Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین محمدرضایی، در مورد کم شدن ناگهانی زمان باز بودن زاینده رود برای بخش کشاورزی توسط مسئولان استان اصفهان اظهار داشت: با تغییر ناگهانی تصمیمات ستانداری اصفهان قرار شد تحویل آب  زاینده‌رود برای غرب اصفهان از ۵ مهرماه و برای شرق اصفهان از هشتم مهرماه قطع شود اما کشاورزان با توجه به تصمیمات مصوب قبلی مبنی بر اینکه از روز ۱۲ مهرماه  آب از سد زاینده رود برای کشاورزان بسته شود،و نهایتا تا ۱۵ مهر آب داخل  کانال های کشاورزی وجود داشته باشد، نسبت به این تصمیم اعتراض کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشاورزان مطابق با زمانی که توسط استانداری، شرکت آب منطقه ای، جهاد کشاورزی و صنف کشاورزی مصوب شده بود آب را بین خود تقسیم کرده اند اما اکنون با کاهش زمان آب دهی با مشکل مواجه شده اند چراکه با این رویه به برخی از کشاورزان آب نخواهد رسید و محصولات آنها آسیب خواهد دید.

اعتراض صنف کشاورزی در زمان و نحوه جاری بودن زاینده رود

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان بیان داشت: با اعتراض نظام صنف کشاورزی و کشاورزان تصمیم بر آن شد که کاهش آب از سد منوط به نظر نهایی کمیته ۱۵ نفره و بعد از بازدید مشترک جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه و صنف کشاورزان از منطقه شرق اصفهان باشد که در این بازدید نظر کارشناسان بر این شد که حداقل تا نیمه مهرماه، زاینده‌رود برای کشت کشاورزان جاری باشد.

وی با اشاره به دلایل تغییر تصمیم استانداری اصفهان و آب منطقه ای نسبت به آخرین زمان جریان زاینده‌رود از ۱۲مهر ماه به ۵ مهرماه، ابراز داشت: این تصمیم به دلیل مخالفت مدیر حوضه آبریز زاینده‌رود صورت گرفته است چراکه ایشان از باز بودن زاینده‌رود در مهرماه انتقاد کرده بود، درحالی‌که نمی‌توان زحمت چندین ماه کشاورزان و کشت ناتمام آنها را برای چندین روز نابود کرد.

مدیر حوضه آبریز زاینده رود نمی تواند از تهران تصمیم بگیرد

محمدرضایی تصریح کرد: به‌طورقطع آقای احسانی مدیر حوضه آبریز زاینده‌رود نمی‌تواند از تهران برای زاینده‌رود و کشاورزان این حوضه تصمیم درستی بگیرد، بلکه باید مقر خود را به حوضه زاینده رود انتقال داده که هم در دسترس باشد، مشکلات حوضه زاینده رود را درک کنند و هم با بازدید های میدانی از مزارع کشاورزان و تالاب بین المللی گاوخونی و محیط زیست این حوضه، تصمیم عاقلانه تری بگیرد.

خواسته صنف کشاورزی تداوم همیشگی زاینده رود

وی در مورد حق آبه محیط زیست تصریح کرد: کشاورزان و صنف کشاورزی خواهان تداوم همیشگی آب در رودخانه زاینده رود هستند و اگر هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی در صحبت های خود از بسته شدن آب صحبت می کنند منظور بسته شدن آب کشاورزی و نه آب پایدار زاینده رود است چراکه محیط زیست هم دارای حق آبه بوده و باید به حق خود برسد.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان افزود: درگذشته و طبق طومار مرحوم شیخ بهایی برای در دسترس بودن، میرآب اصلی زاینده رود را از میان حوضه که بلوک «جی» بوده انتخاب می کردند و به دلیل مهم بودن این وظیفه حکم آن را شاه تنفیذ می کرده است.

افزایش دبی زاینده رود در آبان ماه

وی در خصوص آب کشت پاییزه کشاورزان اصفهان در سال آبی جدید، گفت: باید در نیمه آبان ماه طبق مصوبات شورای هماهنگی زاینده رود در راستای کشت غله آب برای کشاورزان افزایش یابد.

46

کد خبر 1304990

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: زاینده رود استان اصفهان کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۸۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه به پرهیز از توقف در بستر رودخانه زاینده رود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به افزایش خروجی آب رودخانه زاینده‌رود گفت: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی توصیه می‌شود، گردشگران، خانواده‌ها و افراد از هرگونه استقرار و توقف در بستر رودخانه زاینده‌رود به دلیل جریان یافتن آب در مسیر رودخانه خودداری کنند.
منصور شیشه فروش افزود: با توجه به افزایش خروجی سد زاینده رود و رهاسازی آب در بستر رودخانه به منظور تأمین بخشی از نیاز آبی کشت غلات کشاورزان، رعایت نکات ایمنی باید در نظر گرفته شود.
وی گفت: انتظار می‌رود عوامل شرکت آب منطقه‌ای، میراث فرهنگی و گردشگری، شهرداری‌ها و دهیاران شهر‌ها و روستا‌های در مسیر شهرستان‌های چادگان، لنجان، مبارکه، فلاورجان، خمینی‌شهر، اصفهان، شرق اصفهان، هرند و اژیه در این خصوص همکاری و نظارت داشته باشند.

دیگر خبرها

  • زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • توصیه به پرهیز از توقف در بستر رودخانه زاینده رود
  • ذخیره سد زاینده رود ۳۸۳ میلیون مترمکعب/ آب امشب به زاینده‌رود می‌رسد
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید
  • افزایش خروجی سد زاینده‌ رود برای آبیاری مزارع کشاورزان+ جزئیات
  • افزایش خروجی سد زاینده‌رود/ آب فردا عصر به اصفهان می‌رسد
  • افزایش خروجی سد زاینده رود از امشب
  • خروجی سد زاینده رود با هدف بازگشایی رودخانه افزایش یافت
  • ۴۰ هزار هکتار اراضی حوضه زاینده‌رود زیر کشت غلات است