Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن طی یک نشست خبری، جزئیات جدیدی را درباره عملیات بزرگ نصر من الله در خاک عربستان ارائه داد که بر اساس آن صدها تن از نیروهای سعودی کشته و یا زخمی شدند. تاریخ انتشار: 16:08 - 07 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۴۰۲۵

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ «یحیی سریع» در جریان یک نشست خبری، جزئیات جدیدی درباره عملیات «نصر من الله» ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن می‎گوید عملیات نصر من الله از ۲۵ آگوست (۶ شهریور) در چند محور نجران آغاز شد.

وی ضمن بیان این مطلب که این عملیات بزرگترین عملیات علیه نیرو‌های دشمن از آغاز تجاوز عربستان به یمن به حساب می‌آید، گفت: تعداد عملیات یگان موشکی در چارچوب عملیات "نصر من الله" ۹ عملیات بوده است.

وی افزود: عملیات پهپادی یمن در عمق خاک عربستان به بیش از ۲۱ عملیات رسیده است و نیرو‌های یمنی پایگاه نظامی مهمی را در ریاض هدف قرار دادند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در بخش دیگری اظهار داشت: نیرو‌های یمنی موفق شدند که نزدیک به ۳۵۰ کیلومتر مربع را در چند محور آزاد کنند.

بر اساس گزارش یحیی سریع، ۳ تیپ نظامی سعودی در جریان این عملیات سقوط کرد.

این مقام نظامی ارتش یمن گفت: گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که در این عملیات بیش از ۵۰۰ نفر از نیرو‌های سعودی کشته و یا مجروح شدند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن ضمن اشاره به این مطلب که بیش از  ۲۰۰ نفر از نیرو‌های دشمن در جریان فرار یا تسلیم با حمله هواپیما‌های سعودی کشته شدند، گفت: این عملیات به اسارت بیش از ۲ هزار نیروی دشمن منتهی شده است.

یحیی سریع در بخش دیگری گفت که مرحله نخست از عملیات "نصر من الله" و موسوم به " عملیات شهید ابو عبدالله حیدر" با موفقیت طی ۷۲ ساعت اجرا شد.

نیروهای یمنی در حالی این عملیات را در عمق خاک عربستان به اجرا گذاشتند که اخیرا نیز تاسیسات نفتی سعودی موسوم به آرامکو را هدف حمله قرار دادند.

این عملیات به توقف صدور نفت عربستان و اختلال در سوخت رسانی در این کشور منجر شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن ارتش یمن نصر من الله انصار الله یمن عملیات نصر من الله یحیی سریع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۳۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی امروز دوشنبه از خدمات این کشور برای حجاج ایرانی قدردانی و تشکر کرد.

عنایتی ضمن استقبال از سفر شهروندان عربستانی به ایران، گفت: «ما مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی هستیم که به ایران سفر می‌کنند. از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد».

وی درباره ورود نخستین گروه از عمره‌گذاران ایرانی به عربستان پس از ۹ سال، تأکید کرد: «این افراد نخستین گروه از عمره‌گذاران هستند، ولی پس از موسم حج، این سفرها ادامه خواهد داشت».

مراسم اعزام اولین گروه زائران ایرانی به عمره، بامداد امروز دوشنبه با حضور عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان در ایران، در فرودگاه بین‌المللی حضرت امام خمینی برگزار شد.

محمدحسین آجیلیان مسؤول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها خبر داد که از امروز روزانه ۲ پرواز برای انتقال زائران عمره به عربستان انجام می‌شود.

زائران ایرانی در قالب کاروان‌های ۸۵ نفره به زیارت خانه خدا می‌روند. رئیس سازمان حج سیدعباس حسینی می‌گوید که «اعزام عمره‌گزاران ۱۰ روز طول می‌کشد.» بر همین اساس آخرین پرواز عمره ۱۳ اردیبهشت صورت می‌گیرد.

عمره که سال ۹۴ تعطیل شده بود، سال گذشته قرار بود با اعزام ۷۰ هزار نفر در ۲ ماه برقرار شود که به دلیل مشکل فنی در پروازها هیچ اعزامی صورت نگرفت.

کد خبر 846497 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و عربستان خبر ویژه عربستان

دیگر خبرها

  • ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیریم
  • هشدار عربستان به زائران برای حضور بدون مجوز در این کشور
  • آخرین مهلت خروج عمره‌گزاران از عربستان چه زمانی است؟
  • افزایش تولید نفت اوپک پلاس از ماه جولای
  • بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در دفتر کارش (عکس)