Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان رضوی، نمایشگاه عکس «سخت و نفسگیر» به مناسبت روز ملی آتش‌نشان و با  همکاری حوزه هنری خراسان رضوی و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در نگارخانه اشراق در حال برگزاری است.

آتشپاد دوم امیر عزیزی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در آیین افتتاحیه این نمایشگاه اظهار کرد: هنر و آثار هنری همواره به فرهنگ‌سازی در عرصه ایمنی کمک کرده است در این راستا پیش از این نمایشگاه‌هایی در رابطه با مدیریت بحران برگزار کردیم و معتقدم آتش‌نشانی نیز پتانسیل بسیار بالایی دارد که با بهره‌گیری از زبان هنر به فرهنگ شهری شهروندان عمق ببخشیم تا مشکلات و خطرات کمتری رخ دهد و با سرعت بیشتری رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در نمایشگاه «سخت و نفس‌گیر» گزیده‌ای از تصاویر آرشیوی ما از عملیات‌های سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد به نمایش گذاشته است و درصدد هستیم در آینده با حمایت و همکاری حوزه هنری خراسان رضوی در این زمینه فراخوان مسابقه‌ای در سطح ملی را منتشر و آثار برگزیده را در نقاط مختلف شهر مشهد به نمایش بگذاریم.

در ادامه میثم مرادی، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی نیز ضمن تبریک روز ملی آتش‌نشان و هفته آتش‌نشانی حضور گسترده بانوان آتش‌نشان مشهد در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه را ارج نهاد و گفت: زن ایرانی سرشار از اعتقاد، ایمان، ایثار و باور است  و جامعه ایرانی و اسلامی ما نقش و جایگاه ارزنده‌ای برای بانوان قائل است امیدوارم به زودی و در برنامه‌های بعدی شاهد خلق آثار هنری از فداکاری ها و ایثارگری بانوان آتش‌نشان باشیم.

 گفتنی است در نمایشگاه «سخت و نفسگیر» ۲۷ فریم عکس از جمعی از عکاسان مطرح مشهدی همچون نیما نجف زاده، محسن رحیمی عنبران، حسن شرافت، مصطفی خانچوپانی و محمد زائرنیا در معرض دید عموم علاقه‌مندان گرفته است.

این نمایشگاه به‌طور همزمان در نگارخانه اشراق حوزه هنری خراسان رضوی واقع در بین هاشمیه ۲۰ و ۲۲ و در حال برگزاری است.

علاقه‌مندان می‌توانند تا یازدهم مهرماه هر روز در نوبت صبح و عصر از است ۹ الی ۱۲ و ۱۶ الی ۱۹ از این نمایشگاه بازدید کنند.

کد خبر 4732161

منبع: مهر

کلیدواژه: آتش نشانی نمايشگاه عكس حوزه هنری هفته دفاع مقدس اربعین 98 قزوین اربعین حسینی بوشهر شیراز شهرکرد اجلاس جاده ابریشم گرگان دفاع مقدس جنگ تحمیلی بیرجند خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۳۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ظهر پنج شنبه با اشاره به نامگذاری ۶ تا ۱۲ اردیبهشت به نام هفته سنندج به خبرنگاران اعلام کرد: دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف «حامد شریعتی» شامل ۶۰ عکس قدیمی شهر سنندج در اندازه ۷۰*۵۰ از سال‌های ۱۲۶۰ تا ۱۳۶۰ (یک قرن) است و در معرض نمایش عموم قرار داده شده است.

اسعد فرهادی با اشاره به رسالت‌های حوزه هنری در توجه به فرهنگ و هنر استان ادامه داد: در این نمایشگاه تصاویری از شخصیت‌ها، مکان‌ها، آداب و رسوم مردم سنندج و رخدادها و وقایع تاریخی رقم خورده در سنندج در یک قرن به همت آقای حامد شریعتی گردآوری و در معرض نمایش علاقمندان و پژوهشگران قرارگرفته است.

وی افزود: این نمایشگاه در ادامه نمایشگاه قبلی این هنرمند بوده که در سال ۱۴۰۱ به مناسبت روز سنه به همت حوزه هنری به نمایش گذاشته شد و برای نخستین بار در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به مشارکت حوزه هنری با شهرداری و شورای شهر سنندج در برنامه‌های هفته سنه ادامه داد: همکاری در برگزاری مراسم افتتاحیه، و جشنواره عکس سنه که توسط خانه عکاسان در حال انجام است بخشی از این همکاری‌ها و فعالیت‌ها به این مناسبت است.

فرهادی به موقعیت جغرافیایی و پتانسیل‌های غنی استان هم گریزی زد و گفت: براساس سند زیست بوم حوزه هنری استان کردستان در سال جاری تلاش خواهد شد تا با بهره‌مندی از تمام هنرها علی‌الخصوص هنر عکاسی نسبت به معرفی بیش از پیش استان کردستان و شهر سنندج و کمک به توسعه آن گام‌های مؤثری را برداریم.

وی با دعوت از عموم مردم جهت بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج از هشتم تا سیزدهم اردیبهشت در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر بوده و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای بازدید علاقه مندان است.

فرهادی تصریح کرد: آئین افتتاحیه و بازگشایی نمایشگاه شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۷ با حضور مسؤولان، هنرمندان و علاقه مندان در محل گالری سوره برگزار می‌شود.

۶ اردیبهشت با تصویب در شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان روز سنه (سنندج) نامگذاری شده است به همین مناسبت به مدت یک هفته برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح شهر سنندج برگزار می‌شود.

کد خبر 6088498

دیگر خبرها

  • ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • رقابت بیش از ۱۳۰۰ داوطلب کنکور در استان خراسان رضوی/ مشهد مقدس دارای ۸ حوزه برگزاری آزمون است
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • رقابت بیش از ۹۱ هزار داوطلب در نوبت نخست کنکور خراسان رضوی
  • «کُر کوهستان» روی آنتن شبکه دو می‌رود/ روزهای نفسگیر در چهارمحال
  • «کُر کوهستان » روی آنتن شبکه دو می‌رود/ روزهای نفسگیر در چهارمحال و بختیاری
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی
  • خبر‌های کوتاه در خراسان رضوی؛ سه شنبه ۴ اردیبهشت