Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاکسی گردشگری، اقامتگاه بوم‌گردی سید آقا و دفتر خدمات مسافرتی رسپینا گشت امروز (۷ مهر)در شهرستان لاهیجان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان ار لاهیجان، همزمان با سومین روز از هفته گردشگری، «شهرود امیرانتخابی» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به شهرستان لاهیجان سفر کرده و پروژه‌های گردشگری این شهرستان شامل اقامتگاه بوم گردی سید آقا، دفتر خدمات مسافرتی رسپینا گشت و تاکسی گردشگری را افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان در مراسم افتتاح این پروژه‌ها، توجه به اصول زيست‌محيطی، اصالت اقامتگاه‌های بوم‌گردی در ترويج آداب و رسوم و سنت‌های اصيل گيلان زمين به گردشگران و جذب گردشگران ورودي به استان را از جمله اهداف این اداره كل در توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در گيلان اعلام کرد.

 

وی در خصوص پروژه بوم‌گردی سید آقا گفت: اقامتگاه بوم‌گردی سید آقا با چهار اتاق و 20 تخت با اعتبار مبلغ 35 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و 25میلیارد ریال تسهیلات دولتی در فضایی به مساحت 260 متر مربع توسط صدیقه بابا پور در شهرستان لاهیجان واقع شده است که برای 2 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

 

امیرانتخابی ادامه داد: دفتر خدمات مسافرتی رسپینا گشت لاهیجان با اعتبار سه میلیارد ریال توسط آقای علی بیگی نیز افتتاح شد و با بهره‌برداری این پروژه برای سه نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

 

وی در مراسم افتتاح تاکسی گردشگری با بیان اینکه یکی از مشکلات گردشگران به‌ویژه گردشگران خارجی مشکلات حمل و نقل و ترددهای درون و برون‌شهری است افزود: با آنکه استفاده تاکسی‌های اینترنتی رشد بسیاری داشته اشت اما همچنان این معضل به‌دلیل عدم شناخت گردشگران در مقصد وجود دارد. 

 

امیرانتخابی افزود: این طرح با همكاری اداره‌های میراث فرهنگی و تاکسیرانی انجام شده که خدمات گشت‌های درون و برون‌شهری، اماکن تفریحی و تاریخی از برنامه‌های این طرح است.

 

وی با بیان اینکه رانندگان این تاکسی‌ها به جهت خدمات بهتر به گردشگران خارجی به زبان انگلیسی مسلط هستند تصریح کرد: این طرح در زمینی به مساحت 2 هزار متر و زیر بنای 70 متر بنا با حجم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی یک میلیارد و 50 میلیون ریال اجرا شده است.

 

گفتنی است، طرح تاکسی گردشگری در ابتدا با سه خودرو و میزان اشتغال پنج نفر به بهره‌برداری رسید.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته دفاع مقدس اربعین حسینی دفاع مقدس نهمین کنگره بین المللی امام سجاد ع اردبیل نماز جمعه پیاده روی اربعین پروژه های گردشگری تاکسی گردشگری بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۴۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل پلیس ازراننده تاکسی که به بانوان باحجاب خدمات رایگان می دهد

سرهنگ عبدالعلی شعبانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با بررسی عوامل انتظامی با خبر شدیم یک راننده تاکسی اینترنتی به شهروندانی که حجاب خود را رعایت می‌کنند خدمات رایگان ارائه می‌کند و آنها را بدون اخذ کرایه به مقصد می‌رساند که با توجه به همکاری ایشان در تشویق افراد جامعه به رعایت حجاب و عفاف توسط عوامل انتظامی از ایشان دعوت به عمل آمد و مورد تجلیل قرار گرفتند.

فرمانده انتظامی شهرستان آستارا با اشاره به اینکه طرح نور، ضامن صیانت از ارزش‌های دینی و اسلامی است، گفت: اجرای این طرح نیاز به مشارکت همگانی مردم عزیز دارد تا با عوامل انتظامی همگام و همسو باشند و با روشنفکری آگاهانه قوانین جامعه ایران اسلامی را رعایت کنند.

وی افزود: اجرای طرح نور تاکنون رضایت عمومی را به دنبال داشته است و بر اساس وظایف محوله به پلیس به عنوان مجری قانون در کنار دیگر مأموریت‌های امنیتی و انتظامی، تداوم خواهد داشت.

تشویق بانوان به رعایت حجاب

«رشید رستم پی» راننده تاکسی اینترنتی نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر هدف از این اقدام را تشویق بانوان به رعایت حجاب و ترویج این فرهنگ اعلام کرد و گفت: ضمن خدمت رایگان به مسافرانی که حجاب خود را رعایت می‌کنند به مسافرانی که به نوعی حجاب و پوشش مناسب ندارند نیز تذکر لسانی می‌دهم تا سهمی در راستای نهادینه سازی این فرهنگ ایرانی اسلامی داشته باشم.

کد خبر 6088432

دیگر خبرها

  • تجلیل پلیس ازراننده تاکسی که به بانوان باحجاب خدمات رایگان می دهد
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • راهنما برای گالری‌گردی در پایانِ هفته پیش‌ِ رو
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند