Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فرانسه این مقامات می‌گویند در مجموع ۸۰۵ مورد آسیب ریوی مربوط به استفاده از سیگار الکترونیکی گزارش شده است.

مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) که این آخرین آمار مرگ‌ومیر را منتشر کرده است، می‌گوید هنوز ماده خاصی را که باعث بیماری این افراد شده باشد، پیدا نکرده است.

اما اغلب بیماران سابقه مصرف فراورده‌های سیگار الکترونیکی حاوی THC، ماده اصلی روانگردان موجود در حشیش و ماری‌جوانا را را ذکر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصور می‌شود که این افزایش ناگهانی موارد بیماری ریوی مربوط به استفاده از سیگار الکترونیکی مربوط به کارتریج‌های آلوده‌ای باشد که برای پرکردن مجدد این سیگارها در بازار سیاه به فروش می‌رسد.

CDC می‌گوید این ۱۲ مرگ در ۱۰ ایالت از کالیفرنیا گرفته تا فلوریدا رخ داده  و ۸۰۵ مورد ثابت‌شده و احتمالی آسیب ریوی مربوط به ویپ کردن از ۴۶ ایالت گزارش شده است.

نخستین مورد مرگ مربوط به ویپ کردن در ماه اوت (شهریور) در آمریکا گزارش شد.

هند و ایالت ماساچوست آمریکا در طول سه هفته گذشته فروش سیگارهای الکترونیکی را ممنوع کرده‌اند. دو ایالت دیگر آمریکا، نیویورک و میشیگان، سیگارهای الکترونیکی رایحه‌دار را ممنوع کرده‌اند.

کد خبر 456624 برچسب‌ها دخانیات - سیگار

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دخانیات سیگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۴۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گم شدن پول‌هایی که قرار بود خرج بی‌خانمان‌های کالیفرنیا شود

ایالت کالیفرنیا در آمریکا ۲۴ میلیارد دلار برای حل بحران بی‌خانمان‌ها هزینه کرده، اما کسی از سرنوشت پول‌ها خبری ندارد و میزان بی‌خانمان‌های این ایالت ۵۰ درصد افزایش داشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • نابرابری‌های نژادی درون اتاق‌های اعدام در آمریکا
  • روزنامه اسراییلی: اسرائیل مسئولیت حادثه در اصفهان را نمی پذیرد
  • ریزپرنده به آسمان تبریز نفوذ کرده است؟ /توضیحات معاون سیاسی استاندار درباره فعال شدن پدافند هوایی
  • تهاجم خارجی علیه ایران صورت گرفته است؟ | واکنش رسانه آمریکایی
  • صدای شنیده شده در شرق اصفهان مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشتیم
  • تکذیب برگزاری جلسه اضطراری شورای عالی امنیت کشور
  • تکذیب برگزاری جلسه اضطراری شورای‌ عالی امنیت کشور
  • دریافت وجه نقد از سوی رانندگان ناوگان اتوبوس‌رانی ارومیه ممنوع است
  • گم شدن پول‌هایی که قرار بود خرج بی‌خانمان‌های کالیفرنیا شود
  • معرفی ژئوپارک جهانی طبس در نمایشگاه ITB برلین