Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصصان تغذیه تعدادی از نوشیدنی‌های طبیعی را برای سوزاندن چربی توصیه می‌کنند که تاثیرات این نوشیدنی‌ها بر جسم در سوزاندن چربی به خصوص در ناحیه شکم و باسن اثبات شده است. این نوشیدنی‌های طبیعی شامل موارد زیر است:

آب
نوشیدن آب به اندازه کافی یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بهبود سلامتی، کاهش وزن و سوزاندن چربی‌های انباشته شده در ناحیه اطراف کمر و باسن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در یک پژوهشی که بر ۴۸ بزرگسال که دارای اضافه وزن هستند، انجام شده نشان داد، افرادی که حدود ۵۰۰ میلی لیتر آب قبل از مصرف غذا می‎نوشند، در برابر کسانی که قبل از مصرف غذا آب نمی‌نوشند، ۴۴ درصد کاهش وزن دارند. این تحقیق نوشیدن آب به اندازه کافی را توصیه کرده و تاکید کرده که نوشیدن ۲ لیوان قبل از غذا ضروری است.

چای سبز
پژوهش‌های غذایی نشان داده که یکی از مؤثرترین نوشیدنی‌ها برای کاهش وزن نوشیدن چای سبز است که می‎تواند وزن را گاهش دهد و چربی بدن را بسوزاند.

چای سبز علاوه بر این فواید باعث تحریک عمل سوخت و ساز بدن نیز می‌شود. بسیاری از مطالعات نشان داده افرادی که به طور مرتب چای سبز می‌نوشند کمتر به فشار خون و خطر ابتلا به بیماری‌های جدی مانند بیماری قلبی، برخی سرطان‌ها و دیابت را کاهش می‌دهد.

در باره نوشیدن چای سبز متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که افرادی که خواهان کاهش وزن هستند، حتما باید نوشیدن چای سبز را در وعده‌های غذایی روزانه خود قرار دهند. از نظر متخصصان تغذیه نوشیدن روزانه یک یا دو فنجان چای سبز آنهم بدون قند ضروری است.

قهوه
بسیاری از افراد عاشق قهوه هستند، اما کمتر کسی می‌داند که قهوه سرشار از کافئین است که به کاهش وزن به شکل موثری کمک می‌کند. قهوه همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که از بدن در برابر بسیاری از بیماری‌ها محافظت می‌کند.

پژوهش‌های متخصصان مواد غذایی نشان می‌دهد که کافئین قهوه در کاهش وزن بسیار موثر است، زیرا علاوه بر تحریک فرآیند‌های سوخت و ساز بدن، به سوزاندن چربی اضافی بدن نیز کمک می‌کند.

کافئین قهوه همچنین در برابر بسیاری از بیماری‌ها مانند سرطان از بدن محافظت می‌کند. متخصصان نوشیدن حداقل دو فنجان قهوه در روز را ضروری می‌دانند.

آب انواع سبزیجات
مطالعات پزشکی نشان داد که خوردن آب سبزیجات به عنوان یک اثر جادویی به کاهش وزن به ویژه در ناحیه شکم و باسن کمک زیادی می‌کند به این دلیل که سبزیجات حاوی مقدار زیادی فیبر هستند.

متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که برای از دست دادن وزن اضافی نوشیدن آب سبزیجاتی مانند کرفس، کلم، بروکلی، اسفناج، آووکادو، جعفری، نعنا و ... بسیار ضروری است، زیرا آب اینگونه سبزیجات برای رسیدن جسم به یک رژیم غذایی یکپارچه و تقویت عمل هضم کردن غذا کمک کرده و باعث خروج سموم انباشته شده در بدن می‌شود.

سبریجات خود به تنهایی غذایی کامل هستند چرا که حاوی همه انواع ویتامین هستند.

متخصصان می‌گویند اگر می‌خواهید از سلامتی کامل برخوردار باشید و همه نیاز‌های جسم به ویتامین‌ها را برطرف کنید حتما روزی یک لیوان آب سبزی‌جات به برنامه غدایی خودتان اضافه کنید. برای خوش‌طعم کردن آب سبزیجات می‌توانید مقداری آب میوه مانند آب سیب سبز یا لیمو به ان اضافه کنید.     منبع:زندگی آنلاین

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کاهش چربی چربی سوزی لاغری چربی شکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۵۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشیدنی‌هایی که می‌توانید برای کاهش وزن در صبحانه بنوشید

 وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، صبحانه اغلب مهم‌ترین وعده غذایی در روز است. صبحانه سالم می‌تواند متابولیسم شما را بیشتر کرده و به شما کمک کند در طول صبح پرانرژی باشید، در حالی که مواد مغذی ضروری را برای بدن شما فراهم می‌کند و باعث کاهش وزن نیز می‌شود.

صبحانه سالم برای کاهش وزن:

ماست یونانی با انواع توت‌ها و آجیل
نان تست آووکادو با یک تخم مرغ آب پز
جو دوسر را از شب قبل خیس کنید با دانه و میوه چیا
اسموتی با پودر پروتئین، سبزیجات و میوه
نان تست غلات کامل با کره آجیل و تکه‌های موز
سفیده تخم مرغ همزده با اسفناج و گوشت
سیب زمینی شیرین با تخم مرغ و سبزیجات
پنیر کوتیج با میوه‌های تازه و دانه‌های کتان

این ایده‌های صبحانه سرشار از مواد مغذی هستند و تعادل خوبی از چربی‌های سالم، پروتئین و فیبر برای حمایت از کاهش وزن فراهم می‌کنند.

نوشیدنی‌های که می‌توانید برای کاهش وزن در صبحانه بنوشید:

آب: هیدراته ماندن با آب برای کاهش وزن مهم است و به دفع سموم و هضم غذا کمک می‌کند.

چای سبز: چای سبز برای افزایش متابولیسم و کمک به کاهش وزن معروف است.

قهوه سیاه: قهوه سیاه کالری کمی دارد و می‌تواند به کم شدن اشتها کمک کند.

آب سبزیجات: نوشیدن آب سبزیجات یک گزینه سالم و کم کالری است که حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر است.

منبع: ایسکانیوز

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • برای لاغری گردو را این طور مصرف کنید
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن
  • نوشیدنی مفیدی که کلسترول خوب را افزایش می‌دهد
  • موافقان و مخالفان نوشیدن قهوه چه می‌گویند؟
  • این چایی کلسترول خوب را افزایش می‌دهد
  • در چه صورت با مصرف قهوه مسموم می‌شویم؟
  • خواص عجیب این نوع چای برای بدن را بشناسید
  • قهوه خور‌ها بخوانند
  • قهوه خورها بخوانند
  • نوشیدنی‌هایی که می‌توانید برای کاهش وزن در صبحانه بنوشید