Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با سالگرد امضای پیمان سازش میان مصر و رژیم صهیونیستی، حال انتشار یک گزارش تازه پس از چهل سال ابعاد دیگری از روابط رژیم صهیونیستی و آمریکا را آشکار کرده است.

در این ارتباط،  نشریه آمریکایی فارن پالیسی پس از گذشت ۴۰ سال از امضای توافق سازش مصر و رژیم صهیونیستی در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۵۸، حال فاش ساخته پس از امضای این توافق، کاخ سفید به طور کامل از آزمایش هسته‌ای صهیونیست‌ها مطلع بوده است، اما از ترس برهم خوردن مذاکرات سازش آن را مسکوت گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انفجار هسته‌ای که فارن پالیسی به آن اشاره کرده به یک انفجار اتمی مخفیانه در بخش جنوبی آب‌های اقیانوس اطلس اشاره دارد که یک  سال پس از مذاکرات سازش، از سوی رژیم صهیونیستی با هدف توسعه برنامه‌ هسته‌ای خود انجام شد، ولی مقامات ارشد کاخ سفید آن را مخفیانه نگه داشتند.

در این ارتباط گفته شده در آن سال جیمی کارتر رئیس جمهوری وقت آمریکا با توجه به گزارش‌ و تصاویر ماهواره «ولا ۶۹۱۱» به انجام یک انفجار اتمی ناشی از برنامه اتمی اسرائیل مشکوک شد، اما برای جلوگیری از تاثیرات منفی چنین خبری بر توافق سازش قاهره و تل آویو که یک ‌سال قبل از آن انفجار امضا شده بود، آن را سربسته نگه داشت و از واکنش به چنین انفجاری خودداری کرد.

محل وقوع انفجار مذکور در نزدیکی جزیره ادوارد در فاصله ۱۶۰۰ کیلومتری از ساحل جنوبی آفریقای جنوبی در اقیانوس اطلس اعلام شده و همین نزدیکی به آفریقای جنوبی باعث شد تا در ابتدا گمان‌ها متوجه رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی شود، اما اطلاعات و گزارش‌های محرمانه بعدی به کارتر او را به این نتیجه رساند که انفجار هسته‌ای در جنوب اقیانوس اطلس از سوی صهیونیست‌ها انجام شده است.

بر اساس اسنادی که پس از چهل سال از وضعیت محرمانه به عادی تغییر یافته‌اند، رئیس جمهوری وقت آمریکا در آن زمان در یادداشت‌های روز ۲۲ سپتامبر ۱۹۷۹ خود گفته است: «شواهدی از آزمایش هسته‌ای در جنوب آفریقای جنوبی به دست آمده که نشان می‌دهد این انفجار یا کار آفریقای جنوبی است یا اسرائیل...»

با این حال تیم کارشناسی به ریاست مشاور امور علمی جیمی کارتر با گذشت چند ماه از آن انفجارو فقط طی سه جلسه به صورت علنی اعلام کرد که ادعای انفجار اتمی قابل تائید نیست، هر چند به گفته فارن پالیسی، کارتر همان زمان به طور کامل در جریان بود که نتیجه‌گیری این کمیته، بیش از آن که فنی باشد، سیاسی است و گزارش کمیته مذکور چندان قابل اتکا نیست.

فارن پالیسی اعلام کرده که اطلاعات گزارش خود را از دانشمندان، مقامات وقت دولت آمریکا و کارشناسان منع تسلیحات هسته‌ای به دست آورده و در  نتیجه‌گیری براین نکته تاکید دارد که جیمی کارتر در آن زمان از ترس برهم خوردن مذاکرات سازش، این خبر را محرمانه و مخفیانه نگه داشته بود.

با این حال هنوز جیمی کارتر، رئیس جمهوری وقت آمریکا که اکنون در سن ۹۴ سالگی به سر می‌برد و همچنین مقامات امنیتی و یا سیاسی رژیم صهیونیستی به گزارش فارن پالیسی واکنشی نشان نداده‌اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی آمریکا برنامه هسته ای انفجار اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۹۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای تصویر جعلی رسانه اسرائیلی با خبر کذب انفجار در اصفهان | عکس

به گزارش همشهری آنلاین،‌بررسی تصویر نشان می‌دهد، این عکس در ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ (دوسال قبل) توسط همین رسانه با عنوان «جنگ در غزه» منتشر شده است.

کد خبر 845470 منبع: صدا و سیما برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • گروه ۷: ایران با آژانس همکاری کند/مخالفت با عملیات نظامی اسرائیل در رفح
  • وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند
  • واشنگتن درحال بررسی ارسال یک میلیارد دلار تسلیحات جدید به اسرائیل است
  • افشای تصویر جعلی رسانه اسرائیلی با خبر کذب انفجار در اصفهان | عکس
  • پاسخ امیرعبداللهیان به احتمال تغییر سیاست‌های هسته‌ای ایران | در صورت تکرار ماجراجویی اسرائیل پاسخ حداکثری ایران چه خواهد بود؟
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • بایدن قمار کارتر را تکرار خواهد کرد؟
  • اعتراف به اصابت موشک‌های ایران به تاسیسات هسته‌ای و نظامی |‌ مقابله ۹۹ درصدی با موشک‌های سپاه دروغ بود
  • گوگل کارمندان مخالف همکاری با رژیم اسرائیل را اخراج کرد
  • اسراییل در حال از دست دادن وزن استراتژیک خود در جهان است