Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-23@21:12:25 GMT

۱۲۰۰ پیوند مغز استخوان در سال

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۸۲۷۵۲

امیرعلی حمیدیه:در دنیا یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از طریق سلول‌های بنیادی خون ساز پیوند شدند که ۱۱ هزار مورد آنها، ایرانی بوده‌ اند. در حال حاضر ١۶ هزار بیمار در دنیا در انتظار دهنده سازگار سلول‌ های بنیادی هستند.

امیرعلی حمیدیه روز یکشنبه در همایش روز جهانی اهداکنندگان سلول‌های بنیادی اظهار داشت: در دو سال گذشته اقدامات خوبی برای گسترش فرهنگ اهدای سلول‌های بنیادی خون ساز در وزارت بهداشت انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو هیات رئیسه پیوند سلول های بنیادی خونساز آسیا و اقیانوسیه با اشاره به آمار مبتلایان به بیماری‌های خونی، تصریح کرد: سالانه ۴٠ هزار نفر در جهان به سرطان خون مبتلا می ‌شوند و هر ۵ دقیقه یک بیمار مبتلا به سرطان خون شناسایی می ‌شود. روزی، سرطان خون کشنده بود اما درحال حاضر، این بیماری با پیوند سلول‌ های بنیادی خون ‌ساز درمان می ‌شود.
حمیدیه ادامه داد: تا سال ٢٠١٠ هیچ بانک اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خون‌ساز در منطقه شرق مدیترانه و شمال آفریقا نداشتیم که در همان سال ایران‌ توانست به عنوان بیست و ششمین کشور وارد لیست کشورهایی شود که تبادلات سلول‌ های بنیادی خون ساز را انجام می ‌دهد. در حال حاضر، بیش از ۵٠ درصد پیوندها در آمریکا، اروپا و ژاپن از دهنده غیر خویشاوند انجام می ‌شود، اما در منطقه ما این عدد زیر یک درصد است.
موسس اولین بانک اهداکنندگان سلول‌های بنیادی با بیان اینکه سالانه ١٢٠٠ پیوند مغز استخوان در کشور انجام می‌ شوند، گفت: باید این میزان را به بیش از ۲۰۰۰ مورد افزایش دهیم. در این زمینه گسترش مراکز پذیره‌ نویسی یکی از اقداماتی است که می‌تواند به ما کمک کند.
وی با اشاره به هزینه‌ های پیوند سلول‌های بنیادی خون ساز اظهار کرد: هزینه پیوند سلول‌های بنیادی خون ساز در اروپا و آمریکا ۵٠٠ هزار دلار تا یک میلیون دلار است و انتقال سلول‌های بنیادی خون‌ساز به سایر کشورها نیز ۲۰ هزار یورو هزینه دارد. بنابراین، با افزایش شمار اهداکنندگان و مراکز پذیره ‌نویسی اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خون‌ساز می ‌توان از خروج ارز جلوگیری کرد. در عین حال، باید توجه کرد که در پیوند سلول‌ های بنیادی خون ‌ساز بیمار بعد از گذشت ۶ ماه از پیوند به هیچ دارویی نیاز ندارد.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000FWR برچسب ها: سلامت ، پیوند مغز استخوان ، بیماری

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سلامت پیوند مغز استخوان بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۲۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضابطه ثبت فرآورده‌های بافت، سلول و ژن درمانی

محمد پیکان پور مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ضابطه ثبت فرآورده های بافت، سلول و ژن درمانی را ابلاغ و تاکید کرد: این ضابطه پس از اخذ نظر همه ذینفعان و با استناد به آیین نامه ثبت فرآورده‌های سلول، بافت و ژن درمانی مصوب مرداد ماه سال ۹۳ ابلاغ شده آورده است: به منظور برنامه ویژه ثبت تسریع شده فرآورده‌های بافت، سلول و ژن درمانی و فناوری‌های جدید در سازمان غذا و دارو را ارسال کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • نیاز اصفهان روزانه به ۶۴۰ اهداکننده خون
  • دیدار مدیرکل انتقال خون یزد با فرمانده سپاه الغدیر استان 
  • شهرداری کاشان ۱۲۰۰ میلیارد تومان پروژه فعال دارد
  • طراحی و تولید نسل جدید داربست‌های ترمیم استخوان
  • بازدید دانش آموزان یزدی از انتقال خون یزد
  • ثبت ۱۲۰۰ شکایت از خودروسازان در سامانه خدمات پس از فروش
  • ۱۲۰۰ پنل خورشیدی بین عشایر کهگیلویه و بویراحمد توزیع می‌شود
  • برای سلامت استخوان‌ها این میوه را بخورید
  • ضابطه ثبت فرآورده‌های بافت، سلول و ژن درمانی