Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالامیر نیرومند معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: عملیات سرشماری از زنبورستان‌های استان از ۶ مهرماه امسال، همزمان با سراسر کشور آغاز شده و تا ۱۹ مهرماه ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه عملیات سرشماری از سوی مدیریت جهاد کشاورزی استان و با کمک و هماهنگی اتحادیه زنبورداران، تعاونی‌های زنبورداری و با مراجعه حضوری به زنبورستان‌ها انجام می‌شود، افزود: اطلاعات جمع آوری شده در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی ثبت می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیرومند بر تایید تعداد کلنی‌های زنبوردار فقط در زمان سرشماری تاکید کرد و اظهار داشت: زنبورداران باید با کارشناسان جهاد کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان هدف از سرشماری زنبورستان‌ها را، تهیه آمار دقیق از جمعیت زنبورستان‌های استان و تولیدات آن‌ها به منظور ارائه خدمات بهتر به زنبورداران، مقابله با شرایط غیرقابل پیش بینی و به حداقل رساندن زیان‌های وارده عنوان کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: پارسال، ۳ هزار و ۶۸ نفر زنبوردار با بیش از ۲۹۲ هزار کلنی زنبورعسل مربوط بع استان خوزستان در سرشماری سالیانه شرکت کردند که با توجه به اعطای تسهیلات اشتغالزایی، پیش بینی می‌شود امسال آمار زنبورداران و تعداد کلنی‌های آن‌ها افزایش داشته باشد.

عبدالامیر نیرومند تاکید کرد: نقل و انتقال تمامی کلنی‌های زنبورعسل در زکان سرشماری ممنوع است.

انتهای پیام/گ

آغاز سرشماری از زنبورستان‌ها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی سرشماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۴۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد

نصرت الله نیکو مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اجرای این طرح‌ها باعث شد تا هزار و ۲۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری مجهز شوند و نیاز بهره برداران را برطرف سازد.

وی با بیان اینکه هزار و ۹۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین نیز در حال اجرای سامانه‌های نوین آبیاری است، ادامه داد: ۱۳۰ طرح برای این منظور در دستور کار قرار دارد که میانگین پیشرفت فیزیکی آنها ۶۳ درصد بوده و درحال تکمیل است.

نیکو اضافه کرد: ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز است که این عملکرد سبب شده تا در سطح کشور رتبه دهم را بین استان‌ها به دست بیاوریم.

به گفته این مسئول، سازمان جهاد کشاورزی در برنامه ریزی پیش رو باید سه هزار هکتار طرح سامانه‌های نوین آبیاری را در اراضی کشاورزی اجرایی کند که بخش قابل توجهی از این مهم نیازمند تامین اعتبار به موقع و در برخی موارد همکاری بهره برداران است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: سامانه‌های نوین آبیاری سبب کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری و کیفیت مصرف آب می‌شود که استفاده از این روش به عنوان یکی از برنامه اصلی و هدفمند در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • طرح ملی زراعت چوب در لالی اجرا شد
  • برداشت ملون و جانا از مزارع جنوب فارس
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد
  • ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب