایشان جلوی یک توطئه بزرگ را با انتخاب این روز به عنوان روز ارتش گرفتند.

وی افزود: امام روح الله (ره) با دم مسیحایی خود و نامگذاری روز ۲۹ فروردین به نام مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران، روح تازه‌ای به کالبد ارتش دادند و توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: فرزندان مکتبی ایران در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف، دلبستگی خود به ارزش‌ها، مردم و سرزمین را نشان دادند و اوایل انقلاب با منافقانی که قصد برهم زدن یکپارچگی کشور را داشتند جنگیدند.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: همینطور در طول هشت سال جنگ تحمیلی در کنار بسیجیان و سپاهیان با دشمن جنگیدند و آن‌ها را از خاک کشور بیرون راندند و امروزه ما به حضور این عزیزان افتخار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز در هیچ عرصه‌ای در زمین و دریا و هوا به دشمن اجازه کوچک‌ترین حرکتی را نخواهیم داد، ادامه داد: نیروهای امنیتی، نظم و امنیت را هم در داخل کشور و هم در مرزها حفظ و تأمین کرده‌اند.

استاندار همدان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه قصد حمله یا اقدام غیرقانونی علیه دیگران نداشته است، اما با اقتدار تمام در مقابل دشمنان خواهد ایستاد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه به دلیل قدرت و اقتدار ارتش و نیروهای مسلح ایران، امروزه هیچ دشمنی فکر حمله به ایران را به خود نمی‌دهد، ادامه داد: این امر به واسطه خون شهدا و فرزندان راستین این کشور هست و تلاش‌ها و زحمات نیروهای مسلح در مرزها و داخل کشور را فراموش نمی‌کنیم.

کد خبر 745516

دیگر خبرها

  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • سخنرانی دردناک محمدرضا شاه درباره اشغال ایران
  • اوکراین:روسیه برای پاکسازی سنگرها از گاز اشک‌آور استفاده می کند
  • امام خمینی (ره) روح تازه‌ای به کالبد ارتش دمید
  • بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از محور ترانزیتی چابهار -نیکشهر
  • روسیه به دنبال اشغال «چاسیو یار»؛ چرا این شهر اوکراینی مهم است؟
  • حمله به کلیسای آشوریان در سیدنی، اقدام تروریستی بود