Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@22:08:50 GMT

هرج و مرج در جنوب دیوانیه عراق

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۸۳۰۸۴

هرج و مرج در جنوب دیوانیه عراق

با برکناری استاندار دیوانیه، عشیره الشعلان در شهرستان «الحمزه» در جنوب عراق ،مردم به خیابان ریخته و با آتش زدن تایر و بستن خیابان باعث بروز هرج و مرج و اغتشاش شدند. هرج و مرج عراق

تعدادی از اعضای شورای استان دیوانیه شامگاه دیروز یکشنبه، در نشست فوق العاده ای، استاندار را برکنار کردند و «فیصل النائلی» را به عنوان استاندار جدید برگزیدند امری که با اعتراض زهیر الشعلان همراه شد و اصل برکناری خود را غیر قانونی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال این حادثه، عشیره الشعلان امروز در شهرستان الحمزه جنوب دیوانیه (۱۸۰ کیلومتری جنوب بغداد) به خیابان آمده و با تظاهرات و آتش زدن تایر و بستن جاده حدفاصل بین دیوانیه و «السماوه» به برکناری الشعلان اعتراض کردند.

تظاهرکنندگان همچنین خواستار انحلال کامل شورای استان شده اند.

اغتشاش

نیروهای مبارزه با اغتشاش عراق به سرعت وارد عمل شده و از دامنه پیدا کردن اعتراضات و احتمال آتش زدن ساختمان های دولتی در شهر الحمزه جلوگیری به عمل آوردند.

گزارش ها از الحمزه حاکیست که در حال حاضر نیروهای ضدشورش بر اوضاع مسلط هستند و اوضاع آرامش نسبی پیدا کرده است.

طبق اعلام رسانه های عراق از ۱۹ عضو شورای استان دیوانیه، ۱۸ عضو شب گذشته در جلسه شرکت کرده و ۱۷ عضو به برکناری الشعلان رای مثبت دادند.

برکناری الشعلان به دنبال غیر قانونی خواندن انتخاب او به عنوان استاندار در ۵ اوت گذشته (۱۴ مردادماه) صورت گرفته است.

این دومین استاندار در عراق است که در طول کمتر از یک هفته از طرف شوراهای استان برکنار می شوند و قبل از الشعلان، «کرار العبادی» استاندار بابل نیز به اتهام جعلی بودن مدارک محل اقامت از طرف شورای استان در سه شنبه گذشته برکنار شده بود.

براساس قانون عراق، شورای های استانی دارای صلاحیت های گسترده ای هستند و بدون رجوع به دولت و پارلمان می توانند مسوولان محلی خود را برگزیده یا کنار بزنند./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۳۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر از اختصاص ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه راهداری استان خبرداد و گفت: تلاش داریم، راه ریز به دژگاه و ریز به دوراهک را تکمیل کنیم.

احمد محمدی زاده روز چهارشنبه دردیداربا اقشار فرهنگی هنری شهرستان جم  اشاره به تامین اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر گفت: ۱۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان تخصیص یافته که تلاش داریم، راه ریز به دژگاه و ریز به دوراهک را تکمیل کنیم.

وی به مشکلات آب در جم اشاره کرد و گفت: بخشی از خط انتقال سیراف به جم در مدار قرار دارد و در دیداری که با وزیر نیرو داشته‌ایم، قول تامین اعتبار لازم برای تکمیل طرح در قالب وام به پیمانکار داده شده و به زودی بخش زیادی از این طرح وارد مدار می‌شود و بهره‌وری حداکثری از ظرفیت پروژه خواهیم داشت.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در حوزه تجهیز و توسعه و نوسازی مدارس نیز یک تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بین استانداری بوشهر با سازمان نوسازی مدارس کشور منعقد شده که این مهم برای نخستین بار در استان بوده و تحولی شگرف در بهبود وضعیت امکانات و تجهیزات مدارس ایجاد می‌شود.

وی گفت: امسال اعتبارات بیشتری برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری تخصیص می‌یابد و تلاش می‌شود، مشارکت مردم بویژه جوانان بومی در این فعالیت‌ها مورد حمایت ویژه و جدی قرار گیرد.

 احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر با فعالان فرهنگی، اجتماعی، هنری، تولیدکنندگان کشاورزی و صنعتی و اقشار مختلف مردم جم دیدار کرد.

در این دیدار، مطالبات و خواسته‌های مردم مناطق شهری و روستایی شهرستان جم مطرح و استاندار نیز به این مطالبات پاسخ داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!
  • جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود
  • لغو سیزدهمین جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار
  • جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد
  • جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار برای بار سیزدهم لغو شد
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • مرور روند اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران