Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، سیدرضا مفیدی عمده تغییرات عددی درباره آمار تولید خودرو را مربوط به تعطیلات تابستانی در شرکت‌های خودروساز دانست و افزود: اگر چه تعطیلات تابستانی این شرکت‌ها حدود مردادماه بوده اما به صورت اتفاقی امسال در مردادماه و سال گذشته در شهریورماه آمار آن ثبت شده است.

او ادامه داد: این طبیعی است وقتی دو هفته دو شرکت خودروساز تعطیل باشد، آمار تولید تحت تاثیر قرار می گیرد و نباید یک بخش خاص از آمار را جدا کرد و از آن تحلیل داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت با بیان اینکه البته به‌طور طبیعی در ماهی که تعطیلات داریم تولید هم کم می‌شود، گفت: اتفاقاً امسال از فرصت تعطیلات برای تکمیل خودروهای ناقص استفاده کردیم و آن چیزی که برای مردم و مصرف‌کنندگان ملاک است آمار تحویل است(اگر چه میزان تولید هم مهم است و برخی مواقع بازار متناسب با تولید از خود واکنش نشان می دهد)، اما آمار تحویل ما نیز در مجموع خیلی عقب نیست.

مفیدی با اعلام اینکه دو شرکت خودروساز بزرگ (ایران خودرو و سایپا) در مجموع در مردادماه امسال حدود ۳۹ درصد نسبت به مردادماه پارسال، کاهش تولید داشته‌اند ولی کاهش تحویل آنها حدود ۴ درصد بوده، اضافه کرد: البته نمی‌توان به‌عنوان یک مشکل اساسی از این موضوع نام برد چراکه این اعداد در شهریورماه جبران شده و تا حد زیادی افزایش یافته(هم تولید و هم تحویل) و از این بابت جای نگرانی خاصی نیست.

او در خصوص آمار شهریورماه تحویل و تولید دو شرکت خودروساز بزرگ نیز افزود: تولید دو شرکت در شهریور ماه در مجموع ۱۹ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است و تحویل شهریورماه نیز ۶۱ درصد با افزایش روبه رو بوده است.

مدیر کل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت بیان کرد: شهریورماه امسال دو شرکت خودروساز در مجموع ۶۰ هزار و ۳۱۸ دستگاه خودرو تولید کرده‌اند که این رقم شهریورماه پارسال ۵۰ هزار و ۵۷۶ دستگاه بوده است.

مفیدی اضافه کرد: همچنین دو شرکت بزرگ خودروساز شهریورماه امسال ۸۶ هزار و ۲۳۴ دستگاه خودرو به مشتریان تحویل داده‌اند که این رقم در مدت مدت مشابه پارسال ۵۳ هزار و ۶۲۸ دستگاه بوده است.

او با یادآوری اینکه همیشه شش‌ماهه دوم سال، وضعیت تولید در صنعت خودرو از نظر آماری رشد داشته، افزود: این موضوع در خیلی از صنایع هم اتفاق می‌افتد، چون شش‌ماهه اول تعطیلات تابستانی و فروردین را داریم اما در شش‌ماهه دوم شاهد این اتفاقات نیستیم.

مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت با تأکید بر اینکه رسانه‌ها در قبال افکار عمومی مسئول هستند، گفت: رسانه‌ها نباید با تحلیل‌های زاویه‌دار و ناقص در شرایطی که باید به تولید و فضای امن اقتصادی کمک کنیم، با جدا کردن بخشی از اطلاعات و ارایه تحلیل‌های ناقص باعث تشدید در بازار بشوند.

مفیدی با اعلام اینکه مشکلات ناشی از تحریم و نقدینگی را با همت و توان صنعت خودرو پشت سرمی گذاریم، بیان کرد: با استعانت از توان ساخت داخل، کسری های خود را جبران می کنیم و امیدواریم که تا پایان سال بتوانیم به سمت برنامه از پیش تعیین شده حرکت کنیم.

او با اشاره به اینکه در سال جاری حرکتی اساسی در مسیر تعمیق ساخت داخل آغاز شده است، تصریح کرد: تعامل با بازار و صنایع دیگر کشورها مهم است اما ما از همین فرصت تحریم برای رشد صنعت خودرو استفاده خواهیم کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تولید خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۵۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب در فروردین؛ رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ عنوان جدید

به گزارش قدس آنلاین در نخستین‌ماه سال ۱۴۰۳ حدود ۴ هزار و ۶۰۹ عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف منتشر شده است که این عدد در فروردین‌ماه سال گذشته حدود ۳ هزار و ۸۹۵ عنوان بود که نشان‌دهنده بیش از ۱۵ درصد رشد در انتشار کتاب در مدت مشابه است.

نگاهی به آمار موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران نشان می‌دهد که در میان کتاب‌های منتشر شده، ۳ هزار و ۴۷۰ عنوان تالیفی و هزار و ۲۰۲ عنوان ترجمه شده هستند، همچنین بیشترین سهم در اختیار حوزه ادبیات با ۸۵۹ عنوان کتاب و پس از آن حوزه‌های کودک و نوجوان با ۸۳۹ عنوان و کمک درسی با ۶۸۵ عنوان است. بر این اساس، کمترین آمار انتشار کتاب به حوزه زبان با ۴۵ کتاب و علوم طبیعی و ریاضیات با ۷۲ عنوان کتاب است.

همانند ماه‌های گذشته، استان تهران بیشترین آمار انتشار کتاب را با ۳ هزار و ۲۸۲ عنوان از آن خود کرده و سهم سایر استان‌ها هزار و ۳۲۷ عنوان بوده است؛ همچنین نگاهی به آمار کتاب‌های چاپ اول نشان می‌دهد که ۲ هزار و ۸۲۵ عنوان کتاب چاپ نخست و هزار و ۷۸۴ عنوان کتاب تجدید چاپی هستند.

براساس این آمار، شمارگان کل کتاب در فروردین‌ماه ۱۴۰۳، ۵ میلیون و ۹۸۴ هزار نسخه و میانگین شمارگان نیز هزار و ۲۹۸ نسخه بوده است؛ همچنین میانگین قیمت کتاب در این ماه یک‌میلیون و ۷۵۴ هزار ریال بوده است.

طبق این آمار، در حوزه ادبیات، از میان ۸۵۹ عنوان کتاب حدود ۵۷۸ عنوان کتاب تالیفی و ۲۸۱ عنوان ترجمه شده هستند که از میان آن‌ها ۵۴۸ عنوان چاپ نخست و آثار تجدید چاپی ۳۱۱ عنوان بوده است. در حوزه کودک و نوجوان از میان ۸۳۹ عنوان اثر منتشر شده نیز ۳۸۷ عنوان چاپ نخست و ۴۵۲ عنوان تجدید چاپ هستند.

دیگر خبرها

  • کتاب در فروردین؛ رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ عنوان جدید
  • کمبود تولیدات هنری در زمینه کاهش طلاق ملموس است
  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه
  • قیمت تولیدات سایپا در بازار +جدول
  • افزایش ۲۲ درصدی حوادث غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • اولین واکنش ایران خودرو به فروش پژوپارس با قیمت جدید
  • پاسخ ایران خودرو به فروش پژو پارس با قیمت جدید به متقاضیان
  • واکنش ایران خودرو به فروش پژو پارس با قیمت جدید به متقاضیان
  • کاهش ۱۰ درصدی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای از امسال اجرایی می‌شود