Web Analytics Made Easy - Statcounter

درآمد حاصل از موقوفه «میرزا سعیدخان موتمن الملک» در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی صرف مراسم سوگواری امام حسین(ع) می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان: «علیرضا اسماعیل‌زاده» گفت: واقفبرگزاری عزای حسینی در مسجد گوهرشاد با موقوفه «میرزا سعید خان موتمن الملک» «میرزا سعیدخان موتمن الملک» در سال1292 هجری قمری موقوفاتش را برای آستان قدس رضوی وقف کرد تا درآمد آن برای روضه‌خوانی و سوگواری امام حسین(ع) مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر مرکز توسعه و نظارت بر نذورات و موقوفات آستان قدس رضوی با اشاره به موقوفات «میرزا سعیدخان موتمن الملک» ادامه داد: این واقف تمام مزرعه فتح‌آباد در چناران را برای سرفصل‌های موقوفاتی گوناگون آستان قدس رضوی وقف کرده است.

 

وی با اشاره به شیوه مصرف این موقوفه عنوان کرد: بر اساس این وقف‌نامه تأکید شده تا عواید موقوفاتی شب‌های جمعه هر هفته در شبستان گرم مسجد گوهرشاد به مصرف رسد.

 

این مراسم به همراه روضه‌خوانی و عطر افشانی گلاب میان عزاداران حسینی برپا می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته دفاع مقدس اربعین حسینی دفاع مقدس نماز جمعه پیاده روی اربعین کانون های مساجد خطبه های نماز جمعه علیرضا اسماعیل زاده مسجد گوهرشاد مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۴۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور مهمانان جبهه مقاومت در اجلاس پیرغلامان حسینی کرمان

رئیس مرکز بسیج صدا و سیمای جمهوری اسلامی از حضور میهمانانی از تمام جبهه مقاومت در بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در استان کرمان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، جواد رمضان‌نژاد امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در استان کرمان با بیان اینکه عملیات غرورمندانه «وعده صادق» ریشه در اعتقادات و نگاه عاشورایی و حسینی انقلاب اسلامی دارد، اظهار داشت: این عملیات علامت مهمی برای جهانیان بود و همه دنیا جایگاه، عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به چشم خود دیدند و به برکت اهل‌بیت علیهم السلام این جایگاه و اقتدار در سطح جهانی برای جمهوری اسلامی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه سه داوطلب برای میزبانی بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی وجود داشت، ادامه داد: با توجه به تحولات منطقه به این جمع‌بندی رسیدیم که میزبانی این دوره به استان کرمان به عنوان زادگاه شهید سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت واگذار شود.

رئیس مرکز بسیج صدا و سیمای جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه عملیات وعد صادق، شناخت از شیعه، روحیه ظلم‌ستیزی شیعیان و حمایتگری تشیع از همه مسلمان در جهان و نگاه به شیعیان را تغییر داد، گفت: خیلی از فعالان رسانه‌ای جهان عرب بعد از این عملیات بیان کردند که تازه فهمیدیم که فرهنگ اهل‌بیت (ع) و نگاه شیعه چگونه است.

وی با بیان اینکه شیعیان با نگاه حسینی مهمترین پرچمدار دفاع از قدس هستند، ادامه داد: در واقع شهید حاج قاسم سلیمانی مهمترین پرچمدار قدس است و همه اتفاقات فعلی ناشی از جهاد این شهید بزرگوار است.

رمضان‌نژاد با اشاره به اینکه برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی با محوریت کرمان اهمیت ویژه‌ای دارد، افزود: در اجلاس امسال از تمام جبهه مقاومت مهمان داریم.

وی با اشاره به نقش دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در برگزاری این اجلاس گفت: امروز اجلاس پیرغلامان حسینی به بلوغی رسیده که مهمترین اجلاس دینی در کشور است و ظرفیت‌های بسیار زیادی در این اجلاس وجود دارد.

رئیس مرکز بسیج صدا و سیمای جمهوری اسلامی با بیان اینکه در برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در کرمان باید شاهد یک اتفاقات ویژه باشیم، ادامه داد: از تجربیات دوره‌های قبل باید استفاده شود تا یک اجلاس کامل، به بلوغ رسیده و مثال‌زدنی در کرمان برگزار شود.

محمدمهدی، فداکار استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به حضور میهمانان خارجی در بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در استان کرمان اظهار داشت: این اجلاس باید آبرومندانه برگزار شده و هیچ کوتاهی در برگزاری آن نباید باشد.

وی با اشاره به اهمیت کار برای اهل‌بیت و امام حسین علیه السلام، بیان کرد: کار برای سیدالشهدا کار دلی است و همه باید تلاش کنیم تا بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در استان کرمان به خوبی برگزار شود.

استان کرمان با بیان اینکه در این اجلاس معرفی هیئت‌ها و پیرغلامان استان کرمان که دهه‌های زیادی فعالیت دارند اهمیت دارد، افزود: ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان نیز در این اجلاس باید معرفی شود.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • حضور مهمانان جبهه مقاومت در اجلاس پیرغلامان حسینی کرمان
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • فردا، افتتاح کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد
  • باغ بدشگون به سینمای ایران رسید
  • تصاویری از کلاس آموزش نماز و قرآن ویژه کودکان در مسجد روستای الیف
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب