Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی ظهر یکشنبه در نشست با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دیر اظهار داشت: از همه ظرفیت آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای توانمندسازی دانشجویان استفاده خواهیم کرد در همین راستا طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در دانشگاه‌های استان راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دانشجویان در کنار آموزش با مهارت‌های حرفه‌ای آشنا خواهند شد تصریح کرد: طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فرصتی استثنایی برای مهارت‌آموزی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها برای ورود به بازار کار است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: در راستای توانمندسازی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان دیر کارگاه‌های مهارتی جوار دانشگاه با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی در محل دانشگاه برگزار می‌شود.

دراهکی از راه‌اندازی سه کارگاه مهارتی جوار دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دیر خبر داد و افزود: دانشجویان در سال تحصیلی جدید مهارت‌های فنی را در حرفه‌های برق، کامپیوتر، مکانیک و PLC با همکاری دانشگاه آزاد فرا خواهد گرفت.

وی با اشاره به تفاوت ماهیت آموزش‌های سازمان فنی و حرفه‌ای نسبت به آموزش و پرورش و آموزش عالی، وظیفه اصلی این سازمان را تربیت نیروی ماهر فاقد مهارت و ارتقاء شاغلان برشمرد و اظهار کرد: مایه امیدواری است که دو مجموعه آموزشی فنی و حرفه‌ای و دانشگاه آزاد اسلامی در بحث دانشی و مهارتی با همکاری و مشارکت یکدیگر در راستای ارتقاء وضعیت دانشجویان و دانش‌پژوهان در مسیر تعالی گام‌هایی را بردارند.

دراهکی بابیان اینکه فنی و حرفه‌ای به دنبال توسعه مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای کمک به تسریع در اشتغال دانشجویان است، گفت: آموزش‌های غیررسمی فنی و حرفه‌ای به منظور انعطاف در زمان، مکان و شرایط برگزاری دوره‌ها، این توانایی را دارد تا در کنار ارائه آموزش‌ها در تمامی حوزه‌های آموزشی، حس اعتمادبه‌نفس را در دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تقویت کند.

عبدالعزیز بحرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دیر نیز اظهار داشت: مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای استان تجهیزات کامل و نیروهای متخصصی دارد و می‌توانیم با برنامه‌ریزی و همکاری‌های مستمر دانشجویان و فارغ‌التحصیلان را به سمت توانمندی سوق دهیم.

کد خبر 4732060

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی هفته دفاع مقدس اربعین 98 قزوین اربعین حسینی بوشهر شیراز شهرکرد اجلاس جاده ابریشم گرگان دفاع مقدس جنگ تحمیلی بیرجند خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۱۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از سامانه مهارت افزایی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر/ شرط صدور گواهینامه معتبر برای دوره‌های مهارت‌آموزی

مدیر سامانه مهارت افزایی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به نحوه ارائه آموزش‌های مهارت افزایی از طریق این سامانه تاکید کرد: در پایان دوره در صورتی که دانشجویان بتوانند در آزمون پایانی حد نصاب نمره را کسب کنند، گواهینامه معتبر دانشگاهی صادر خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، علی، ولی زاده در مراسم رونمایی از پلتفرم مهارت افزایی این دانشگاه، با بیان اینکه این پلتفرم با عنوان "اسکیلینو" از امروز آغاز به کار می‌کند، افزود: اسکیلینو یک پلتفرم جامع مهارت افزایی است که با تمرکز بر آموزش مهارت‌های نرم و نیز مهارت‌های تخصصی رایج بازار کار، فعال شده است.


وی با اشاره به نحوه ارائه آموزش‌های تخصصی از سوی این پلتفرم اظهار کرد: آموزش‌های ارائه شده از سوی این پلتفرم با محوریت ویدیو‌های آموزشی همراه با بستر شبکه سازی و تعامل با اساتید و هم آموزان در فضای مجازی است که در قالب برگزاری رویداد‌های حضوری با شیوه‌های نوآورانه جهت افزایش بهره وری آموزشی طراحی شده است.


ولی زاده هدف این سامانه را ارائه آموزش جدیدترین مهارت‌های مورد نیاز دانشجویان و فارغ التحصیلان در بازار کار عنوان کرد و یادآور شد: این سامانه جامع و فراگیر بوده و تمام دانشجویان کشور و کسانی که علاقمند به ارتقای مهارت‌های فردی و شغلی خود هستند میتوانند از آن بهره‌مند شوند. از این رو همواره در تلاش هستیم تا با قیمت‌گذاری اقتصادی و در عین حفظ بالاترین کیفیت و پشتیبانی، هیچ دانشجویی از کسب مهارت‌های روز و پیشرفت در بازار کار جا نماند.


مدیر سامانه مهارت افزایی اسکیلینو با اشاره به بخش‌های این پلتفرم توضیح داد: اساتید دوره‌ها، با دقت و حساسیت بالایی انتخاب و ارزیابی می‎شوند به گونه‌ای که اساتید برگزیده برای ارائه آموزش ها، در حوزه کاری خود متخصص و بنام بوده و ترکیبی از فعالان صنعت و دانشگاه می‌باشند.


وی با تاکید بر اینکه محتوای آموزش‌های این دوره‌ها کاملا بر اساس نیاز بازار کار انتخاب شده تا به پیشرفت شغلی دانشجویان کمک کند، اظهار کرد: شبکه سازی در قالب رویداد‌های حضوری و آنلاین از دیگر برنامه‌های این پلتفرم به شمار می‌رود. دانشجویان با شرکت در هر دوره امکان شبکه سازی و تعامل با هم آموزان و اساتید مربوط به صورت مجازی و همچنین مشارکت در رویداد‌های حضوری را دارند.


ولی زاده با تاکید بر اینکه در این سامانه امکان پاسخگویی به سوالات دانشجویان از طریق پنل کاربری و اپلیکیشن اسکیلینو پیش بینی شده است، ادامه داد: دسترسی آسان به محتوا از دیگر مزایای این سامانه است به گونه‌ای که متقاضیان پس از خرید دوره می‌توانند در هر زمان و مکان بدون نیاز به مراجعه به سایت، از طریق اپلیکیشن اسکیلینو به محتوای دوره دسترسی داشته باشند.


به گفته وی در پایان دوره گواهی نامه معتبر دانشگاهی به شرکت کنندگان در هر دوره آموزشی مشروط بر آنکه حد نصاب لازم را در آزمون پایانی کسب کنند، اعطا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد و ۶۵۷ مرکز دولتی فنی‌حرفه‌ای در کشور
  • طراحی و راه اندازی سامانه مهارت افزایی هدفمند و نوآورانه به منظور شناسایی مهارت‌های بازار کار
  • رونمایی از سامانه مهارت افزایی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر/ شرط صدور گواهینامه معتبر برای دوره‌های مهارت‌آموزی
  • برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • تولید برای اثرگذاری در اقتصاد، باید دانش‌بنیان باشد
  • افزایش آموزشهای فنی و حرفه ای دانش آموزان در گناباد
  • بیش از ۵۰ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند
  • ۱.۵ تریلیون دلار اندازه بازار آموزش‌های مهارتی تا ۲۰۳۰
  • اشتغال ۲ هزار دانشجو در دانشکده تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اهواز / فارغ‌التحصیلان در مدارس سما جذب می‌شوند
  • مهارت آموزی بیش از ۲ هزار عشایر و روستایی در دوره‌های فنی و حرفه‌ای