Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@09:36:13 GMT

تجلیل از ایثارگران تنها شعار نباشد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۸۶۴۱۹

تجلیل از ایثارگران تنها شعار نباشد

معاون استاندار لرستان گفت: تجلیل از ایثارگران تنها شعار نباشد.

به گزارش ایسنا، محمود ثمینی در آیین تجلیل از ۶۵ دانشجوی شاهد با عنوان همایش یاران بی‌ادعا، اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن‌ کریم مؤمنان را این‌گونه توصیف می‌کند که در گفتار رفتار و کردار ثابت‌قدم هستند.

وی با ذکر این مطلب که شهدا و خانواده‌های شهدا مصداق «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضی‌ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» هستند، بیان کرد: مؤمنان در ایمان به خداوند و با عهدی که با خداوند بسته‌اند ثابت‌قدم هستند آن‌چه برای مؤمنان مهم بوده رضایت خدای سبحان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثمینی با اشاره به اینکه اگر تمام غزوات عهد رسول‌الله را مطالعه کنیم معدود جنگ‌هایی وجود دارد که امام علی(ع) به اذن پیامبر(ص) در آن حضور نداشته است، اضافه کرد: این به‌معنای وفاداری و ماندن بر سر عهد و پیمان تا حد نثار جان است.

معاون استانداری لرستان با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس بهترین جوانان ما در دفاع از کیان مملکت جان عزیز خود را تقدیم خداوند کردند، بیان کرد: برخی جانبازان ما گاهی در بستر بیماری یا گوشه بیمارستان‌ها رنج می‌کشند اما بر عهد خود وفادارند و مصداق آیه «عاهدوالله الیه» هستند.

وی با ذکر این مطلب که آزادگان ما مشقت زندان رژیم بعث عراق را تحمل می‌کردند اما خم به ابرو نیاوردند، ادامه داد: آزادگان فشارهای روحی و روانی را گاهاً بیش‌ از هشت سال تحمل کردند این در حالی بود که برخی از آنان در حین اسارت جانباز بودند.

ثمینی با اشاره به اینکه در هر موضوعی که نیاز به حضور مردم باشد ایثارگران و خانواده‌های شهدا در صف مقدم هستند، افزود: این نشان از وفاداری به عهد و پیمانی است که با خداوند متعال بسته‌اند.

معاون استانداری لرستان با تأکید بر اینکه تجلیل از ایثارگران صرفاً شعار نباشد، اضافه کرد: حداقل خدمتی که ما می‌توانیم به ایثارگران انجام بدهیم نگه‌داشتن حرمت و یاد شهدا بوده کمااینکه اجرای قانون مرتبط با ایثارگران حداقل‌ وظیفه ما در قبال آنها است.

وی با گریزی به وضعیت استان و ظرفیت‌های نهفته در آن، ادامه داد: لرستان دارای استعداهای فراوان معدنی و ظرفیت‌های آبی مهم است که می‌تواند آن‌ را در مسیر توسعه قرار دهد به‌شرط آن‌که اهالی علم، رسانه، کنشگران و علما فهم مشترک در رابطه با توسعه داشته باشند.

معاون استانداری لرستان با تأکید بر اینکه استان مستعد سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی، دامپزشکی صنایع تبدیلی است، اضافه کرد: صنایع دستی سنتی که در گذشته بوده اما به هر دلیلی امروز فراموش شده‌اند می‌توانند در قالب یک رشته تحصیلی ماندگار در دانشگاه علمی کاربردی احیا شوند.

ثمینی با ذکر این مطلب که مؤثرترین دانشگاه ما علمی ـ کاربردی است، افزود: کارکردهای این دانشگاه در جامعه باید عملاً متجلی شود؛ چراکه مهارت‌آموزی امروز برای ایجاد فرصت اشتغال لازم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی ایثارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۶۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداوند در حادثه صحرای طبس نصرت خود را آشکار کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید «محمد منتظرقائم»، در امامزاده سید صدرالدین قنبر شهرستان میبد برگزارشد.

 نماینده ولی فقیه و امام جمعه قم در این مراسم، گفت: در حمله آمریکای جهانخوار و مستکبر به طبس، خداوند نیرو‌های خودش را که به چشم امریکایی‌ها نمی‌آمدند، به نصرت ملت ایران فرستاد و شکست تلخ و تحقیر آمیزی را به آمریکایی‌ها تحمیل کرد.
آیت الله سعیدی با بیان اینکه درحادثه طبس همه درخواب بودند و بالگرد آمریکایی درحال بلند شدن از زمین به هواپیمای خودی برخورد کرد، افزود: آمریکایی‌ها برای آزادی گروگانهایشان آمده بودند، اما شن‌های طبس به امر خدا برخاستند و فضا را برای آمریکایی‌ها چنان مکدر کردند که با تلفات سنگین فرار را بر قرار ترجیح دادند.
وی گفت: آمریکایی‌ها برای اینکه اسناد مهمی که در نزد خود داشتند به دست ایران نیافتد با مزدورانشان ازجمله بنی صدر تماس گرفتند و با بمبارانی که در طبس رخ داد، شهید محمد منتظر قائم که برای حفاظت از اسناد و مقاومت اعزام شده بود به درجه رفیع شهادت نائل شد.
آیت الله سعیدی با بیان اینکه خداوند درحادثه طبس یک بار دیگر نصرت خود را به مومنین آشکار ساخت گفت: بنابراین اگر خدا را یاری کنید خدا شما را یاری می‌کند.
 وی در ادامه گفت: امروز ایران اسلامی به چنان اقتدار و عظمتی رسیده است که درهفته‌های اخیر توانست درپی حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، عمق خاک رژیم جنایتکار اسرائیل را آماج حملات خود قرار دهد.
آیت الله سعیدی تصریح کرد: دشمن با ترویج مفاسد وناهنجاری‌های اجتماعی به دنبال فروپاشی کانون‌های خانواده و بی تفاوتی درجامعه است و باید با بینش، حضور درمساجد و مقاومت بر توطئه‌های دشمن غلبه کرد.
همچنین مراسم بزرگداشت شهید منتظر قائم اولین فرمانده سپاه یزد در شاهدیه نیز برگزار شد. 
سردار فتوحی سخنران این مراسم، به شرح وقایع و دسیسه‌های دشمنان نظام بویژه آمریکای جهانخوار طی چندین دهه اخیر پرداخت و افزود:تن‌ها با ایمان به خداوند و اتکا به جوانان نخبه، پله‌های اقتدار ایران اسلامی را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته و به قله‌ها نزدیک می‌شویم.
پنجم اردیبهشت‌ماه سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس و سالروز شهادت تنها شهید این واقعه یعنی شهید «محمد منتظرقائم»، نخستین فرمانده سپاه یزد است.

دیگر خبرها

  • خداوند در حادثه صحرای طبس نصرت خود را آشکار کرد
  • تجلیل از پدر دو بیتی لکی لرستان
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • شکست آمریکا در صحرای طبس تحقق وعده‌های خداوند است
  • حجت الاسلام علم الهدی: بشارت خداوند به استقامت کنندگان در راه حق
  • فال ابجد امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سرمایه‌گذاری تیم‌های آسیایی خطرناک است/ فوتسال بچه سرراهی نباشد
  • وقتی معجزه خداوند، مداخله نظامی آمریکا را شکست داد
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • انسان به ذکر، یادآوری و توجه نیازمند است