Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم کنگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبعیض‌هایی که میان کارکنان قراردادی و قرارداد مستقیم تاسیسات پارس جنوبی وجود دارد، گفت: لازم است در رفع تبعیض‌ها در این حوزه اقدامات لازم صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، سکینه الماسی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و قدردانی از زحمات آتش‌نشانان در آستانه روز هفتم مهرماه بیان کرد: امیدوارم مسئولان مطالبات این قشر زحمتکش را مرتفع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از وزیر راه و شهرسازی بابت بی‌توجهی به جاده‌های حوزه انتخابیه شدیدا گلایه دارم و به عملکرد ضعیف این وزارتخانه نقد دارم. آقای وزیر جاده ساحلی دیر به بوشهر تا کی باید جان بگیرد. جاده جم فیروزآباد همچنان بر روی کاغذ مانده است.

نماینده مردم کنگان در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر نفت اظهار کرد: از اجرای طرح‌های عمرانی مسئولیت‌های اجتماعی در قالب بسته‌ای ۶۰۰ میلیاردی تشکر می‌کنم ولی حذف شهرستان دیر از مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت موجب تاسف است. این شهرستان میزبان مجتمع‌های پتروشیمی است و فاصله فضایی و افقی آن با تاسیسات پارس جنوبی فقط ۶ کیلومتر است و این شهرستان که متاثر از آلودگی این تاسیسات می‌باشد چرا باید حذف شود؟

وی ادامه داد: آقای زنگنه عاجلا برای تجدیدنظر این موضوع دستور دهید. آقای وزیر لازم است در جهت بررسی وضعیت تیم‌های فوتبال پارس جنوبی، صنعت نفت آبادان و نفت و گاز گچساران و همچنین نفت مسجد سلیمان تمهیدات لازم را انجام دهید. آیا شایسته است آلودگی و محرومیت حوزه انرژی را مردم این استان متحمل شوند ولی از داشتن یک تیم فوتبال هم محروم شوند. امیدواریم وضعیت این تیم‌ها بررسی شود که اگر چنین نشود رابطه خوب مردم با کارکنان صنعت نفت دچار حاشیه می‌شود.

الماسی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ کارکنان تاسیسات پارس جنوبی تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی به قرارداد مستقیم است نیروهایی که در این روزگار جنگ اقتصادی همچون رزمندگان دفاع مقدس در حال جهاد هستند تا چرخ توسعه کشور بچرخد. آیا شایسته بیشترین حمایت نیستند؟ نه تنها حمایت نمی‌شوند بلکه با عدم توجه به وضعیت قراردادی آنها، نگرانی‌هایی درباره امنیت شغلی و بیم از دست دادن شغل برای آنها به وجود آمده این در حالی است که در حوزه دریافت خدمات میان نیروهای قراردادی و قرارداد مستقیم تبعیض وجود دارد. این موضوع نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان گفت: نفهمی مسئولان عربستان سعودی و تاکید آنها به حل نظامی مسائل خاورمیانه کار را به جایی رسانده که خود عربستان سعودی متزلزل شده اینها حاصل موفقیت‌های دیپلماتیک برای جنبش‌های مستقل است که امیدواریم مردم یمن از زیر بمباران نجات پیدا کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پارس جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۸۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای قراردادهای اجرایی طرح فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی

ایسنا/بوشهر قراردادهای اجرایی طرح فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی به عنوان مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین طرح وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران با سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری با هدف درآمدزایی 900 میلیارد دلاری برای کشور امضا شد.

این طرح مهم‌ترین و راهبردی‌ترین طرح وزارت نفت و کشور محسوب می‌شود که ارتباط مستقیمی با امنیت انرژی کشور دارد.

بر اساس قراردادی که  روز (یکشنبه، 26 اسفند 1402) در مرکز همایش‌های وزارت نفت با حضور جواد اوجی، وزیر نفت، محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، محمدحسین متجلی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و مدیران ارشد صنعت نفت کشور به امضا رسید، طرح فشارافزایی میدان مشترک پارس جنوبی با سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری اجرا خواهد شد که افزایش برداشت 90 تریلیون فوت مکعب گاز و 2 میلیارد بشکه مایعات گازی و به دنبال آن درآمدزایی 900 میلیارد دلاری را به همراه خواهد داشت.

این طرح به کارفرمایی شرکت ملی نفت ایران و با مشارکت پیمانکاران داخلی شامل شرکت‌های پتروپارس، اویک، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و مپنا اجرا خواهد شد. همچنین شرکت مهندسین مشاور ناوگان، مسئولیت مهندسی مفهومی، پایه مقدماتی و پیشرفته را عهده‌دار خواهد بود.

بر اساس این قرارداد پیمانکاران بررسی و صحه‌گذاری مدارک مهندسی پایه مقدماتی و پیشرفته و ارائه نظرات اصلاحی را انجام خواهند داد.

همکاری با کارفرما برای نهایی‌سازی برنامه اجرای طرح، سفارش‌گذاری اقلام دیرتحویل، تهیه استراتژی واگذاری پیمان‌های فرعی در قالب قراردادهای EPC، مذاکره و ایجاد مشارکت بین یاردهای سکوساز داخلی و بین‌المللی برای ساخت سکوهای فشارافزایی در خلیج فارس و انجام اقدامات لازم برای آغاز قراردادهای ژئوتکنیک و ژئوفیزیک از جمله شرح کار پیمانکاران این قرارداد خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی شرکت نفت و گاز پارس، این قرارداد در حالی به امضا رسید که کشور قطر نیز در بخش جنوبی این میدان مشترک در حال احداث سکوهای فشارافزایی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ریشه‌های غنی تاریخی در حفط محیط زیست مورد توجه قرار گیرد
  • دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان توسعه می‌یابد
  • کسب رتبه دوم همدان در احداث خوابگاه‌های دانشجویی کشور
  • شهرستان رزن در حوزه آب نیاز به توجه ویژه دارد
  • لزوم توسعه فضای شهری بیجار/رفع مشکلات مردم نیازمند توجه
  • ظرفیت گردشگری برای بهبود وضعیت اقتصادی روستانشینان مورد استفاده قرار گیرد
  • ◄ پای سازمان ملی استاندارد به استانداردسازی صنعت گردشگری باز شد
  • امضای قراردادهای اجرایی طرح فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی
  • ۲ ستاره پرسپولیس در تیررس باشگاه تراکتور | مبلغ قراردادی که به رخ کشیده شد
  • دکتر طهرانچی: صدور مدرک فارغ‌التحصیلان سرعت می‌یابد / توجه به حوزه معیشتی کارکنان و اعضای هیأت علمی