Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه لرستان از میان رفتن پرده نفاق، ثابت شدن ضعف دو قطب غرب و شرق، تقویت سپاه، معنا گرفتن مردم‌سالاری دینی و نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت را بخشی ‌از مؤلفه‌های دفاع مقدس برشمرد.

به گزارش ایسنا، مرتضی کشکولی در همایش پیشکسوتان دفاع مقدس با بیان اینکه جنگ تحمیلی پیام‌هایی داشت که حتی امروز نیز از آن ارتزاق سیاسی، نظامی و امنیتی می‌کنیم، اظهار کرد: در جنگ تحمیلی محاسبات دشمنان علیه ایران غلط از آب درآمد، این در حالی‌است که برخی از محاسبات خود ما نیز غلط بود این‌که ما تصور می‌کردیم یکه و تنها می‌توانیم در این نبرد نابرابر پیروز شویم یک محاسبه غلط بود اما نصرت الهی ما را یاری داد که در آن دوران یکه و تنها در برابر دشمنان و صدام تا بن دندان مسلح هشت سال مقاومت و ایستادگی کنیم و اجازه ندهیم حتی یک وجب از خاک میهن به اشغال و تصرف دشمن درآید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نصرت الهی، رهبری امام راحل(ره) و خلوص رزمندگان را رمز پیروزی بر دشمن در جنگ تحمیلی دانست و افزود: دشمن حتی امروز هم در محاسبات خود اشتباه می‌کند و همین محاسبات اشتباه باعث شده در حمله به عراق، سوریه، لبنان و سایر کشورهای مسلمان دنیا دچار شکست شود.

کشکولی حفظ ارتش پس‌از سقوط رژیم سلطنتی طاغوت را یکی‌ از مهم‌ترین تدابیر امام راحل(ره) دانست و اضافه کرد: این عمل ثابت کرد امام راحل براساس الهاماتی، ارتش را حفظ کرد کمااینکه در آن دوران گاهی ما فریب شعارها را در مورد انحلال ارتش می‌خوردیم اما امام خواست ارتش حفظ شود و بعدها ثابت شد اگر ارتش حفظ نمی‌شد کشور با مشکلات زیادی مواجه می‌شد.

فرمانده سپاه لرستان از میان رفتن پرده نفاق را یکی‌ از مؤلفه‌ها و دستاوردهای جنگ تحمیلی دانست و گفت: امروز هم شاهدیم چهره نفاق دشمن برای همه دنیا ثابت شده است.

وی ثابت شدن ضعف و کاذب بودن دو قطب غرب و شرق جهان که به فرموده شهید مطهری به مانند دو دهانه قیچی برای انقلاب بودند را دیگر دستاورد و مؤلفه جنگ تحمیلی دانست و ادامه داد: با جنگ تحمیلی بسیج پایه‌گذاری شد، سپاه تقویت شد، مردم‌سالاری دینی در کشور معنا گرفت، کمااینکه مدیریت جهادی از محصولات جنگ تحمیلی بود.

کشکولی تبدیل تهدید به فرصت و برتری اراده و عملی شدن شعار «ما می‌توانیم» را از دیگر مؤلفه‌های جنگ تحمیلی عنوان کرد و افزود: بن‌بست‌شکنی در جنگ تحمیلی ما نهادینه شد و ثابت شد مدیریت جهادی می‌تواند همه بن‌بست‌ها را بردارد کمااینکه این جنگ توانست مرگ، جراحت و سختی‌ها را در برابر ارزش‌های دینی، اسلامی و انقلابی بی‌ارزش کند.

وی نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را دیگر مؤلفه جنگ و دفاع مقدس ذکر کرد و گفت: نه‌ تنها در دوران دفاع مقدس بلکه الان نیز فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ما جاری و ساری است و ما از این فرهنگ مقدس ارتزاق می‌کنیم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان با بیان اینکه سپاه لرستان طی چند سال اخیر با حذف اسم و یاد شهدا از کوچه‌ها و خیابان‌ها به‌شدت مقابله کرده است، افزود: در حال حاضر موفق شده‌ایم با تلاش‌های انجام گرفته بخشی از اسامی شهدا که از کوچه‌ها و خیابان‌ها حذف شده بود را برگردانیم و بخش دیگر هم باید برگردد.

وی رسوایی سازمان‌های بین‌المللی و اثبات قوت و استحکام رهبری دینی در پیچیده‌ترین جنگ دنیا در قرن بیستم را دیگر مؤلفه جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ذکر کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس همه تصورشان این بود رهبر دینی نمی‌تواند جنگ را رهبری کند و این نبرد باعث شد قوت و استحکام رهبری دینی برای همگان اثبات شود.

کشکولی با بیان اینکه دفاع مقدس ما منطق قوی اسلام را به رخ جهانیان کشانید و انقلاب را تثبیت کرد، اظهار کرد: بناست که در باغ موزه دفاع مقدس استان‌ها آثار شکلی، ماهیتی، شخصیتی و حتی سکوت و حرکات، عکس و خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس برای ابد ثبت شود و این یک صدقه جاریه است، تا انقلاب است نام شما هم خواهد بود تا نسل‌های بعد با ایثار و ازخودگذشتی رزمندگان دوران دفاع مقدس آشنا شوند.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی و دفاع مقدس نبوغ فرماندهان را در ارتش و سپاه و کمیته نشان داد و منطق قوی و نافذ و دلربای شیعی را که «نه ظلم می‌کنیم نه زیر بار ظلم می‌رویم» را به گفتمانی جهانی تبدیل کرد، افزود: کمااینکه امروز نیز تنها راه مقاومت همین شعار «نه ظلم می‌کنیم نه زیر بار ظلم می‌رویم» بوده این در حالی‌است که دفاع مقدس، استقلال و حفظ تمامیت ارضی را در کارنامه ایران ثبت تاریخی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری جنگ تحميلي فرمانده سپاه لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۶۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش غیر قابل انکار سپاه پاسداران در توفیقات نظام اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، متن بیانیه به این شرح است:

در دوم اردیبهشت ۱۳۵۸ با دوراندیشی حضرت امام خمینی (ره)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تاسیس شد و در بیش از ۴ دهه از فعالیت این نهاد انقلابی، شاهد تاثیرگذاری بسیار زیاد سپاه در عرصه‌های مختلف هستیم.   سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس، نقشی غیرقابل انکار در توفیقات نظام اسلامی داشت و پس از دوران درخشان دفاع مقدس نیز در برابر دسیسه‌ها و فتنه‌های دشمنان در عرصه‌های مختلف ایستاده است.   سیلی "وعده صادق" توسط عملیات دلاورمردان سپاه به صهیونیست در واقع نمایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران بوده که چشم جهانیان را خیره، خواب و خوراک را بر غاصبان صهیونیستی حرام و دل میلیون‌ها ایرانی و ملت‌های آزاده جهان را شاد و به خوبی نشان داد که امروز معادلات منطقه و جهان را فرزندان امام خمینی (ره) رقم می‌زنند.   مجمع نمایندگان مردم شریف استان گیلان فرارسیدن ۲ اردیبهشت ماه سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همه‌ی دلیرمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده گران‌قدر شهدا، جانبازان، ایثارگران و تمامی دلاورمردان حماسه‌آفرین تبریک عرض نموده و توفیقات روزافزون این عزیزان را در سایه زعامت فرمانده معظم کل قوا، حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در حفظ و حراست از دستاورد‌های عظیم انقلاب اسلامی در کنار سایر نیرو‌های مسلح و ارتش مردمی از درگاه ایزد منان خواستاریم.

دیگر خبرها

  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • موفقیت های سپاه مرهون ولایتمداری است
  • عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست
  • سردار سالاری: عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست
  • سپاه پاسداران، مولود انقلاب اسلامی
  • نقش غیر قابل انکار سپاه پاسداران در توفیقات نظام اسلامی
  • جوهرۀ مردم‌سالاری دینی چیست؟
  • سپاه به دژی تسخیرناپذیر در دفاع از کشور تبدیل شده است
  • «مشارکت مردم» جوهرۀ مردم‌سالاری دینی