Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگستری کل استان خراسان رضوی با هدف تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی از روند اقدامات در روند اجرای حکم پرونده شرکت پدیده اطلاعیه‌ای صادر کرد. ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، متن این اطلاعیه که روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان خراسان رضوی آن را منتشر کرده بدین شرح است: 

پس از صدور رأی قطعی دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور شعبه مستقر در مشهد مقدس در خصوص پرونده شرکت پدیده شاندیز بلافاصله این پرونده با 120 جلد به شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مقدس ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد اقدامات اجرایی را در راستای حکم صادره انجام داد و با توجه به ابعاد گسترده آن و تعیین تکلیف نسبت به امور کلان شرکت، اقدامات صورت گرفته تاکنون به شرح ذیل است.

1- به موجب حکم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور شعبه مستقر در مشهد، تعهدنامه داران شرکت به وضعیت سهامداری تبدیل شده اند که این مهم پس از بررسی ابعاد فنی موضوع، محقق شده و در حال حاضر از طریق سامانه و سیستم قابل رؤیت است.

نکته حائز اهمیت اینکه متعاقب صدور رأی دادگاه در این خصوص، تعهدنامه‌هایی که افراد سابقاً دریافت کرده بودند ابطال شده و از درجه اعتبار ساقط است لذا خرید و فروش آنها فاقد وجاهت است و بدین وسیله به شهروندان محترم هشدار لازم داده میشود.

2- تبدیل وضعیت طلبکاران شرکت به سهامداران شرکت یکی دیگر از موارد قابل توجه است که در حکم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور شعبه مستقر در مشهد آمده است.

در این راستا با عنایت به این که شرکت پدیده با طلبکارانی مواجه بود که ماهیت طلب آنها متفاوت از وضعیت سهامداران (مشارکت در سود و زیان) است و وصول مطالبات آنها باید بر مبنای قرارداد و تضامین اخذ شده محقق می‌شد و لیکن در راستای حفظ منافع شرکت پدیده به عنوان یک پروژه ملی، صرف نظر از این که ماهیت طلب و منشأ طلبکاران شرکت پدیده چه بوده است دادگاه ضمن هویت‌بخشی به سهام شرکت پدیده، طلب آنها را با سهام تهاتر کرد و در واقع طلبی که سود روزشمار آن به طور غیرمستقیم به سهامداران تحمیل می‌شد به نحو دیگری محاسبه شده است.

در خصوص نحوه تخصیص سهام به بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری به عنوان طلبکاران عمده شرکت پدیده، جلسات متعدد و فشرده‌ای با حضور مسئولان استانی و کشوری در مشهد و تهران برگزار شده ‌که در نهایت روند کار مثبت ارزیابی می شود و به محض قطعی شدن جزئیات نحوه محاسبه طلب طلبکاران از همین طریق اطلاع رسانی خواهد شد و در این خصوص از سهامداران تقاضا می شود استنباط و تحلیل شخصی خود را از رأی در زمینه سهم بانکها و مؤسسات در فضای مجازی نشر نداده و به شایعات توجهی نکنند.

3- با توجه به وضعیت ایجاد شده به موجب حکم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور پس از تبدیل وضعیت طلبکاران و تعهدنامه داران به سهامداری، اداره شرکت به صورت کلی در اختیار سهامداران است و پرواضح است که در این خصوص هر یک از سهامداران که سهم بیشتری داشته باشد در اداره شرکت نیز نقش مهم‌تر و برجسته تری خواهد داشت و محوریت اداره شرکت با سهامداری است که بیشترین سهم را دارد.

4-در خصوص ورود شرکت پدیده به بورس نیز پس از صدور حکم دادگاه، رایزنی ها و جلسات متعددی در سطح کلان برگزار شده است، سوابق و مستندات مربوط به موضوع، جهت بررسی تحویل شده که پس از اتمام فرایند محاسبه سهام سهامداران، طلبکاران و تعهدنامه داران و ثبات وضعیت، اقدام اجرایی در این خصوص صورت خواهد پذیرفت.

5- موضوع سهام جبرانی برای اختصاص به سهامداران بحثی است که به موجب مفاد حکم قطعی دادگاه باید انجام شود و اصل موضوع محل تردید نیست و صرفاً بحث نحوه تخصیص و مقدار آن محل بحث است که به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.

6- در سایر قسمت های رأی دادگاه که به موجب آن برخی از دلالان به دو سال حبس و رد مال محکوم شده بودند نیز پس از شروع فرایند اجرای حکم تاکنون همه دلالان به جز یک نفر تسویه حساب کرده‌اند و از این رهگذر حدود 200 میلیارد تومان به شرکت پدیده مسترد شده ‌که در غالب سهام، واحد تجاری و سایر اموالی است که پس از کارشناسی به پدیده منتقل شده و این موضوع با توجه به اینکه رد مال به شرکت صورت پذیرفته در کل به نفع سهامدارانی است که در این مجموعه شریک هستند.

7- یکی از مهم‌ترین نکاتی که به واسطه حکم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور شعبه مستقر در مشهد مقدس در خصوص شرکت پدیده ایجاد شده است تعیین تکلیف نهایی نسبت به امور مختلف شرکت است که فضای خوبی برای جذب سرمایه‌گذار فراهم کرده است.

در سال های گذشته نیز سرمایه‌گذارانی برای مشارکت در این مجموعه مراجعاتی داشتند که به واسطه مبهم بودن وضعیت شرکت پدیده و گاه تجمعات برخی از سهامداران، از سرمایه‌گذاری منصرف شده اند که بحمدالله در حال حاضر این دغدغه حل شده و بستر مناسبی برای حضور سرمایه‌گذار ایجاد شده است.

رئیس جدید دادگستری خراسان رضوی: برای کاهش ورودی پرونده‌‌ به قوه قضاییه برنامه‌هایی داریمرئیس کل جدید دادگستری خراسان رضوی معرفی شدجزئیات ‌حکم متهمان‌ پرونده پدیده؛ ‌محکومیت پهلوان ‌‌به حبس ابد و ‌محسنی‌ثانی به مجازات 15 سال زندان

در این زمینه از سهامداران انتظار می‌رود به حفظ آرامش موجود کمک کرده تا زمینه حضور سرمایه‌گذار فراهم باشد چرا که جذب سرمایه‌گذار نیازمند فضای آرامش است.

8- درخصوص قسمت مفتوح پرونده (رسیدگی به اتهام سایر دلالان و مسئولان دخیل در موضوع) نیز اقدامات لازم صورت گرفته ‌و دستورات لازم برای مستند‌سازی اقدامات مسئولان دخیل در موضوع به ضابطان امر صادر شده ‌و تحقیقات اولیه شروع شده است.

در خصوص سایر دلالان و سودی که عاید آنها شده نیز نتیجه کارشناسی به حدود 25 نفر ابلاغ شده که اظهارات آنها در دست بررسی است و ظرف هفته آینده، افراد جهت تفهیم اتهام به دادسرا فراخوانده خواهند شد و چنانچه اقدام مؤثری در راستای رد مال صورت ندهند همان مسیری که سایر متهمان در پرونده پدیده طی کردند در انتظار آنها خواهد بود.

انتهای پیام/ش

R41347/P/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۳۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی با نخستین سامانه تحت وب سمات پس از ۱۶ سال

فعالیت نخستین سامانه تحت وب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی پس از ۱۶ سال ارائه خدمت، از فهرست سامانه‌های تحت وب این شرکت متوقف شد تا بیش از ۴۰ هزار کاربر این سامانه به درگاه ذینفعان بازار سرمایه منتقل شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فعالیت سامانه وضعیت دارایی سهامداران (IPS) به عنوان نخستین سامانه تحت وب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در مراسمی با حضور مدیرعامل این شرکت متوقف شد تا بیش از 40 هزار کاربر این سامانه به درگاه ذینفعان بازار سرمایه (ddn.csdiran.ir) منتقل شوند.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری در این مراسم که با حضور معاون و مدیران فناوری و توسعه نوآوری برگزار شد، گفت: توسعه خدمات زیر ساختی در شرکت سپرده گذاری مرکزی باعث شده است تا این شرکت بتواند خدمات متنوعی را به ذینفعان خود ارائه کند.

محمد باغستانی با بیان اینکه تحولات فراوانی در سال های اخیر در حوزه فناوری اطلاعات در شرکت سپرده گذاری مرکزی رخ داده است، افزود: هدفگذاری مهم این شرکت در سال 1403 ارتقا و توسعه کیفی سامانه های سمات است تا بتوانیم خدمات مطلوبتری را به ذینفعان مختلف شرکت سپرده گذاری مرکزی ارائه دهیم.

وی یکی از ویژگی های بارز شرکت سپرده گذاری مرکزی را پویایی در این مجموعه بابت راه اندازی، توسعه، ارتقا و توقف فعالیت سامانه های خود اعلام کرد و اظهار داشت: عمر مفید سامانه ها با توجه به تغییرات فراوان در حوزه فناوری اطلاعات، حدود 10 سال است به همین علت فعالیت نخستین سامانه تحت وب شرکت سپرده گذاری مرکزی متوقف شد تا از این پس، کاربران این سامانه از خدمات متنوع و یکپارچه سامانه ذینفعان بازار سرمایه استفاده کنند.

این گزارش می‌افزاید: ایده راه اندازی سامانه وضعیت دارایی (IPS) را مرحوم علیرضا حاجی نوروزی مدیرعامل وقت شرکت سپرده گذاری مرکزی در سال 1386 برای مشاهده پرتفو (سبد دارایی) سهامداران مطرح کرد و این سامانه شهریورماه سال 1387 رونمایی شد.

سهامداران برای فعالیت در این سامانه که دارای سه نسخه فارسی، انگلیسی و تحت اندروید موبایل بود باید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و در این سامانه ثبت نام می کردند تا بتوانند خدماتی همچون ارایه اطلاعات دارایی سهامداران (سبد سهام)، دارایی قابل معامله، کارگزار ناظر، نمایش آخرین معاملات آخرین روز معاملاتی و امکان گزارش گیری از سبد سهام را دریافت کنند.

در مجموع بیش از 40 هزار سهامدار در این سامانه حساب کاربری داشتند اما به مرور بعد از رونمایی درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه که خدمات کامل تری را در اختیار سهامداران قرار می داد سامانه وضعیت دارایی سهامداران به مرحله بازنشستگی خود نزدیک شد و پس از 16 سال ارائه خدمت، از فهرست سامانه های تحت وب شرکت سپرده گذاری مرکزی خارج شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • استرداد ۵۰ هکتار اراضی ملی البرز
  • سهم مشهدی‌ها از هوای پاک فقط ۲۶ روز در سال
  • استرداد ۵۰هکتار اراضی ملی البرز به ارزش ۲هزار میلیارد تومان
  • «زیرخاکی» پدیده‌ای فراگیر در اصفهان/ قانون بازدارنده نیست!
  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند
  • ورزشگاه خرم آباد در اختیار تیم خیبر قرار می‌گیرد
  • واریز ۹۴۱میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • واریز ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • خداحافظی با نخستین سامانه تحت وب سمات پس از ۱۶ سال