Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: شاخصه چهل سال اول انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و سایر جریاناتی که در انقلاب اسلامی اتفاق افتاد، نقش‌آفرینی روحانیت در هشت سال دفاع مقدس و رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و جانبازی‌هایی است که این قشر در طول هشت سال دفاع مقدس انجام دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، سرهنگ رضا پورشمسی در همایش ایثارگران روحانی که پیش از ظهر امروز در یزد برگزار شد، اظهار داشت: در بخش اول بیانیه گام دوم نقش روحانیت در تمایز انقلاب اسلامی از سایر انقلاب‌ها کاملا مشهود است و در بخش دوم بیانیه گام دوم ، نیز رهبری معظم انقلاب به این اشاره می‌کنند که ما چهل سال اول انقلاب را چگونه پشت سر گذاشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شاخصه چهل سال اول انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و سایر جریاناتی که در انقلاب اسلامی اتفاق افتاد، نقش‌آفرینی روحانیت در هشت سال دفاع مقدس و رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و جانبازی‌هایی است که این قشر در طول هشت سال دفاع مقدس انجام دادند.  فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: از نظر آمار شهدای طلبه و روحانی، استان یزد نسبت به جمعیت کلی استان رتبه اول را دارد و جالب اینکه در کل کشور هم شهدای طلبه و روحانی در مقایسه با دیگر اقشار بیشترین تعداد را شامل می‌شود، لذا می‌بینیم که روحانیت در بخش دوم بیانیه گام دوم هم نقش برجسته‌ای داشته است. پورشمسی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در بخش سوم بیانیه گام دوم این را مطرح کرده‌اند که چگونه این راه چهل سال گذشته را قرار است ادامه دهیم، که اینجا نیز نقش روحانیت در ادامه مسیر انقلاب اسلامی نقشی بی‌بدیل است. وی عنوان کرد: قرار شد که امسال در آخرین روز هفته دفاع مقدس از اقشار مختلف رزمندگان، قشر فرهیخته و بزرگوار روحانیت و طلاب انتخاب شوند لذا همایش ایثارگران روحانی در یزد به همین مناسبت برگزار شده است.  پورشمسی بیان کرد: ما قریب به هزار رزمنده، ایثارگر و حانباز و آزاده روحانی در استان یزد داریم که مایه مباهات ما هستند و همچنین 142 شهید طلبه و روحانی افتخار استان یزد است.  انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۹۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل ارتش و سپاه منجر به خلق صحنه‌های باشکوه عملیات وعده صادق شد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی به مناسبت روز ارتش گفت: همکاری و مشارکت ارتش و سپاه منجر به خلق صحنه‌های بدیع و باشکوهی شد که نمونه بارز و موفق آن در اجرای کامل و بی‌نقص عملیات «وعده صادق» تحقق یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت فرارسیدن بیست و نهم فروردین ماه، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی پیامی صادر کرد. متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

۲۹ فروردین یادآور حماسه آفرینی ارتش قهرمان و دلاور جمهوری اسلامی ایران است، که با حکمت، ژرف‌نگری و درایت بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در یکی از مقاطع حساس تاریخی انقلاب و کشور نامگذاری گردید.
از همان آغاز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، ارتش غیور و مکتبی به عنوان بازویی نیرومند برای دفاع از کیان میهن عزیزمان همراه با مردم سلحشور ایران در بزنگاه‌های مهم، تاریخ ساز گردید. مبارزه با بحران آفرینی منافقین، اشرار و ضد انقلاب، حضور مستمر، کوبنده و غرورآمیز در دوران هشت سال دفاع مقدس و همچنین تلاش خستگی ناپذیر برای آبادانی کشور پس از دفاع مقدس و امداد و کمک رسانی به مردم آسیب دیده از بلایای طبیعی و دفاع از حدود و ثغور مرزها تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های مجاهدانه ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران است که در حقیقت تبلور و مصداق بارز شجره طیبه است.

امروز، ارتش پرتوان و کارآمد ایران با اتکا به فناوری‌های نوظهور و دستاوردهای بزرگ، در عرصه‌های دفاعی- امنیتی تبدیل به نماد خودکفایی و خودباوری گردیده است و سهم بزرگی از قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان مرهون تلاش‌های بی وقفه و شبانه روزی دلاورمردان ارتش در نیروهای چهارگانه زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی می‌باشد که با نقش آفرینی‌های سرنوشت ساز و راهبردی خود تمامیت ارضی کشور را از گزند دشمنان و بدخواهان حفظ نموده‌اند.
همکاری و مشارکت ارتش با سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به ویژه تعامل مثال زدنی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منجر به خلق صحنه‌های بدیع و با شکوهی گشت که نمونه بارز و موفق آن در اجرای کامل و بی نقص عملیات «وعده صادق» محقق گردید.

اینجانب با ادای احترام به ساحت پاک شهیدان گرانقدر، جانبازان و ایثارگران عزیز انقلاب اسلامی و تقدیر و گرامی داشت مقام ایشان، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی را به ارتشیان و آحاد نیروهای مسلح سرافراز و ملت شریف، فهیم و بصیر ایران تبریک و تهنیت عرض نموده، توفیقات بیشتر در روند پیشرفت‌های نظامی و تقویت بنیه بازدارندگی کشور را در سایه عنایات حضرت امام عصر ارواحنا له الفدا و تحت زعامت داهیانه و فرامین و منویات رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معزز کل قوا حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی از خداوند بزرگ مسئلت دارم.»

کد خبر 745133

دیگر خبرها

  • نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »
  • ۲۹ فروردین روزی یادآوری ایثارگری‌های ارتش
  • حماسه‌آفرینی‌های ارتش چراغ راه مجاهدان عرصه حق و باطل است
  • پیام وزیر دفاع به مناسبت روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی
  • نقش ارتش در عملیات تلافی جویانه علیه اسرائیل چه بود؟
  • عملیات «وعده صادق» با تعامل ارتش و سپاه محقق شد
  • امروز ارتش در عرصه های دفاعی- امنیتی به نماد خودکفایی و خودباوری تبدیل شده است
  • وزیر دفاع: تعامل ارتش و سپاه منجر به خلق عملیات باشکوه «وعده صادق» شد
  • تعامل ارتش و سپاه منجر به خلق صحنه‌های باشکوه عملیات وعده صادق شد
  • امیر آشتیانی: همکاری و مشارکت ارتش و سپاه منجر به خلق صحنه‌های بدیعی شد