Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@21:02:10 GMT

درخواست از سازمان ملل برای تشکیل دادگاه ادیان

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۸۳۴۴۴

درخواست از سازمان ملل برای تشکیل دادگاه ادیان

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در برلین، مارکوس گروبل که یکی از نمایندگان حزب دموکرات مسیحی آلمان در پارلمان این کشور است، سال گذشته به عنوان مأمور دولت آلمان برای آزادی دینی انتخاب شد. به گفته او پیروان ادیان در سراسر جهان مورد آزار و اذیت گروه‌های افراطی قرار می‌گیرند.

مارکوس گروبل با اشاره به کشتار مسلمانان میانمار و آزار و اذیت مسیحیان، ایزدی‌ها و سایر گروه‌های مذهبی از سوی داعش در عراق و سوریه، گفت: «سازمان ملل متحد باید دادگاهی تشکیل دهد که پرونده‌های مربوط به آزار و اذیت پیروان ادیان در آن رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گفته او، پیروان ادیان مختلف اغلب به بهانه خشونت و ترور گروه‌های افراطی، مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند. گروبل گفت:«این در حالی است که ادیان الهی در ایجاد صلح جهانی نقش مهمی ایفا می‌کنند.» وی همچنین به نظریه اصلی هانس كونگ، کارشناس حوزه الهیات كاتوليك اشاره کرد. کونگ معتقد است صلح جهانی بدون صلح دینی ممکن‌ نیست. گروبل با تأکید بر سخنان کونگ افزود: «بدون آزادی مذهبی، صلح میان پیروان ادیان در جامعه ایجاد نمی‌شود. آزادی مذهبی در واقع پایه و اساس صلح در جامعه اروپا است.»

او گفت: «آزادی مذهبی سبب می‌شود که پیروان ادیان مختلف درباره حقیقت وجود خدا و ارزش‌های اخلاقی در جهان با یکدیگر به گفت‌وگو بپردازند و شرایط بهتری برای زندگی همه انسان‌ها به وجود خواهد آمد.»

به گفته او این امر موجب تبادل افکار میان پیروان ادیان می‌شود و هیچ‌چیز به اندازه این گفت‌وگو‌ها نمی‌تواند به صلح در جهان کمک کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خبرگزاری قرآن سازمان ملل آلمان قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۳۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آیت‌الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در دیدار با «ایون خیل پینتو» وزیر امور خارجه ونزوئلا، درباره تحولات ژئوپلتیکی و موازنه قدرت در منطقه و جهان، نقش موثر ایران در این تحولات، ضرورت تقویت تبادلات علمی و فناوری، استفاده از تجارب موفق ایران در این زمینه در شرایط تحریم، جایگاه مهم ادیان ابراهیمی و توحیدی در جهان امروز، ضرورت گفت وگوی ادیان، رسیدگی به مسائل مسلمانان و محبان و پیروان اهل بیت (ع) گفتگو کردند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت و وزیر امور خارجه ونزوئلا در این دیدار با اشاره به موضوع موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های علمی و فناوری پس از انقلاب انقلاب اسلامی، بر اجرایی سازی مفاد تفاهم نامه‌های منعقده، افزایش تبادلات علمی، همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های فناورانه و دانش بنیان شرکت‌های دانشگاهی ایرانی، تاکید کردند.

جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
آیت الله رمضانی در این دیدار ضمن تاکید بر عدالت و حق جویی به عنوان جوهره مشترک همه ادیان ابراهیمی، اعم از یهودیت، مسیحیت و اسلام اظهار کرد: بر اساس آموزه‌های ادیان ابراهیمی، باطل رفتنی است و جبهه حق بر جبهه باطل مسلط خواهد شد و آینده متعلق به مستضعفان و ستمدیدگان است.

وی جهان امروز را تشنه عدالت و معنویت دانست و گفت: جریان مقاومت فراتر از مرز‌های ایران، در مقیاس منطقه‌ای و جهانی تقویت و فراگیر شده و دل‌های مردم جهان را علی رغم خواست دولت‌های مستکبر، تسخیر کرده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت در ادامه به تبیین مبانی ظلم ستیزی در نظام فکری انقلاب اسلامی و اسلام و مکتب اهل البیت پرداخت و آن را جوهره همه ادیان ابراهیمی معرفی کرد.

آیت الله رمضانی با تاکید بر نقش محوری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در تقویت جبهه حق و ظلم ستیز، حمایت بیشتر از مسلمانان، محبان و پیروان مکتب اهل بیت (ع) ونزوئلایی را از وزیر امور خارجه این کشور، خواستار شد.

 ایران همواره مدافع مظلومان جهان بوده است
وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار، با خیر مقدم به آیت الله رمضانی، تقابل اصلی و تاریخی بشریت را تقابل حق و باطل دانست و گفت: ایران همواره حامی حق و مدافع مظلومان و ستمدیدگان جهان بوده است.

ایون خیل پینتو همچنین با تبریک پیروزی اخیر جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: این موفقیت قلب همه عدالت‌خواهان و مستضعفان جهان را شاد کرد و درس عبرتی شد تا دیگر متجاوزان از صبوری ایران سوءاستفاده نکنند.

در این دیدار «عبدالحسین کلانتری» معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت.

دیگر خبرها

  • توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است
  • جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • این مردان شیطان صفت ورامین به اعدام محکوم شدند/ آزار سیاه ۲ دختر دانش آموز توسط ۲ برادر و پسرعمویشان
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد / در جلسات دادگاه چه گذشت؟
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد
  • (ویدئو) آزار حیوانات گران می‌شود!
  • موافقت مجلس با تشکیل سازمان سپند
  • رییس صدا و سیما: مسئولیت اظهارات مهمانان مذهبی با ما نیست