Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موافق تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس هستم، گفت: نمایندگان موضوع محرمانه‌ای ندارند که مردم مطلع نشوند. ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

علی کرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خاش اظهار داشت: بنده کاملاً موافق  تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستم چرا که مردم باید بدانند نمایندگان در رابطه با یک طرحی که به مجلس ارائه می‌شود دیدگاهشان چگونه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان رسالتی دارند که در چارچوب آن رسالت باید انجام وظیفه کنند؛ در واقع نماینده ابتدا باید یک مطلب را خوب درک کند سپس رای مخالف یا موافق خود را اعلام کند.

وی افزود: تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این منظور است که برخی از مردم و دستگاه‌ها می‌خواهند بدانند نمایندگان در رابطه با یک موضوع چه نظرهایی دارند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: نمایندگان موضوع محرمانه‌ای ندارند که مردم، دولت، نظام و موکلین از آن بی‌خبر باشند؛ رای نمایندگان مجلس همیشه باید در چارچوب مصلحت نظام،  مطابق با قانون اساسی و رسالت عظیم نمایندگی مجلس باشد.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مطالبات مردم همیشه به حق و اجرایی بوده، اظهار داشت: مردم حق دارند از رای نماینده‌ای که انتخاب کرده‌اند مطلع شوند.

کرد اظهار داشت: برخی افراد سعی دارند در رابطه با طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی بحث را منجرف کرده و اذهان عمومی را مشوش کنند، این در حالی است که اکثر نمایندگان در چارچوب وظایف خود و با وجدان کاری حرکت می‌کنند و مردم باید بدانند، قطعاً رایی که می‌دهند خارج از چارچوب تعریف شده نیست.

شفافیت آراء نمایندگان مجلس ـ 9|شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت دلیل عمده مخالفت با طرح شفافیت آرا است   شفافیت آراء نمایندگان مجلس ـ 8| موسوی‌لارگانی: برخی نمایندگان ‌تحت فشار دولت قرار دارند / دولتی‌ها لابی‌گری می‌کنند   شفافیت آراء نمایندگان مجلس ـ 7|نماینده محلات: شفافیت آرای نمایندگان از مطالبات اصلی مردم است

وی با اشاره به اینکه باید از نمایندگانی که مخالف تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند علت را جویا شد، گفت: بنده شخصاً می‌خواهم رایی که می‌دهم شفاف باشد، مردم هم بدانند چرا که بنده هیچ زمان کاری که خارج از مصلحت نظام، چارچوب امنیت ملی کشور، قانون اساسی، آرمان‌های امام(ره) و مسائل روز کشور بوده انجام نمی‌دهم.

نماینده خاش در مجلس با بیان اینکه امروز مشکل مردم شفافیت آرا نیست بلکه دور زدن تحریم‌ها است، ادامه داد: باید کشتی انقلاب را نجات دهیم و با تحریم‌ها مقابله کنیم عقاید من در این چهارچوب است و می‌خواهم مردم این را بدانند و با شجاعت و ایمان می‌خواهم رای من برای مردم شفاف باشد.

انتهای پیام/ ع

R7843/P1494/S6,65/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۹۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه

سلمان اسحاقی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز گزارش این کمیسیون درباره دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ناشی از استنکاف از اجرای جزء (۱) بند (س) تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ و ردیف ۱۶ جدول مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲ را قرائت کرد.

این گزارش براساس ماده ۲۳۴ یعنی بررسی تخلفات در قوه قضائیه تهیه شده است که گزارش برای اعمال ماده ۲۳۴ به رای مجلس شورای اسلامی گذاشته شد.

نمایندگان با ۶۷ رای موافق، ۱۳۷ رای مخالف و هشت رای ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی با اعمال ماده ۲۳۴ مخالفت کردند.

طبق ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، بعد از تهیه گزارش اگر نظر مجلس بر تایید آن گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه‌ قضاییه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه حجاب به سرمنزل مقصود برسد پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم/ نمایندگان نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند
  • کنایه ذوالنوری به قالیباف: اگر رئیس شوم، از بیرون به صورت اتوبوسی جمعیت ناآشنا به مجلس نمی‌آورم
  • تلاش ناکام تندروهای مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر
  • تلاش ناکام نمایندگان تندرو مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر /۱۳۷ رای مخالف در مقابل ۴۷ رای موافق!
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور