Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسمی گفت: بخشی از سیاست دشمن ناامن کردن جامعه است و در این خصوص از حداکثر ظرفیت فضای مجازی استفاده می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمد قاسمی» در نشست خبری که امروز (یکشنبه ۷ مهر) که در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد، بیان کرد: در خصوص نقدی که منتشر می شود، نحوه ارسال خبر از طریق رسانه، خبرگزاری و کانال تلگرام، اصل موضوع را توجیح نمی کند و آنچه ملاک است، قانون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دادستان قزوین ادامه داد: بر اساس قانون نمی توانید اتهامی را به فردی نسبت دهید، مگر به موجب حکم دادگاه، آن فرد محکوم شده باشد، بنابراین باید نقدها منصفانه، بدون اتهام زنی و انگ زدن باشد.

 

وی عنوان کرد: در خصوص نقد منصفانه و اخلاق مدارانه، کسی متعرض نمی شود و حتی از این نوع نقد هم دفاع می شود و بدون این نقد جامعه شکوفا نمی شود؛ نقد با سیاه نمایی و آبروی افراد را بردن متفاوت است و کسی که می خواهد کار رسانه ای کند باید با قوانین و مقررات آشنا باشد.

 

قاسمی افزود: ما باید بکوشیم همه را به قانون مندی دعوت کنیم و اگر کسی را متهم کنیم حق شکایت برای فرد محفوظ است.

 

وی اعلام کرد: در خصوص برخی پروژه هایی که در سطح شهر اجرا می شود اگر مسئله ای هست و هدف جلوگیری از افساد است، می توانیم موضوعات را به سازمان های نظارتی با اسناد و مدارک منتقل کنیم و لزومی ندارد این بحث در فضای مجازی مطرح شود؛ تجربه نشان داده است مسائلی که در فضای مجازی مطرح شده سرنوشت خوبی نداشته و قاضی را در رسیدن به هدف و تشخیص واقعیت با دشواری و سختی مواجه کرده است.

 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پاسخ به سوالی در خصوص قتل های خانوادگی در استان افزود: بخشی از سیاست دشمن ناامن کردن جامعه است و در این خصوص از حداکثر ظرفیت فضای مجازی استفاده می کند و بنیان خانواده را هدف قرار داده است، اقدامب دیگر دشمن وارد کردن سلاح غیرمجاز به کشور است.

 

وی گفت: در استان قزوین در ۶ ماهه نخست سال گذشته ۱۷ مورد و امسال ۱۸ مورد قتل داشتیم که تنها یک مورد افزایش قتل را داشتیم و همین امر هم برای استان ما زیاد است.

 

قاسمی اضافه کرد: در نیمه نخست سال ۹۷ از ۱۲ پرونده قتل، تعداد ۹ مورد منجر به مصالحه شد و در سال جاری از چهار پرونده قتل، سه مورد منجر به مصالحه شده است.

 

وی در خصوص وضعیت فساد در استان تصریح کرد: در استان قزوین با وجود اینکه استان صنعتی و کشاورزی است، فساد نگران کننده نیست و تلاش و عزم ما بر این است ضرر و زیانی که به بیت المال وارد شده جبران شود و در اکثر پرونده ها هم همینطور بوده است؛ البته مجازات ها هم باید جنبه پیشگیرانه داشته باشد تا درصد احتمال جرم کاهش یابد.

 

دادستان قزوین در ادامه با اشاره به انسداد چاه های غیرمجاز اظهار کرد: در۶ ماه گذشته نزدیک ۷۹ یا ۸۰ فقره چاه غیرمجاز را مسدود کردیم که این امر در ذخیره سازی آب های زیرزمینی اثرگذار بوده است.

 

وی عنوان کرد: برداشت های غیرمجاز در چند دهه اخیر صورت گرفته که بخشی از این امر به قوانین بازمی گردد که امروز ما را دچار بحران کرده و اگر اقداماتی در این خصوص می شود در آینده در جهت مثبت اثرگذار است.

 

قاسمی تصریح کرد: آب یکی از نمونه های بیت المال است و در جلسات متعدد به این امر پرداخته می شود و در اولویت کاری ما قرار دارد و ما به طور هفتگی در استان اجرای حکم داریم و ان شاالله بتوانیم در این زمینه موفق باشیم.

 

وی با اشاره به لزوم توجه به طرح آمایش سرزمین در ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: بر اساس مقررات، هر سازمان و تشکیلات دولتی در خصوص صدور مجوز اختیاراتی دارد و نکته ای که در این بین مهم است، آمایش سرزمینی است.

 

دادستان قزوین افزود: بخش صنعت، کشاورزی و تولید باید با برنامه ریزی و به صورت ساماندهی شده توزیع شود و اینکه کارخانه ای در منطقه ای ایجاد می شود و چه پیامدهایی دارد موضوعاتی است که در دستور کار قرار دارد.

 

وی گفت: اداره کل محیط زیست به عنوان ضابط دستگاه قضایی باید در این زمینه ها ورود کند و ما در همه موضوعات به خصوص زیست محیطی و تبعاتی که ممکن است ایجاد شود، ورود می کنیم و هیچ توسعه و پیشرفتی بدون تبعات زیست محیطی وجود ندارد و اگر کارخانه ای ایجاد شود باید پیوند زیست محیطی را داشته باشد.

 

قاسمی یادآور شد: درست است که باید تولید داشته باشیم ولی نباید به معنای از بین بردن منابع و بیت المالی باشد که به صورت امانت در دست ماست.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته دفاع مقدس دفاع مقدس نماز جمعه کانون های مساجد خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی یادواره شهدا دادستان قزوین فضای مجازی خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۱۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی از طنزها در فضای مجازی درباره خسارت شدید حمله دیشب ریزپرنده ها به اصفهان (عکس)

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ضرورت هوشیاری در خرید‌ از فضای مجازی
  • بخشی از طنزها در فضای مجازی درباره خسارت شدید حمله دیشب ریزپرنده ها به اصفهان (عکس)
  • دروغ‌پردازی با عکس ۷ سال پیش پارک دانشجو
  • واکنش طنز کاربران فضای مجازی به حضور ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان
  • دروغ‌پردازی اسرائیلی‌ها سوژه کاربران فضای مجازی شد
  • چاپ اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی؟
  • بانک مرکزی برنامه‌ای برای انتشار اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی ندارد
  • بازتاب گسترده عملیات تنبیهی وعده صادق در فضای حقیقی و مجازی
  • بهنوش بختیاری بازیگر با ظاهری متفاوت ؛ سوژه جدید فضای مجازی (عکس)
  • نقش سلبریتی‌ها و فضای مجازی در موج گرایش به جراحی‌ها و خدمات زیبایی