Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد سازندگی استان قزوین: از اجرای طرح« هر مسجد، یک خانه» گفت: با همکاری بسیج سازندگی استان قزوین و خیرین قزوین ۱ و نیم میلیارد تومان کمک برای ساخت واحدهای مسکونی در مناطق سیل‌زده جمع آوری شده است. ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقزوین، مهدی صادق پور رئیس سازمان جهاد سازندگی استان قزوین دقایقی قبل در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین اظهارداشت: همزمان با هفته بسیج امسال در استان قزوین شاهد بهره برداری از 420 واحد تعمیری استان در  قالب بسیج همبستگی هستیم  که یادآور رشادت و ایثار رزمندگان ما در ایام دفاع مقدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد:در موضوع طرح جهاد همبستگی هم مسئله جهادی مطرح است و هم همبستگی ملی را مورد نظر قرار میدهد و این چیزی است که جامعه به آن نیاز دارد،ارتقاء روحیه جهادی مدیریت های کشور و مشارکت مردم در بازسازی و محرومیت زدایی از اولویت‌های مورد نیاز در کشور است.

رئیس سازمان جهاد سازندگی استان قزوین خاطرنشان کرد: این که امروز بر مسئله نیروهای انقلابی و تحقق شعار « ما می‌توانیم» در جامعه تاکید می‌کنیم به این دلیل است که  این همان چیزی که امروز به آن نیاز داریم همین روحیه است که رهبر معظم انقلاب نیز بارها به آن اشاره کرده است.

صادق پور افزود: در این فاصله زمانی 3 ماهه 420 واحد تعمیری تکمیل و در اختیار مردم قرار گرفته است و 30 واحد نیز از ابتدای مراحل ساخت آن آغاز شده است که امروز به مرحله سقف رسیده است.

وی تاکید کرد: همزمان با این طرح ها به مناسبت هفته بسیج مقرر شده به مناسبت چهلمین سال تاسیس بسیج در سراسر کشور 40 هزار پروژه محرومیت‌زدایی به بهره برداری برسد که سهم استان ما 900 پروژه عمرانی، خدمات رسانی و اشتغالزایی است که تعدادی از این پروژه‌ها تا به امروز به افتتاح رسیده است  و مابقی آن در هفته بسیج امسال به بهره برداری می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد سازندگی استان قزوین تصریح کرد: ساخت خانه عالم، راه روستایی؛ احداث واحدهای مسکونی؛ المان شهدا، سالن‌های ورزشی روستایی؛ کانال آبرسانی و قنات از پروژه‌های عام المنفعه و محرومیت زدایی این حوزه است که در نزدیک به یک سال گذشته با تلاش مهندسین و جهادگران ما اجرایی شده است و امسال به بهره برداری می‌رسد.

رئیس بسیج سازندگی: نگاه سپاه و بسیج به سمت مناطق محروم استرئیس بسیج سازندگی: 12 هزار گروه جهادی در کشور ساماندهی شد825 پروژه بسیج سازندگی سپاه در مازندران افتتاح می‌شود

صادق‌پور افزود: بسیج سازندگی استان قزوین در حوزه پرورش طیور، ماکیان، دام و تولیدی نظیر ریسندگی، بافندگی، صنایع دستی، تولید محصولات لبنی و غیره نیز تلاش کرده تا اشتغالزایی در روستاها انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: به جز پروژه‌های اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی در طی سالیان گذشته تلاش شده  تا با اختصاص وام‌های تولیدی در عرصه‌های صنایع تبدیلی و اقتصاد مقاومتی  9 میلیارد تومان اعتبار در اختیار 498 نفر قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد سازندگی استان قزوین اذعان کرد: افراد ساکن در روستاها که توانمندی کافی برای اشتغال زایی و ایجاد کارآفرینی را داشته باشند میتوانند با ارائه طرح برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

صادق پور گفت: در خصوص انجام وظیفه ما در سیل اخیر، تعمیر و احداث 450 واحد آسیب دیده در سیل در استان لرستان با حضور بیش از 750 نفر از عوامل اجرایی و بسیجیان استان قزوین  انجام شد که برای اجرای این پروژه ها 6 هزار نفر روز کار مفید انجام شد.

وی تصریح کرد: برای اجرای این 30 واحد 20 فروند ماشین آلات مهندسی از قزوین به این مناطق اعزام شد تا بتوانیم امکانات اولیه را در این مناطق برای مردم ایجاد کنیم.

رئیس سازمان جهاد سازندگی استان قزوین خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی با فراهم آوردن مصالح و زیرنظر ناظرین بنیاد مسکن در خصوص ساخت این واحدها اقدام کردند و اطمینان خاطری به مردم ارائه شد تا واحدهای ایمن در اختیار مردم قرارگیرد.

صادق‌پور افزود: خدمت‌رسانی به مناطق محروم از روز وقوع سیل در مناطق آسیب دیده آغاز شد ولی در حوزه ساخت و بازسازی واحدهای مسکونی ما معین استان قزوین بودیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای ساخت هر واحد مسکونی 76 میلیون تومان وام در اختیار واحدهای مسکونی قرار گفته است و با این اعتبار می‌توان تنها بخشی از کار را پیشبرد که با استفاده از نیروهای جهادی و صرفه جویی‌های انجام شده تاکنون با نیمی از همین اعتبار بیشتر از برنامه جلو رفته‌ایم.

وی تاکید کرد:کل اعتبارات آورده دولت در قالب وام ساخت مسکن نزدیک به  1 میلیارد و 100 میلیون تومان بوده است که برای سخت کاری این واحدها هزینه شده است و سهم آورده بسیج سازندگی استان قزوین که با کمک‌های مردمی جمع آوری شده است نیز 1میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است که برای تکمیل این واحدها هزینه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد سازندگی استان قزوین گفت: این طرح با شعار« هر مسجد؛ یک واحد مسکونی» آغاز شد و در نواحی استان کمک‌های مختلفی جمع‌آوری شد و در سامانه بارگذاری گردید و عکس و تصاویر مربوط به این 450 واحد قرار داده شده است تا مساجد بتوانند با انتخاب واحدها هزینه ساخت یک واحد را عهده دار شوند و شکر خدا کمک‌های مردمی در این حوزه یاری‌گر ما بوده است.

صادق‌پور تصریح کرد: در همین ایام نیز 5 هزار بسته معیشتی شامل مواد اولیه مورد نیاز زندگی مردم با 1 میلیارد تومان اعتبار تهیه و در اختیار مردم قرار گفته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 4 تیم پزشکی از جهادگر استان قزوین نیز در این مدت در این مناطق حضور داشتند و بیش از 500 نفر ویزیت رایگان در این مناطق ارائه شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین گفت: توجه به مناطق محروم مباید به طور جدی مورد نظر قرار گیرد و کمک‌های مردمی به صورت ویژه باید در این بخش هزینه شود.

انتهای پیام/ ت

R41364/P/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۱۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت شهرک مسکونی بونیز جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس ،مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت:شهرک جدید بونیز جهرم در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار در ضلع شرقی شهر جهرم با هزینه آماده‌سازی ۱۸۰۰ میلیارد ریال ساخته می‌شود. 

محمودرضا طالبان افزود:طرح جامع فاز ۱ و فاز ۲ تهیه و به تایید شورای عالی معماری و شهرسازی کشور و کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی استان رسیده است.
وی اضافه‌کرد: این طرح برای مازاد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و سرریز ثبت نام کنندگان این طرح و جمعیت شهرستان جهرم ایجاد شده‌است.

دیگر خبرها

  • بازگشایی محور کنارک- زرآباد به همت بسیج سازندگی+ فیلم
  • مقاوم سازی حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی البرز
  • جشن واگذاری بیش از ۲ واحد مسکونی در استان سمنان
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان
  • سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ تخلیه آب از واحدهای مسکونی و اسکان اضطراری ۶۶۳ نفر
  • تاخیر در واحدهای مسکن ملی قابل تحمل نیست
  • ساخت بیش از۱۳۸۰ واحد مسکونی برای افراد کم برخوردار
  • محرومیت‌زدایی سپاه با ۶۵ کیلومتر راه‌سازی در اردبیل
  • آغاز ساخت شهرک مسکونی بونیز جهرم
  • تحصیل ۳۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علم و صنعت